Hvordan er det kvarter I bor i, naboer, vejen osv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Svei

Synes tit jeg læser om naboer der larmer eller på anden måde bøvl i forhold til det sted man bor, naboer, beliggenheden osv...?

Kunne godt tænke mig at høre om hvordan I bor...er I glad for det eller ikke og hvorfor?

Jeg bor selv i et ældre villakvarter, 5 min. gang fra centrum af byen og tæt på alt fra skole, børnehaver til indkøb. Der er gennemkørsel forbudt på vejen og mine naboer er helt ok...den ene er min gamle genbo fra hele min barndom og det er jo trygt og dejligt...den anden har to børn på mine de to stores alder, så det kunne ikke være bedre..genboen er mine forældre, så det er nemt med pasning.

Så jeg er vildt glad for det område jeg bor i og de mennesker der bor her...ville personligt være ked af at skulle bo i lejlighed og socialt boligbyggeri i hvert fald ud fra hvordan jeg ser det er hernede og ville selv få spat af larm fra naboer og at jeg ikke selv kunne larme..

Hvad med jer...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

aarhusmor

Jeg bor i et villakvarter og alle er ok stille og hilser pænt. Men vi taler ikke med nogen og har aldrig haft nogen ovre. Der hvor vi boede før, som var i rækkehus, der kom alle hinanden ved og det savner jeg. Vores gamle naboer besøger os stadig og omvendt.

Anmeld

11. januar 2011

Svei

aarhusmor skriver:

Jeg bor i et villakvarter og alle er ok stille og hilser pænt. Men vi taler ikke med nogen og har aldrig haft nogen ovre. Der hvor vi boede før, som var i rækkehus, der kom alle hinanden ved og det savner jeg. Vores gamle naboer besøger os stadig og omvendt.

Ok..ja, det ville jeg så ikke gide..har det fint med at jeg ikke skal komme sammen med nogle bare fordi jeg bor i nærheden af dem,...

Må jeg spørge hvorfor I flyttede?

Anmeld

11. januar 2011

lisesp83

Hej.

Vi bor også i et villa kvarter. Og vi har nogle rigtige søde naboer. Alle med børn faktisk. Dog bor min kære farmor og farfar lige overfor os, dejlige unge af sind, og elsker at passe Julie indimellem. Så det kunne ikke være bedre. .. Kender kvarteret fra jeg var helt lille, pga dem.

Længere nede på vejen bor min søde rare veninde og hendes mand.. Som kæmper imod barnløsheden. .. Hepper på dem.

Alt i alt elsker jeg vores kvarter. På nær vejen, hvor folk kører alt for stærkt. Godt vi har vores lukket gårdhave bag huset..

Lise

Anmeld

11. januar 2011

aarhusmor

ESB. skriver:

Ok..ja, det ville jeg så ikke gide..har det fint med at jeg ikke skal komme sammen med nogle bare fordi jeg bor i nærheden af dem,...

Må jeg spørge hvorfor I flyttede?

Vi flyttede fordi vi manglede plads og fordi manden gerne ville mærke at han fik mere og mere, og fordi vi kun havde et badeværelse og gerne ville have 2 og så fordi der kun boede gamle mennesker der hvor vi boede ja og så var der lige vores søde nabo der snakkede med, når jeg sad i haven med min mor. Det var belastende selvom jeg holder af hende.

Jeg er også glad for at vi ikke SKAL omgåes alle. Men synes de er meget  tilbageholdne. Og så er jeg ked af at vi gav en blomst til vores nye naboer i feb 2010. Vi stillede den ind til dem med et kort og hvem vi var. De var aldrig hjemme og det var blomst nr. 2 vi købte. Vi så at manden tog den ind. Men har aldrig hørt et tak eller noget. De hilser heller aldrig. De har børn på samme alder som os, så vi forstår det ikke.

Anmeld

11. januar 2011

betski

ESB. skriver:

Synes tit jeg læser om naboer der larmer eller på anden måde bøvl i forhold til det sted man bor, naboer, beliggenheden osv...?

Kunne godt tænke mig at høre om hvordan I bor...er I glad for det eller ikke og hvorfor?

Jeg bor selv i et ældre villakvarter, 5 min. gang fra centrum af byen og tæt på alt fra skole, børnehaver til indkøb. Der er gennemkørsel forbudt på vejen og mine naboer er helt ok...den ene er min gamle genbo fra hele min barndom og det er jo trygt og dejligt...den anden har to børn på mine de to stores alder, så det kunne ikke være bedre..genboen er mine forældre, så det er nemt med pasning.

Så jeg er vildt glad for det område jeg bor i og de mennesker der bor her...ville personligt være ked af at skulle bo i lejlighed og socialt boligbyggeri i hvert fald ud fra hvordan jeg ser det er hernede og ville selv få spat af larm fra naboer og at jeg ikke selv kunne larme..

Hvad med jer...?

Inden jeg flyttede tilbage til min fødeby boede jeg i en noget større by. Her boede jeg i et af byens mest belastede områder - da det var der jeg havde råd til at bo (og så var det ikke engang voldsomt billigt) Nå men det var sådan et typisk getto område. Det bor mange udlændinge der og socialtbelastede familier. Der var altid larm. Larm fra knallerter og råb fra unge mennesker. Naboerne holdt sig for sig selv, tror ikke jeg ville kunne kende min gamle nabo hvis jeg mødte dem i Netto. Tanken om at min datter skulle vokse op der, gav mig kvalme. Jeg kunne aldrig finde på at lade hende lege nede i gården, da der kørte mange knallerter rundt og store børn stod og røg/drak i skuerne.

