Abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Bambii

Amso skriver:

Hun skal i hvert fald tænke alle tingene igennem, inden hun "bare" får det overstået hurtigt.. Hun har jo nogen uger endnu i hvert fald til lige at falde til ro, og snakke med nogen om det. snakke det helt igennem. Men på den anden side bliver det også sværer, hvis hun stadig vælger at ville have en abort..

Det sku ikke let..

Nej,. det er det ikke.. Men må lige prøve at snakke med hende engang til og så se.. Det kan også være at når hun kommer op på sygehuset at hun så ikke kan gå derind alligevel når hun "normalt" plejer at være imod det..

Man kan altid håbe hun ændre mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Amso

Bambii skriver:

Nej,. det er det ikke.. Men må lige prøve at snakke med hende engang til og så se.. Det kan også være at når hun kommer op på sygehuset at hun så ikke kan gå derind alligevel når hun "normalt" plejer at være imod det..

Man kan altid håbe hun ændre mening

ja hvis hun ellers er klar til at blive mor, kan man godt håbe det.. Men uanset hvad det her ender med, håber jeg hun har fået en lærestreg, og nu begynder at tænke lidt på at bruge prævention... Nu hun har set hvilken ubehagelig situation det bringer en i

Anmeld

12. januar 2011

Bambii

Amso skriver:

ja hvis hun ellers er klar til at blive mor, kan man godt håbe det.. Men uanset hvad det her ender med, håber jeg hun har fået en lærestreg, og nu begynder at tænke lidt på at bruge prævention... Nu hun har set hvilken ubehagelig situation det bringer en i

Ja, jeg håber også at hun tænker sig om i fremtiden..

Men vil da helt klart tage en snak med hende om det hele

Anmeld

12. januar 2011

Pena

Bambii skriver:

Hun fortalte mig at de ikke havde brugt noget og de havde snakket om nårh ja, kan godt være hun kunne blive gravid.. Men de fortsatte med at dyrke sex uden beskyttelse på nogen måde.. Så også en af grundene til at jeg syntes det er forkert at hun så bare vælger at få det fjernet, da det ligesom ikke er noget som man skal bruge som præventationsmiddel.. Og kun er noget som skal bruges i nødstilfælde hvor det f.eks. er BØRN på 12-15 år der bliver gravide ved uheld.. Men ellers syntes jeg ikke..

Når det er sådan sagen forholder sig, burde hun simpelthen få en ordentlig røvfuld. Argh jeg bliver så harm. At nogen kan tage så let på at afbryde et lille liv.

Jeg ville ALDRIG kunne støtte nogen i netop denne situation. Ja undskyld mig.

Jeg tror slet ikke hun aner hvor meget dette kan komme til at påvirke hende måske resten af hendes liv.

Det burde simpelthen være forbudt at kunne få en abort under disse præmisser.

Jeg kender en som fik en abort fordi hun ikke lige havde råd til p-piller den måned. Fuck jeg var rasende på hende.

Anmeld

12. januar 2011

Diana...

SussieThyssen skriver:

Det du må se på er, at hun har brug for dig og din omsorg.
Jeg er sikker på, at der er en rimelig grund til at hun vælger abort, men du skriver jo ikke noget om hvorfor.
Også jeg er principielt modstander af abort, men jeg har også forståelse for at situationen kan tale for det.

Hvis man nu fx lever i et fast etableret forhold, har styr på livet og økonomien, ja så er der ingen grund til at få fjernet et barn for sin egen mageligheds skyld, men er man fx meget ung, er alene, under uddannelse og den slags, og ikke føler sig klar, så er det måske den bedste udvej. Husk på at et barn skulle gerne være elsket, og hvis man ikke har overskudet til den kærlighed, så er det helelr ikke rimeligt, at et lille barn fødes ind i et liv, hvor det ikke er ønsket fra første sekund.
Så støt din venindes valg, det er hendes liv og hendes krop, også selvom du synes, det er forkert.

Kærligst
Sussie

Super godt skrevet, og jeg er så enig! 

Anmeld

12. januar 2011

Mig med maven

Åh... Det er så ledt, når man står i dilemmaer. Jeg kan godt forstå at det er svært for dig. Og ingen af os kan svare på hvad du skal gøre, for der er ingen der kan mærke den følelse du har i din mave omkring det.

Jeg er FOR FRI ABORT. Men jeg deler samtidig også samme holdning til "er man gammel nok til at have ubeskyttet sex, er man også gammel nok til at tage konserkvenserne af ens handling!" - Men måske er det netop det hun gør. Hun tager måske ansvar... Når du ikke beskriver din veninde og hendes yderlige situation, kan det være svært at gennemskue hvorfor hun tager det valg som hun gør. Men jeg håber at hun gør det af kærlighed til det ufødte barn. Hvis hun ikke mener at hun er klar, så er det måske bedre i denne situation at det bliver en abort, frem for et barn der i yderste konserkvens bliver anbragt uden for hjemmet. Jeg arbejder selv med anbragte børn, og nogle af de skæbner jeg sidder med, er virkelig hardcore. Og jeg håber ikke at der kommer flere børn til verden med deres odds. Selvom jeg ved at mit håb aldrig bliver til virkelighed.

Jeg tror på at veninde forhold er lige så "svære" som forholdet til en kæreste. Det er benhårdt arbejde, og nogle gange vil vores veninder tage nogle valg, som vi ikke er enige i. Dette kan gøre at vi bliver uvenner. Men jeg tror også på at hvis i elsker hinanden, og er rigtig gode veninder, vil du også kunne leve med den beslutning hun tager, og hun med at du ikke er enig i hendes beslutning. Jeg synes du skal fortælle hende at du stadig støtter op om hende, men at du BESTEMT ikke synes om hendes valg (hvis altså det er sådan det hænger sammen!). Så må i blive enige om at være uenige. Det kan også være at det ikke er dig hun skal have med på hospitalet, den dag det skal foregå, men at du fx kommer hjem til hende senere og nusser lidt om hende, for jeg tror også at hun vil have det skidt med det der er sket. 

Jeg ved at det ikke er en nem beslutning hun har taget, så måske har hun netop nu brug for dig.

Jeg håber inderligt at i finder ud af det sammen.

Mange kram til dig, fra Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.