Boligsikring.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Sofia

Det er helt korrekt. Når der skal beregnes boligsikring, udføres beregningen ud fra hvor mange kvm boligen er. Er boligen fx 100 kvm, og der bor to personer i den, gives der boligsikring til de første 85 kvm. Altså 85/100 af huslejen, så jo større boligen er jo mindre boligsikring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Svei

Sofia skriver:

Det er helt korrekt. Når der skal beregnes boligsikring, udføres beregningen ud fra hvor mange kvm boligen er. Er boligen fx 100 kvm, og der bor to personer i den, gives der boligsikring til de første 85 kvm. Altså 85/100 af huslejen, så jo større boligen er jo mindre boligsikring.

Så var jeg ikke helt forkert på den...og jo helt fair det er sådan..

Anmeld

11. januar 2011

Sofia

ESB. skriver:

Så var jeg ikke helt forkert på den...og jo helt fair det er sådan..

Ja, jeg synes også det er en helt fair regel! Det er jo bare en luksus, at os der bor i lejebolig overhovedet har mulighed for at søge boligsikring

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Sofia skriver:

Ja, jeg synes også det er en helt fair regel! Det er jo bare en luksus, at os der bor i lejebolig overhovedet har mulighed for at søge boligsikring

Ja, sådan har jeg det også.. og de store boliger er jo endnu mere luksus hvis kun man er en eller to...

Anmeld

11. januar 2011

Sofia

ESB. skriver:

Ja, sådan har jeg det også.. og de store boliger er jo endnu mere luksus hvis kun man er en eller to...

Præcis!

Anmeld

11. januar 2011

eElak

Sofia skriver:

Sådan..

Så blev det skåret ud i pap, så alle kan følge med..

:-)

Anmeld

11. januar 2011

Isabeau

Har lige snakket med dem, og de har fået oplysninger om at jeg betaler mindre i husleje - det gør jeg nu ikke. Betaler 900 kr. mere om mdr. nu, så de har åbenbart lavet en fejl.

De ville lige regne endnu engang på det og ringe mig op i morgen. krydser fingre for, jeg kan beholde min gamle boligsikring, for ellers ser det lidt sort ud med og blive boende

Ved godt 156 kvm. er meget til bare Stella og jeg, men vi boede i et skimmelsvamp-befængt hus før, som vi blev syge af, og måtte ta´ det første og det bedste, jeg fik tilbudt. Søger dog noget mindre, også pga. huslejen. Nu giver jeg 5.000 kr. for en "4 vær." (hus) på som sagt 156 kvm.

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Isabeau skriver:

Har lige snakket med dem, og de har fået oplysninger om at jeg betaler mindre i husleje - det gør jeg nu ikke. Betaler 900 kr. mere om mdr. nu, så de har åbenbart lavet en fejl.

De ville lige regne endnu engang på det og ringe mig op i morgen. krydser fingre for, jeg kan beholde min gamle boligsikring, for ellers ser det lidt sort ud med og blive boende

Ved godt 156 kvm. er meget til bare Stella og jeg, men vi boede i et skimmelsvamp-befængt hus før, som vi blev syge af, og måtte ta´ det første og det bedste, jeg fik tilbudt. Søger dog noget mindre, også pga. huslejen. Nu giver jeg 5.000 kr. for en "4 vær." (hus) på som sagt 156 kvm.

https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/Fakta.aspx?sbid=14970

Jeg lavede en udregning på mig...et barn og bolig til 6000kr på 150m2 pg indkomst på 150000...ville kunne få 1800kr.

Anmeld

11. januar 2011

Pige2009

tror desværre godt det kan passe...du får jo kun for de 85...og da der er flere m2 at dele lejen ud på så er det jo for et mindre beløb du får nu...giver det mening...

Ja, jeg tror også det passer meget godt, at du ikke får mere, men det giver ingen mening, at vbeløbet er så meget mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.