En ny-gravid og hendes spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

MaybeBaby

Hej alle sammen.

Jeg var i går gået tre dage over tiden, og med to test der viste positiv plus en bekræftelse nede ved lægen i dag, så kan jeg nu skrige højt: JEG ER GRAVID

Men da det er første gang, og det hele er gået så hurtigt, så har jeg lige et par spørgsmål:

Jeg ved jo selvfølgelig, at de fraråder at: drikke alkohol, ryge og spise usundt og koffein. Men da jeg først skal til min læge i starten af feb., så ville jeg høre om I havde andre ting, der gerne skulle undgås? Og evt. ting, der er rigtige gode at indtage? Og kan nogle af jer huske rådene med fisk? Er helt vild med laks...

Jeg tager selvfølgelig folinsyre

/Mette - der gerne tager imod alle gode råd! (OG SOM SKAL VÆRE MOAR!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Termitbanan

MaybeBaby skriver:

Hej alle sammen.

Jeg var i går gået tre dage over tiden, og med to test der viste positiv plus en bekræftelse nede ved lægen i dag, så kan jeg nu skrige højt: JEG ER GRAVID

Men da det er første gang, og det hele er gået så hurtigt, så har jeg lige et par spørgsmål:

Jeg ved jo selvfølgelig, at de fraråder at: drikke alkohol, ryge og spise usundt og koffein. Men da jeg først skal til min læge i starten af feb., så ville jeg høre om I havde andre ting, der gerne skulle undgås? Og evt. ting, der er rigtige gode at indtage? Og kan nogle af jer huske rådene med fisk? Er helt vild med laks...

Hviiiin - TILLYKKE Hvor er det dejligt for dig

Jamen, du skal bare spise løs af fiskene; er er blandt andet D-vitamin i dem, som er godt for dig. De anbefaler at man spise fisk flere gange om igen. Man må dog højst spise 100 gr. rovfisk om ugen (noget med kviksølv). 

Man må ikke få for meget A-vitamin, så derfor skal man ikke spise lever og levertran, som kan indeholde store mængder af det. Men man må godt spise leverdreng på rugbrøden, der er så lidt i, at det ikke gør noget

Det var lige noget af det min gravidfolder ku' fortælle mig. Ellers skal du jo bare sørge for at spise sundt og varieret - grøntsager, fiberrigkost, protein og kulhydrater - noget af det hele

kh.

Anmeld

11. januar 2011

Store Baller

Hejsa

Kan ikke lige komme med en masse råd, men ville bare lige ønske dig et stort TILLYKKE med graviditet....

Læser med om de gode råd

Knus her fra

Anmeld

11. januar 2011

SSL

Termitbanan skriver:

Hviiiin - TILLYKKE Hvor er det dejligt for dig

Jamen, du skal bare spise løs af fiskene; er er blandt andet D-vitamin i dem, som er godt for dig. De anbefaler at man spise fisk flere gange om igen. Man må dog højst spise 100 gr. rovfisk om ugen (noget med kviksølv). 

Man må ikke få for meget A-vitamin, så derfor skal man ikke spise lever og levertran, som kan indeholde store mængder af det. Men man må godt spise leverdreng på rugbrøden, der er så lidt i, at det ikke gør noget

Det var lige noget af det min gravidfolder ku' fortælle mig. Ellers skal du jo bare sørge for at spise sundt og varieret - grøntsager, fiberrigkost, protein og kulhydrater - noget af det hele

kh.

Først vil jeg sige STORT TILLYKKEEEEE!!!

Og ja, fisk er jo rigtig godt, men men - er der ikke noget med at man skal holde igen med fisk der indeholdr meget tungmetal eller hvad søren det hedder?? Kan du huske dét? For det menr jeg at have læst i min gravditets håndbog, ellers må jeg ind og slå det op igen  Jeg mener det er i rå fisk og så tun også, altså - ikke dåse, men rigtig tun bl.andre også.. Men ved du det?

Anmeld

11. januar 2011

<3

Peanuts/peanutsbutter/jordnødder, bløde oste(Brie mm) og salmiaklakrids skal man holde sig fra

Husk at lytte til din krop og hold de pauser den efterspørger. Spis sundt (600gr grønt om dagen), masser af fisk.

og tillykke

Anmeld

11. januar 2011

Tropez

MaybeBaby skriver:

Hej alle sammen.

Hejsa og tillykke med det 

Kan fortælle dig at på min-mave.dk har de sådan en terminsmail, man kan tilmelde sig så får en mail hver dag, hele graviditeten igennem, som både fortæller lidt om hvad der sker, men osse kan give gode råd, når man får mailen klikker man bare på de links der LÆS MERE og sådan så kommer man ind på siden, hvor resten står, og man behøves altså ikke være medlem af siden får at få dem, men de er altså hyggelige

Anmeld

11. januar 2011

***S***

STORT Tillykke!!

Har selv testet positiv idag!!  4+2, så følger lige med omkring de gode råd!

Nogen som har nogle råd omkring træning?? (styrketræning osv.)

Held og lykke med baby!

Anmeld

11. januar 2011

MaybeBaby

***S*** skriver:

STORT Tillykke!!

Har selv testet positiv idag!!  4+2, så følger lige med omkring de gode råd!

Nogen som har nogle råd omkring træning?? (styrketræning osv.)

Held og lykke med baby!

Hurraaaa for dig! Tillykke tillykke tillykke! Er det heller ikke helt rigtig gået op for dig endnu? Synes det virker så fuldstændig langt ude, men ih, hvor er det fedt.

Hurraaaaa for os!

Anmeld

11. januar 2011

Fenja09

Stort TILLYKKE med graviditeten

Fandt selv ud af i sidste uge, at jeg er gravid og kan da lige videregive noget af det sygeplejersken og lægen har givet mig af råd

Du skal helst holde dig fra: Råt kød og har du katte, så skal du få en anden til at tømme kattebakken. Det samme gælder havearbejde pga bakterier i jorden, men det er jo ikke noget problem som vores vejrudsigt ser ud lige nu

Hvis du kan er det super godt at du drikker 1/2 lt mælk dagligt, herunder gælder ost, yoghurt og andre mælkeprodukter også og ellers så er kalktabletter en god ide. Senere, tror det er fra uge 10 skal man tage jerntabletter.

Udover det tror jeg bare, at man skal bruge almindelig sund fornuft og spise varieret

Ps. man kan ikke starte for tidligt med at forebygge strækmærker, så hvis du kan købe noget olie eller creme til at smører mave, bryst og det øverste af lårene ind ( lysken), så er det også en god idé

Held og lykke med det!

/Fenja

Anmeld

11. januar 2011

B&J

jeg vil bare lige skrive kæmpe tillykke med din lille spir i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.