Abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Bambii

Heej allesammen..

Jeg står i et virkelig stort dilemma og håber i kan give nogen gode råd..

Jeg har en veninde som for kort tid siden fandt ud af at hun er gravid og hun har tænkt over det og vil have det fjernet..

Inden hun fandt ud af at hun vil have en abort havde jeg sagt at jeg ville støtte hende uanset hvad.. Men da hun så fortalte mig at hun 100% vil have en abort, kom jeg virkelig så meget i tvivl om jeg kan støtte op omkring sådan et valg.. Da det går så meget imod mine principper og holdninger.. Jeg syntes virkelig det er forkert at få fjernet noget, som kan blive til et barn på den måde, som om at det bare er skidt mellem ens tænder.. Har det så svært med det og kan ikke forstå hvordan folk kan tænke sådan.. Er man gammel nok til at have sex uden beskyttelse er man også gammel nok til at tage ansvaret..(Min holdning).. Er så meget imod abort.. Men samtidig vil jeg virkelig også gerne støtte hende i det valg hun tager og vise at jeg er en god veninde, der er der når hun har brug for det.. For jeg holder så utrolig meget af hende og ved godt hun har det svært med det..

Bare tanken om at jeg skal tage med hende på sygehuset, sidde ude og vente på hun har været inde og få fjernet det og så bagefter når hun kommer ud skal snakke med hende som om der ikke er noget eller berolige hende så hun ikke er ked af det er bare svært og hårdt at tænke på, da jeg sådan set ved at hun selv har taget valget og er 99,9% sikker på hun fortryder det..

Hvad skal jeg gøre? Hjæææææælp !!?

Skal jeg støtte min veninde og gå virkelig meget imod mine egne principper eller være en super god veninde og støtte hende om hendes valg??

Er så splittet, selvom jeg i egentlig kunne være ligeglad.. Men er jeg ikke.. Vil ikke gøre min veninde ked af det..

Hilsen den fortvivlede veninde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Kløver

Uanset om du vil støtte hende eller ej, tror jeg du bliver nød til at acceptere hendes valg, jeg er sikker på det ikke er en nem løsning for hende, og tror ikke man bare får fjernet et barn for sjov

Håber du finder ud af med dig selv, hvad du føler er bedst at gøre

Anmeld

12. januar 2011

lauras*mor*

du har tidligere sagt til hende at du ville støtte hende i det valg hun måtte vælge.. der må du også ha tænkt at det måske blev abort.. Derfor mener jeg at du skal støtte hende.. Du behøver ikke at støtte hendes holdning og gå imod dine egne.. Du skal bare sørge for at hun kommer igennem det, og at hun kan komme til dig og sige fuck hvor har jeg det bare træls med det eller jeg er faktisk glad for det, og dertil kan du så sige at selvom du måske ikke havde gjort det så stoler du på at hun tog det valg der var rigtigt for hende..
bare fordi man ikke deler de samme holdninger kan man godt støtte hinanden, og gøre plads til deres holdninger.. det er en af de ting der er ved at være gode veninder, man er måske ikke enig, men man kan gi en skulder som hun kan græde ved, eller hvad hun nu har brug for... Det er stort af dig at du har sagt du vil støtte hende uanset hvad, men det ville samtidig være et kæmpe tillidsbrud hvis du bakker ud "bare" fordi du ikke er enig.. hvis du forstår..

Held og lykke med det hele og håber det flasker sig så dette ikke kommer på tværs imellem jer.

Anmeld

12. januar 2011

Bambii

Maja84 skriver:

Uanset om du vil støtte hende eller ej, tror jeg du bliver nød til at acceptere hendes valg, jeg er sikker på det ikke er en nem løsning for hende, og tror ikke man bare får fjernet et barn for sjov

Håber du finder ud af med dig selv, hvad du føler er bedst at gøre

Det er et svært valg for alle der vælger det..

Men men men, nu kender jeg hende så godt, vi er sammen hverdag, snakker om alt sammen og jeg ved at hun godt kan klare det.. Hendes kæreste vil gerne have barnet.. Så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor hun vælger det.. Hun har altid været imod abort og sagt uanset hvad ville hun aldrig have en abort og lige før jul snakkede vi også om sådan nogen ting for sjov og så sent som der sagde hun at hun aldrig ville have ne abort, så hvorfor så pludselig ? Det er slet ikke til at forstå..

Anmeld

12. januar 2011

Kløver

Bambii skriver:

Men men men, nu kender jeg hende så godt, vi er sammen hverdag, snakker om alt sammen og jeg ved at hun godt kan klare det.. Hendes kæreste vil gerne have barnet.. Så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor hun vælger det.. Hun har altid været imod abort og sagt uanset hvad ville hun aldrig have en abort og lige før jul snakkede vi også om sådan nogen ting for sjov og så sent som der sagde hun at hun aldrig ville have ne abort, så hvorfor så pludselig ? Det er slet ikke til at forstå..

Måske det er anderledes at stå i situationen pludselig frem for at snakke om det.

Jeg kan sagtens følge dig, jeg er heller ikke fan af abort, men på den anden side, synes jeg det er bedre end at man får et uønsket barn i verden, når man ikke er parat til det, og specielt hvis man er ung. Det er jo ikke gratis med sådan en bette en, og det er et stort ansvar, så er jo også meget på ens skuldre, hvis det pludselig sker ved et uheld.

nu ved jeg ikke din venindes situation, men har selv en veninde, hvor kondomet sprang, og hvor hun skyndte sig at få fortrydelsespiller, og alligevel blev hun gravid

Anmeld

12. januar 2011

Frejsmor

Heej..

Jeg vil for det første sige jeg er utroligt ked af det på din venindes vegne, det må være et rigtig hårdt valg at tage!!

Nu kan jeg jo dårligt fortælle dig hvad du skal gøre, men jeg kan godt forstå dit dilemma.. Dog vil jeg sige, at hvis det var mig der stod i din situation, så var jeg der for min veninde 100%, også selvom det ville gå mig meget imod at hun fik en abort, og selvom jeg selv har forsøgt at blive gravid i 20mdr. og selv har været igennem en ufrivillig og for mig rigtig hjerteknusende abort, for mine veninder betyder bare ALT for mig..

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan din venindes omstændigheder er, men der kan være mange grunde til at man ikke bør få et barn, og selvom jeg også er af den opfattelse at når man er voksen nok til at have sex, så er man også voksen nok til at tage et ansvar, så synes jeg til en hver tid man skal overveje om det her barn ville få en god og kærlig opvækst og i og med barnet er uønkset, så synes jeg faktitsk barnets grundlag for netop at få den gode opvækst allerede her er usikker..

Hov det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men det var i hvert fald lige mine tanker..

Knus og kram

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Bambii skriver:

Heej allesammen..

Jeg står i et virkelig stort dilemma og håber i kan give nogen gode råd..

Jeg har en veninde som for kort tid siden fandt ud af at hun er gravid og hun har tænkt over det og vil have det fjernet..

Inden hun fandt ud af at hun vil have en abort havde jeg sagt at jeg ville støtte hende uanset hvad.. Men da hun så fortalte mig at hun 100% vil have en abort, kom jeg virkelig så meget i tvivl om jeg kan støtte op omkring sådan et valg.. Da det går så meget imod mine principper og holdninger.. Jeg syntes virkelig det er forkert at få fjernet noget, som kan blive til et barn på den måde, som om at det bare er skidt mellem ens tænder.. Har det så svært med det og kan ikke forstå hvordan folk kan tænke sådan.. Er man gammel nok til at have sex uden beskyttelse er man også gammel nok til at tage ansvaret..(Min holdning).. Er så meget imod abort.. Men samtidig vil jeg virkelig også gerne støtte hende i det valg hun tager og vise at jeg er en god veninde, der er der når hun har brug for det.. For jeg holder så utrolig meget af hende og ved godt hun har det svært med det..

