Grund til bekymring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Mor010711

Sidst at svineinfluenzaen var i fuldt flor mener jeg at der var noget snak om at man som gravid skulle være ekstra påpasselig og sørge for at blive vaccineret. Er der nogen der kan fortælle mig om man skal være bekymret nu hvor 2 er døde af det??? Og er det nødvendigt med vaccinationen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

sofia88

Mor010711 skriver:

Sidst at svineinfluenzaen var i fuldt flor mener jeg at der var noget snak om at man som gravid skulle være ekstra påpasselig og sørge for at blive vaccineret. Er der nogen der kan fortælle mig om man skal være bekymret nu hvor 2 er døde af det??? Og er det nødvendigt med vaccinationen?

Jeg bekymre mig om den slags og valgte at få vaccinen nu hvor den er gratis fordi jeg er gravid i over 12. uge

Anmeld

11. januar 2011

Mor010711

sofia88 skriver:

Jeg bekymre mig om den slags og valgte at få vaccinen nu hvor den er gratis fordi jeg er gravid i over 12. uge

Er det noget man kan få ved sin egen læge eller hvor skal man henvende sig?

Anmeld

11. januar 2011

<3

Sidst frygtede de at H1N1 ville mutere til en supervirus og dræbe en stor andel, det gjorde den ikke så nu er de mere rolige omkring den.

Gravide sidst jeg tjekkede anbefales stadig at blive vacc. men tjek med din læge, det kan være han vil teste dig og se om du allerede har haft den inden en evt. vacc.

Det er helt normalt at mange dør under influenzaepidemier men normalt er det de gamle eller svage i samfundet. Det specielle ved H1N1 er at den rammer hårdest mellem 10-30 år.

Ring til din læge i morgen og find ud af hvad der skal gøres i dit tilfælde. Og husk skulle du blive syg, så hvil dig, masser af væske og kontakt lægen ved den mindste tvivl.

Anmeld

11. januar 2011

AnneBJ

Jeg er gravid i 31. uge. Jeg har valgt ikke at blive vaccineret. Sidste år - forrige år, altså 09 - havde jeg influenza A. Det føltes ikke på nogen måde anderledes end alm. influenza og både læge og JM fortalte mig, at det var helt fint at beslutte jeg ikke ville have den. Skulle jeg få influenza skal jeg være forberedt på, det nok nærmere varer en uge, en kun 3-4 dage med feber.

Anmeld

11. januar 2011

sofia88

Mor010711 skriver:

Er det noget man kan få ved sin egen læge eller hvor skal man henvende sig?

Ja det er så. Jeg gik bare op og sagde jeg gerne ville vaccineres & fik en tid til det

Anmeld

11. januar 2011

LRJ

Jeg fik Influenza A (svineinfluenza) sidste år da jeg var gravid, Jeg var ikk Vaccineret men det eneste der skete var jeg fik mange plukveer og Julie fejler ikk noget - MEN sys du skal overveje med dig selv om du vil vaccineres jeg fik bare nogle piller mod det i 14 dage og så hva det væk derefter  

Anmeld

11. januar 2011

Mor010711

Kirle skriver:

Sidst frygtede de at H1N1 ville mutere til en supervirus og dræbe en stor andel, det gjorde den ikke så nu er de mere rolige omkring den.

Gravide sidst jeg tjekkede anbefales stadig at blive vacc. men tjek med din læge, det kan være han vil teste dig og se om du allerede har haft den inden en evt. vacc.

Det er helt normalt at mange dør under influenzaepidemier men normalt er det de gamle eller svage i samfundet. Det specielle ved H1N1 er at den rammer hårdest mellem 10-30 år.

Ring til din læge i morgen og find ud af hvad der skal gøres i dit tilfælde. Og husk skulle du blive syg, så hvil dig, masser af væske og kontakt lægen ved den mindste tvivl.

Tak for tippet Jeg er heller ikke hysterisk, men vil sgu heller ikke løbe nogen risiko. Så vil da lige hive fat i lægen 

Anmeld

11. januar 2011

<3

Mor010711 skriver:

Tak for tippet Jeg er heller ikke hysterisk, men vil sgu heller ikke løbe nogen risiko. Så vil da lige hive fat i lægen 

Ganske fornuftigt

Anmeld

11. januar 2011

Happiness

Hmm... Nu blir jeg også helt bekymret

Har ligget syg med influenzalignende symptomer i en uge, og det vil ikke slippe kroppen helt. Ku være jeg skulle kontakte lægen imorgen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.