15 provokerede aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Mikkel's mor <3

"strikkepinde" metoden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Åh gud hvor bliver jeg ked af det

Jeg går ind for fri abort, men derfor skærer det sku alligevel i hjertet at læse det du skriver. Især når man lige for 2 minutter siden har læst om en herinde som har mistet deres ønskebarn.

Der er ingen retfærdighed til!

Det var faktsik også det jeg tænkte på; ikke så meget at lige netop den her pige havde valgt det, men hvor synd det egentlig er at hun er blevet gravid, når så mange andre ville ønske de kunne blive det OG beholde det.

Men synes at ethvert barn skal være ønsket, og med de unge tøser her, der kan jeg godt forstå deres valg og må sige, at jeg da også tænkte 'hellere det her, end et liv hvor man ikke er ønsket'.

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Jeg går også ind for abort. jeg kan aldrig selv få mig til at få en abort, men har det fint med at andre vælger det

Der var dog en enkelt gang jeg havde det svært med det. Jeg havde haft en spontan abort, og skulle så ind på sygehuset for at få tjekket om alt var kommet ud. Så sad jeg ellers der og ventede ude på gangen, sammen med flere unge piger, der skulle hen og have en abort.

det var drønhårdt for mig som lige havde haft en spontan abort, at skulle sidde der ved siden af dem, når jeg vidste at de skulle ind og have fjernet noget, som jeg godt ville have haft beholdt.

jeg ved det var svært for dem, for mange af dem sad og græd. Det er jo ikke sådan en beslutning man tager på 5 min. Alligevel synes jeg at det var noget malplaceret at jeg skulle være der på samme tidspunkt at andre skulle have en abort. Det er ikke gennemtænkt synes jeg.

Det kan jeg godt se må have været hårdt... Men den slags hensyn tror jeg ikke det nuværende bookingsystem kan tilgodese desværre. Der kan jo også være udskrab fra mislykkede medicinske aborter, så hvis personalet skal til at holde styr på alt det, så går det vist i kage... Men derfor bliver det jo ikke mindre ubehageligt for dig:/

Det er bestemt ikke nemt for dem; den ene af dem græd simpelthen så jeg også var lige ved at blive helt rørt - det har jeg så også nemt ved, så tror heller ikke det var en god ide jeg gjorde det her hver dag De har jo en grund til deres valg og det respekterer vi. Selvom jeg da godt kunne høre på de faste personaler, at det kan være lidt svært når det er en 5. eller 6.gangs abort....

Anmeld

11. januar 2011

Faith

Anonym skriver:

Det var faktsik også det jeg tænkte på; ikke så meget at lige netop den her pige havde valgt det, men hvor synd det egentlig er at hun er blevet gravid, når så mange andre ville ønske de kunne blive det OG beholde det.

Men synes at ethvert barn skal være ønsket, og med de unge tøser her, der kan jeg godt forstå deres valg og må sige, at jeg da også tænkte 'hellere det her, end et liv hvor man ikke er ønsket'.

Helt enig!

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Alberts/ skriver:

puha kunne slet slet slet ikke arbejde sådan et sted, jeg ville gå grædene hjem her evig eneste dag, tager virkelig hatten af for  de folk som har det arbejde,

jeg er for abort, da jeg mener at hvis vi ikke havde abort var der for mange unge/ældre kvinder som fik et barn de ikke ønsked. eller gik ud og drak syre, alkohol eller brugte "strikkepinde" metoden eller andet, for at ¨få det lille foster væk,

men i mit hovede er abort for voldtægts ofre og folk som VIRKELIG ikke kan have et barn i sit liv eller VIRKELIG ikke er egnet, abort er ikke en prævention,   i må ikke misforstå mig, jeg ser ikke ned på folk der for abort da dette jo er MIN mening og andre har deres(;

Tror du har fuldstændig ret i, at hvis abort var forbudt blev det gjort alligevel, så var det bare med nogle helt andre metoder:/ Her er det i det mindste under sterile forhold og med faguddannet personale.

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

"strikkepinde" metoden ?

Tror man før brugte at stikke strikkepinde op i livmoderen - så stak man vel hul på det og kunne fiske det med ud?? Lyder SÅ klamt - og så var det jo ikke på sygehuset, men måske hjemme på et køkkenbord og med en kvaksalver af en 'læge'.

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Jennifer skriver:

"strikkepinde" metoden ?

før i tiden med kvinder som var blevet uønsket gravid gik til en gammel husmor og betalte et hvis antal penge, lagde sig på spisebordet og fik ja stukket en strikkepind op for at provokere en abort,
kvinderne blødte enorm og blev somregl syge af det og nogle døde af dette da det var fyldt med bakterier,

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Anonym skriver:

Tror du har fuldstændig ret i, at hvis abort var forbudt blev det gjort alligevel, så var det bare med nogle helt andre metoder:/ Her er det i det mindste under sterile forhold og med faguddannet personale.

heldigvis(; men er ikke glad for abort men i min verden er det nødvendig da der ellers ville ske alt det skitte

Anmeld

11. januar 2011

Kruse90

årrrh pyha
Det er hårdt synte jeg.
Jeg ville heller ikke turde kigge

Anmeld

11. januar 2011

Mi

Kæft hvor er det bare hårdt. Den enkelte som får en abort en enkel gang forstår jeg godt, hvis man virkelig ikke er i stand til at tage varer på barnet. Men når den samme får den ene abort efter den anden, så bliver jeg ked af det og vred over at fri abort bliver misbrugt. Det er trods alt et liv der bliver taget.

Egentlig bliver jeg mere og mere abortmodstander. Eller måske ikke modstander i alt almindelighed, men der skal altså MEGET til før man i min optik kan forsvare en abort. Jeg havde engang en kollega som fortalte mig at hun havde fået en abort da hun var i 20erne, havde fast kæreste som nu var hendes mand. Aborten havde hun fået fordi det ikke lige passede hende at få et barn på det tidspunkt. Det er bare alt for egoistisk, mener jeg.

Forstår dog godt de unge mødre, eller meget gamle mødre som vælger det, misbrugere eller mødre i ustabile forhold. Der fødes børn i dag, som ikke får en chance i livet pga deres forældres manglende forældreevner. Ville bare ønske at flere ville overveje at bortadoptere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.