Boligsikring.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Isabeau

Hej!

Jeg er lige flyttet i nyt hus (lejet), som er en lille smule større end det sidste, jeg boede i, men alligevel er jeg blevet sat ned i boligsikring; fra næsten 2.300 kr. til 1.316 kr. Fik begrundelsen, at man kun får boligsikring for 65 kvm., 85 kvm. når man har barn.

Det forrige hus var 101 kvm., og det nye 156 kvm. Burde jeg ikke få det samme så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Svei

Isabeau skriver:

Hej!

Jeg er lige flyttet i nyt hus (lejet), som er en lille smule større end det sidste, jeg boede i, men alligevel er jeg blevet sat ned i boligsikring; fra næsten 2.300 kr. til 1.316 kr. Fik begrundelsen, at man kun får boligsikring for 65 kvm., 85 kvm. når man har barn.

Det forrige hus var 101 kvm., og det nye 156 kvm. Burde jeg ikke få det samme så?

tror desværre godt det kan passe...du får jo kun for de 85...og da der er flere m2 at dele lejen ud på så er det jo for et mindre beløb du får nu...giver det mening...

Anmeld

11. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Isabeau skriver:

Hej!

jeg ville da mene du ville få det samme..prøv af ring derop igen..

Du er ikke bleve samleven så det kan være derfor..

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Henriettemortil4 skriver:

jeg ville da mene du ville få det samme..prøv af ring derop igen..

Du er ikke bleve samleven så det kan være derfor..

Jeg mener det passer meget godt...hvis du har et hus på 200m2 til x antal kroner...så regner man ud hvad huset koster pr. m2 og så får man beløbet for de 85 m2 som en enlig med barn kan få tilskud til og det er det beløb der regnes boligsikring ud fra..er jo på ingen måde ok at en enlig skal have penge for et slot når ikke det er nødvendigt...

Anmeld

11. januar 2011

eElak

Det lyder mærkeligt..

For reglen er godt nok i forhold til 65 kvm. uden barn og 85 kvm med barn...

Jeg bor på 104 kvm og får kun for 85 kvm

Har din indtægt så ændret sig på det seneste eller i forbindelse med flytningen?
Hvad med sådan noget som vand/varme og evt. el?

Hvis du betaler mindre i husleje nu, så er det klart at du får mindre.. også med disse ting..

Har du evt. gammel gæld til boligsikringen, som de så opdager nu??

Anmeld

11. januar 2011

Svei

KaLee skriver:

Det lyder mærkeligt..

For reglen er godt nok i forhold til 65 kvm. uden barn og 85 kvm med barn...

Jeg bor på 104 kvm og får kun for 85 kvm

Har din indtægt så ændret sig på det seneste eller i forbindelse med flytningen?
Hvad med sådan noget som vand/varme og evt. el?

Hvis du betaler mindre i husleje nu, så er det klart at du får mindre.. også med disse ting..

Har du evt. gammel gæld til boligsikringen, som de så opdager nu??

Jamen, det er vel bare fordi der er flere m2 og så bliver m2 prisen måske mindre og dermed gives der mindre for de 85m2 da det kun er dem man får for...jeg synesd et lyder logisk nok..

Anmeld

11. januar 2011

eElak

ESB. skriver:

Jamen, det er vel bare fordi der er flere m2 og så bliver m2 prisen måske mindre og dermed gives der mindre for de 85m2 da det kun er dem man får for...jeg synesd et lyder logisk nok..

Jeg så dit indlæg bagefter jeg skrev mit...

når man ser det fra den vinkel, så kan det godt give mening...

Det var bare ikke det jeg fik af vide af kommunen dengang da jeg søgte...

MEn tror sq at du har ret...

Anmeld

11. januar 2011

Svei

KaLee skriver:

Jeg så dit indlæg bagefter jeg skrev mit...

når man ser det fra den vinkel, så kan det godt give mening...

Det var bare ikke det jeg fik af vide af kommunen dengang da jeg søgte...

MEn tror sq at du har ret...

Det er sådan jeg har forstået det...de kan også vælge at give mindre hvis lejen er for dyr...

Anmeld

11. januar 2011

eElak

ESB. skriver:

Det er sådan jeg har forstået det...de kan også vælge at give mindre hvis lejen er for dyr...

Altså de har jo en maksimal sats de må give... Så det er ikke et spørgsmål om at de vælger det... Bare at de følger loven.. :-)

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Altså de har jo en maksimal sats de må give... Så det er ikke et spørgsmål om at de vælger det... Bare at de følger loven.. :-)

Ja, det ved jeg godt....men den vej rundt kan man også opleve, det var min pointe..jeg fik mit hus til at vokse med 25m2 så jeg kunen få max beløb..og herhjemme har jeg 170m2 men kun de 90 der står hos kommunen så det giver også de der 3300kr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.