Til tidligere eller nuværende pædagog studerende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

*Toffee*

saxi skriver:

Uhh lyder meget som de problematikker jeg var inde under også.. SÅ spændende altså.. Men det kan også bare skabe en del etiske dilemmaer ude i praksis.. Var selv i praktik - den sidste - i et dagtilbud for voksne med udviklingshæmninger, med en meget udadrettet eller selvskadende adfærd, og der havde vi jo konstant de der problematikker..

Min opgave handlede primært om, hvordan pædagoger i dagtilbud kan arbejde med at styrke voksne med udviklingshæmnings selvbestemmelsesret, og hvilke etiske dilemmaer pædagogen kan stå i, i forhold til omsorg og magt?

Uhh  for at du kan kalde dig GOK i slutningen af måneden - men mon ikke

Ja vi er også inde om det etiske.. Det med etik, omsorg, magt og medborgerrettigheder er lige præcis vores fokus.. Det lyder som om vi er lidt indenom det samme..

Tusind tak for dine krydsede fingre, jeg krydser med for mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

hannetheis

CmarianN skriver:

Har du noget omkring lovgivning og menneskerettigheder i forbindelse med selvbestemmelse osv i din opg? 

Jeg er næsten færdig med min opgave. Jeg skal afleverer i morgen, men hvis jeg må kigge, for ekstra inspiration hvis det er jeg kan nå og læse det 

kan du ikke mail din opgave til mig, jeg skal selv trække til iis opgaven i morgen torsdag. håber det bliver noget af det samme.

Anmeld

12. januar 2011

CmarianN

hannetheis skriver:

kan du ikke mail din opgave til mig, jeg skal selv trække til iis opgaven i morgen torsdag. håber det bliver noget af det samme.

Jeg vil gerne lige have den sammensat og lavet færdig 

Anmeld

12. januar 2011

hannetheis

CmarianN skriver:

Jeg vil gerne lige have den sammensat og lavet færdig 

det er okay.

var bare så jeg kunne se hvordan du har opstillet opgaven...

har nemlig ikke været til undervisning da det blev vist på klassen  da min søn var syg

Anmeld

12. januar 2011

CmarianN

hannetheis skriver:

det er okay.

var bare så jeg kunne se hvordan du har opstillet opgaven...

har nemlig ikke været til undervisning da det blev vist på klassen  da min søn var syg

nårh okey....

det vi fik af vide var:

Indholdsfortegnelse

Indledning

Problemstillinger

Problemformulering

Metode

Selve opgaven (evt. analyse) – husk at der skal være noget til både individ, institution og samfund

Konklusion

Evt. perspektivering

Litteraturliste

Håber det kan bruges 

Anmeld

12. januar 2011

hannetheis

CmarianN skriver:

nårh okey....

det vi fik af vide var:

Indholdsfortegnelse

Indledning

Problemstillinger

Problemformulering

Metode

Selve opgaven (evt. analyse) – husk at der skal være noget til både individ, institution og samfund

Konklusion

Evt. perspektivering

Litteraturliste

Håber det kan bruges 

super det må jeg huske.

syntes det er sværest at skulle formulere en god problemformulering

Anmeld

18. april 2014

malenegud

Jeg ved godt at det er en debat fra 2011, men jeg sidder i helt samme dilemma og skal skrive iis opgave og har i tankerne at skrive om magtanvendelse på udviklingshæmmede. 

Som jeg har kunne læse mig til er der mange der har skrevet opgave om det. Hvis nogen har lyst til at dele deres opgave og hjælpe mig til at få lidt inspiration må de meget gerne sende den eller gode råd, teorier, cases m.m på malene_x@hotmail.com

Anmeld

19. april 2014

EAF

Op! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.