Bare tanken om at jeg skal tage med hende på sygehuset, sidde ude og vente på hun har været inde og få fjernet det og så bagefter når hun kommer ud skal snakke med hende som om der ikke er noget eller berolige hende så hun ikke er ked af det er bare svært og hårdt at tænke på, da jeg sådan set ved at hun selv har taget valget og er 99,9% sikker på hun fortryder det..

Hvad skal jeg gøre? Hjæææææælp !!?

Skal jeg støtte min veninde og gå virkelig meget imod mine egne principper eller være en super god veninde og støtte hende om hendes valg??

Er så splittet, selvom jeg i egentlig kunne være ligeglad.. Men er jeg ikke.. Vil ikke gøre min veninde ked af det..

Hilsen den fortvivlede veninde

Det du må se på er, at hun har brug for dig og din omsorg.
Jeg er sikker på, at der er en rimelig grund til at hun vælger abort, men du skriver jo ikke noget om hvorfor.
Også jeg er principielt modstander af abort, men jeg har også forståelse for at situationen kan tale for det.

Hvis man nu fx lever i et fast etableret forhold, har styr på livet og økonomien, ja så er der ingen grund til at få fjernet et barn for sin egen mageligheds skyld, men er man fx meget ung, er alene, under uddannelse og den slags, og ikke føler sig klar, så er det måske den bedste udvej. Husk på at et barn skulle gerne være elsket, og hvis man ikke har overskudet til den kærlighed, så er det helelr ikke rimeligt, at et lille barn fødes ind i et liv, hvor det ikke er ønsket fra første sekund.
Så støt din venindes valg, det er hendes liv og hendes krop, også selvom du synes, det er forkert.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

Frejsmor

Bambii skriver:

Jeg tænkte, har du måske sat dig ned og fået en ordentlig snak med hende omkring det? Altså uden nogen løftet pegefinger eller noget.. Men har du spurgt ind til hvorfor hun nu vælger som hun gør og går imod det hun ellers har sagt til dig??

Anmeld

12. januar 2011

Bambii

Maja84 skriver:

Måske det er anderledes at stå i situationen pludselig frem for at snakke om det.

Jeg kan sagtens følge dig, jeg er heller ikke fan af abort, men på den anden side, synes jeg det er bedre end at man får et uønsket barn i verden, når man ikke er parat til det, og specielt hvis man er ung. Det er jo ikke gratis med sådan en bette en, og det er et stort ansvar, så er jo også meget på ens skuldre, hvis det pludselig sker ved et uheld.

nu ved jeg ikke din venindes situation, men har selv en veninde, hvor kondomet sprang, og hvor hun skyndte sig at få fortrydelsespiller, og alligevel blev hun gravid

Hun fortalte mig at de ikke havde brugt noget og de havde snakket om nårh ja, kan godt være hun kunne blive gravid.. Men de fortsatte med at dyrke sex uden beskyttelse på nogen måde.. Så også en af grundene til at jeg syntes det er forkert at hun så bare vælger at få det fjernet, da det ligesom ikke er noget som man skal bruge som præventationsmiddel.. Og kun er noget som skal bruges i nødstilfælde hvor det f.eks. er BØRN på 12-15 år der bliver gravide ved uheld.. Men ellers syntes jeg ikke..

Anmeld

12. januar 2011

Kløver

Bambii skriver:

Hun fortalte mig at de ikke havde brugt noget og de havde snakket om nårh ja, kan godt være hun kunne blive gravid.. Men de fortsatte med at dyrke sex uden beskyttelse på nogen måde.. Så også en af grundene til at jeg syntes det er forkert at hun så bare vælger at få det fjernet, da det ligesom ikke er noget som man skal bruge som præventationsmiddel.. Og kun er noget som skal bruges i nødstilfælde hvor det f.eks. er BØRN på 12-15 år der bliver gravide ved uheld.. Men ellers syntes jeg ikke..

Jeg kan sagtens følge dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.