Så flyttede vi tilbage til min fødeby og jeg bor nu i en rigtig dejlig lejlighed i et meget roligt område. Der er en del ældre i den boligblok og jeg kan kende de fleste hvis jeg møder dem nede i byen. For her standser man nemlig op og viser interesse for hinaden. Her er ingen larm og jeg kan trygt lade min datter lege ude. Vi bor 2 min gang fra skolen og 4 min gang fra byen - så mere centralt kan vi næsten ikke bo

Anmeld

11. januar 2011

Happiness

Vi bor i lejlighed.... Det eneste der er at sige om vvores nabo, er at de roder udenfor deres dør. Så vi har tit været ved at falde over alle deres ting, da vi skal forbi deres for at komme til vores.

Ellers er de flinke nok. Hilser altid pænt osv.... Dem der boede der før kendte vi ret godt. Og var tit på besøg hos. Vi snakkede over altanen og var ja, venner. Men desværre flyttede de og fremlejer nu til de andre.

Underboen spiller lidt højt musik engang imellem, men synes ærligt talt ik det er slemt. Kæresten har brokket sig lidt over det, men som jeg påpeger så er dt stort set aldrig efter kl. 22.  han larmer

Det største "problem" er egentlig den ensomme gamle dame i stuen.... Hun holder øje med alt og alle, så stort set hver gang man går ud eller kommer ind, står hun i døråbningen og snakker... Og man kan seriøst ikke ryste hende af med at sige man har travlt.... Det tager altid minimum 5-10 minutter at komme forbi hende.... Og så er hun lidt senil, så det er samme historier man får hver gang....

Det er fint nok når man har tid, men meget trættende når man kommer træt hjem fra job kl 23.00, og egentlig bare vil op og se dyner....

Hun har dog holdt sig meget indedøre her til vinter. Blev helt bekymret da jeg ik havde set hende i noget tid, så blev nødt til at banke på hendes dør, for at se om hun var i live...

Men vi trives alt i alt godt, men det ville nu være rart at have et hus. Vi sætter også lejligheden til salg her i februar, og så skal vi se på hus eller rækkehus her på Amager...

Anmeld

11. januar 2011

Svei

aarhusmor skriver:

Vi flyttede fordi vi manglede plads og fordi manden gerne ville mærke at han fik mere og mere, og fordi vi kun havde et badeværelse og gerne ville have 2 og så fordi der kun boede gamle mennesker der hvor vi boede ja og så var der lige vores søde nabo der snakkede med, når jeg sad i haven med min mor. Det var belastende selvom jeg holder af hende.

Jeg er også glad for at vi ikke SKAL omgåes alle. Men synes de er meget  tilbageholdne. Og så er jeg ked af at vi gav en blomst til vores nye naboer i feb 2010. Vi stillede den ind til dem med et kort og hvem vi var. De var aldrig hjemme og det var blomst nr. 2 vi købte. Vi så at manden tog den ind. Men har aldrig hørt et tak eller noget. De hilser heller aldrig. De har børn på samme alder som os, så vi forstår det ikke.

Næ..men vi er jo ikke alle ens.. jeg fik en lille velkomstgave fra min ene nabo og den anden er bare sur, men hellere det end de kommer rendende...

Anmeld

11. januar 2011

NilleG

MIg og min kæreste har valgt at købe hus på landet, er her selvfølggelig larm når der bliver høstet Men ellers er er stille og rigitg dejligt at bo.. Der er ca 2 km til (byen) Meget lille men der er hvad man skal bruge..

Vi har nogen rigtig søde naboer vi snakker med når vi ser dem og også bliver inviteret hen til på kaffe osv... (De er omkring de 60, men alligevel har vi det rigtig hyggeligt med dem)

Synes også det er godt at bo her pga af naturen, hestene lige på den anden side og kørene som går lige hvor vi er tror helt sikkert det er et plus når man har børn.. Også stor græsplæne og masser af mark med bambier..:

Ville aldrig bytte med nogen synes helt sikkert jeg bor det bedste sted (men har også mine forældre og søster mindre end 1 km væk)

Anmeld

11. januar 2011

Svei

NilleG skriver:

MIg og min kæreste har valgt at købe hus på landet, er her selvfølggelig larm når der bliver høstet Men ellers er er stille og rigitg dejligt at bo.. Der er ca 2 km til (byen) Meget lille men der er hvad man skal bruge..

Vi har nogen rigtig søde naboer vi snakker med når vi ser dem og også bliver inviteret hen til på kaffe osv... (De er omkring de 60, men alligevel har vi det rigtig hyggeligt med dem)

Synes også det er godt at bo her pga af naturen, hestene lige på den anden side og kørene som går lige hvor vi er tror helt sikkert det er et plus når man har børn.. Også stor græsplæne og masser af mark med bambier..:

Ville aldrig bytte med nogen synes helt sikkert jeg bor det bedste sted (men har også mine forældre og søster mindre end 1 km væk)

Åhhh...får helt knopper af at læse om landet...det er prøvet her og jeg hadede det...følte mig låst fast ude på en mark..kedeligt, trist og bundet til en bil, tre børn der skulle køres til alt og konstant...åh nej...

Men dejligt at vi ikke alle er til det samme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.