Kæft hvor er det bare hårdt. Den enkelte som får en abort en enkel gang forstår jeg godt, hvis man virkelig ikke er i stand til at tage varer på barnet. Men når den samme får den ene abort efter den anden, så bliver jeg ked af det og vred over at fri abort bliver misbrugt. Det er trods alt et liv der bliver taget.
Egentlig bliver jeg mere og mere abortmodstander. Eller måske ikke modstander i alt almindelighed, men der skal altså MEGET til før man i min optik kan forsvare en abort. Jeg havde engang en kollega som fortalte mig at hun havde fået en abort da hun var i 20erne, havde fast kæreste som nu var hendes mand. Aborten havde hun fået fordi det ikke lige passede hende at få et barn på det tidspunkt. Det er bare alt for egoistisk, mener jeg.
Forstår dog godt de unge mødre, eller meget gamle mødre som vælger det, misbrugere eller mødre i ustabile forhold. Der fødes børn i dag, som ikke får en chance i livet pga deres forældres manglende forældreevner. Ville bare ønske at flere ville overveje at bortadoptere.
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld