Åh... Det er så ledt, når man står i dilemmaer. Jeg kan godt forstå at det er svært for dig. Og ingen af os kan svare på hvad du skal gøre, for der er ingen der kan mærke den følelse du har i din mave omkring det.
Jeg er FOR FRI ABORT. Men jeg deler samtidig også samme holdning til "er man gammel nok til at have ubeskyttet sex, er man også gammel nok til at tage konserkvenserne af ens handling!" - Men måske er det netop det hun gør. Hun tager måske ansvar... Når du ikke beskriver din veninde og hendes yderlige situation, kan det være svært at gennemskue hvorfor hun tager det valg som hun gør. Men jeg håber at hun gør det af kærlighed til det ufødte barn. Hvis hun ikke mener at hun er klar, så er det måske bedre i denne situation at det bliver en abort, frem for et barn der i yderste konserkvens bliver anbragt uden for hjemmet. Jeg arbejder selv med anbragte børn, og nogle af de skæbner jeg sidder med, er virkelig hardcore. Og jeg håber ikke at der kommer flere børn til verden med deres odds. Selvom jeg ved at mit håb aldrig bliver til virkelighed.
Jeg tror på at veninde forhold er lige så "svære" som forholdet til en kæreste. Det er benhårdt arbejde, og nogle gange vil vores veninder tage nogle valg, som vi ikke er enige i. Dette kan gøre at vi bliver uvenner. Men jeg tror også på at hvis i elsker hinanden, og er rigtig gode veninder, vil du også kunne leve med den beslutning hun tager, og hun med at du ikke er enig i hendes beslutning. Jeg synes du skal fortælle hende at du stadig støtter op om hende, men at du BESTEMT ikke synes om hendes valg (hvis altså det er sådan det hænger sammen!). Så må i blive enige om at være uenige. Det kan også være at det ikke er dig hun skal have med på hospitalet, den dag det skal foregå, men at du fx kommer hjem til hende senere og nusser lidt om hende, for jeg tror også at hun vil have det skidt med det der er sket.
Jeg ved at det ikke er en nem beslutning hun har taget, så måske har hun netop nu brug for dig.
Jeg håber inderligt at i finder ud af det sammen.
Mange kram til dig, fra Christina
Anmeld