15 provokerede aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.685 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Anonym trådstarter

- det var hvad arbejdsdagen stod på i dag!

Har været på 1-dags ´nu skal du lære at håndventilere´-kursus på Dagkirurgisk i dag. Og jeg rendte så lige ind i abortdagen. De samler aborterne en dag om ugen.

Må sige, at det var lidt specielt at se så mange. Det tager jo kun 5 minutter fra de sover, til vi er færdige. SVUP siger det, så er fostret suget ud. Styrede min nysgerrighed for at kigge i sugeglasset, skulle ikke risikere at få nogle grimme billeder på nethinden.

Var lige ved at nå min grænse da der i journalen på den ene af pigerne stod beskrevet at der var blommesæk og hjerteblink. Så tænkte jeg jo tilbage på da jeg selv blev scannet i 6.-7-uge var det vist og der var også hjerteblink og hvor glad jeg var over den lille levende spire i maven. Hvor må det dog være en træls dag for pigerne. Der kan jo være mange gode grunde til at vælge en abort, men derfor må det alligevel være lidt trist.

Skriver ano for mine patienters anonymitets skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

- det var hvad arbejdsdagen stod på i dag!

Har været på 1-dags ´nu skal du lære at håndventilere´-kursus på Dagkirurgisk i dag. Og jeg rendte så lige ind i abortdagen. De samler aborterne en dag om ugen.

Må sige, at det var lidt specielt at se så mange. Det tager jo kun 5 minutter fra de sover, til vi er færdige. SVUP siger det, så er fostret suget ud. Styrede min nysgerrighed for at kigge i sugeglasset, skulle ikke risikere at få nogle grimme billeder på nethinden.

Var lige ved at nå min grænse da der i journalen på den ene af pigerne stod beskrevet at der var blommesæk og hjerteblink. Så tænkte jeg jo tilbage på da jeg selv blev scannet i 6.-7-uge var det vist og der var også hjerteblink og hvor glad jeg var over den lille levende spire i maven. Hvor må det dog være en træls dag for pigerne. Der kan jo være mange gode grunde til at vælge en abort, men derfor må det alligevel være lidt trist.

Skriver ano for mine patienters anonymitets skyld.

Det må være en spændende ting at arbejde med, men for den da, at skulle fravælge et barn, det kan jeg slet ikke sætte mig ind i....

Anmeld

11. januar 2011

Faith

Åh gud hvor bliver jeg ked af det

Jeg går ind for fri abort, men derfor skærer det sku alligevel i hjertet at læse det du skriver. Især når man lige for 2 minutter siden har læst om en herinde som har mistet deres ønskebarn.

Der er ingen retfærdighed til!

Anmeld

11. januar 2011

Muffinmus

min abort var jo kun fordi der netop ikke var liv derinde, ellers var den jo aldrig blev fjernet.Men provokeret eller ej, det er ikke sjovt at ligge der på briksen...det er pisse hårdt.Og ville ønske flere kunne tage sig sammen og bruge den prævention ordentligt, men det sker næppe, der er mange fjolser derude.Hvor man møder mange der siger "jamen trode ikke jeg blev gravid hvis han bare trak sig ud" eller "jamen det var jo kun den ene gang"...idioter.

Synes det er sørgeligt at se hvor mange babyer der skal lade livet fordi moren/faren er en dør til at bruge prævention.

Fair nok med en smutter når præventionen fejler, så er det ikke ens skyld, og de findes heldigvis også jo:-)

Anmeld

11. januar 2011

Carina1977

Jeg går også ind for abort. jeg kan aldrig selv få mig til at få en abort, men har det fint med at andre vælger det

Der var dog en enkelt gang jeg havde det svært med det. Jeg havde haft en spontan abort, og skulle så ind på sygehuset for at få tjekket om alt var kommet ud. Så sad jeg ellers der og ventede ude på gangen, sammen med flere unge piger, der skulle hen og have en abort.

det var drønhårdt for mig som lige havde haft en spontan abort, at skulle sidde der ved siden af dem, når jeg vidste at de skulle ind og have fjernet noget, som jeg godt ville have haft beholdt.

jeg ved det var svært for dem, for mange af dem sad og græd. Det er jo ikke sådan en beslutning man tager på 5 min. Alligevel synes jeg at det var noget malplaceret at jeg skulle være der på samme tidspunkt at andre skulle have en abort. Det er ikke gennemtænkt synes jeg.

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

puha kunne slet slet slet ikke arbejde sådan et sted, jeg ville gå grædene hjem her evig eneste dag, tager virkelig hatten af for  de folk som har det arbejde,

jeg er for abort, da jeg mener at hvis vi ikke havde abort var der for mange unge/ældre kvinder som fik et barn de ikke ønsked. eller gik ud og drak syre, alkohol eller brugte "strikkepinde" metoden eller andet, for at ¨få det lille foster væk,

men i mit hovede er abort for voldtægts ofre og folk som VIRKELIG ikke kan have et barn i sit liv eller VIRKELIG ikke er egnet, abort er ikke en prævention,   i må ikke misforstå mig, jeg ser ikke ned på folk der for abort da dette jo er MIN mening og andre har deres(;

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Carina1977 skriver:

Jeg går også ind for abort. jeg kan aldrig selv få mig til at få en abort, men har det fint med at andre vælger det

Der var dog en enkelt gang jeg havde det svært med det. Jeg havde haft en spontan abort, og skulle så ind på sygehuset for at få tjekket om alt var kommet ud. Så sad jeg ellers der og ventede ude på gangen, sammen med flere unge piger, der skulle hen og have en abort.

det var drønhårdt for mig som lige havde haft en spontan abort, at skulle sidde der ved siden af dem, når jeg vidste at de skulle ind og have fjernet noget, som jeg godt ville have haft beholdt.

jeg ved det var svært for dem, for mange af dem sad og græd. Det er jo ikke sådan en beslutning man tager på 5 min. Alligevel synes jeg at det var noget malplaceret at jeg skulle være der på samme tidspunkt at andre skulle have en abort. Det er ikke gennemtænkt synes jeg.

mange ting er desværre malplaceret, fx folk som lige har mistet deres lille elskede baby skal ligge på barselsgangen og sunde sig, imens de kan hører andre små babyer græde, tingene er desværre skruet meget forkert sammen nu om dage

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Carina1977 skriver:

mange ting er desværre malplaceret, fx folk som lige har mistet deres lille elskede baby skal ligge på barselsgangen og sunde sig, imens de kan hører andre små babyer græde, tingene er desværre skruet meget forkert sammen nu om dage

Anmeld

11. januar 2011

Carina1977

Alberts/ skriver:

Ja desværre  håber aldrig nogensinde jeg skal igennem sådan noget igen.

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Carina1977 skriver:

Ja desværre  håber aldrig nogensinde jeg skal igennem sådan noget igen.

kan jeg godt forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.