Vuggestue Amager - anbefalinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

misslea

Ja, det er jo det! 1 års barsel går alligevel stærkt - ligesom de smås udvikling! Jeg er også bare lykkelig for, at jeg kan følge hans udvikling og være der for ham dag og nat de første 2 år af hans liv! Det er fantastisk!

Ja, vi leder efter en almindelig vuggestue, og den skal ikke være integreret, selvom du egentlig siger noget nu, hvor han kun skal være der et år! Så kunne det egentlig være meget hensigtsmæssigt for ham ikke at skulle flyttes til noget nyt allerede. Selvom vores (mit) udgangspunkt er, at det skal være noget mindre, trygt og gerne hjemligt. Hmm... men det er lidt sent nu! Han fylder 4 måneder på fredag, og vi har ikke set nogle endnu!! Vi har pænt travlt :O Skal nok ud og se på en eller to i morgen... vi har kig på 4 forskellige her i området, og har næsten besluttet os for 2, som vi vil ønske. Vil bare lige høre for sjov, om de 4 institutioner tilfældigvis er nogle, som nogle andre herinde havde dårlige eller gode erfaringer med

Tager I en integreret institution eller hvad? Og hvorfor, hvis jeg må spørge? Synes det er svært at vælge, for man aner jo ikke hvordan deres hverdag i vuggestuen virkelig er, selvom man kommer på besøg. I sidste ende er der nok også både gode og dårlige erfaringer med de fleste steder... selvfølgelig flest gode! Ellers er det så en af dem, man skal undgå!

Vi (jeg) leder udelukkende efter integrerede institutioner, af den simple årsag, at jeg ikke ønsker, at Wilma skal flyttes alt for mange gange på få år! Først vuggestue, så børnehave og så skole... jøsses!!!

Nu er jeg jo selv pædagog i en integreret institution, og jeg mærker, at det er ret nemt at modtage børnene fra vores egen vuggestue, fordi de kender os i forvejen, og er vandt til omgivelserne...!!

Det vigtigste er at vurdere, hvad der er bedst for ens eget barn. Nogle vil have mere brug for små rammer, og andre vil stor-trives i en større institution!

Hvis du vil vælge en mindre institution kan jeg anbefale Kastanjen på Holmbladsgade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

LR85

urtepotten er desværre ikke intigreret. Selvom de kalder den aldersintigret. Tror bare de mener a børnen er forskellig alder.

Det er kun en vuggestue

Anmeld

10. januar 2011

eElak

jeg ville klart overveje en integreret, når dit barn først kommer så set ud i institutionslivet...

Det er ikke et KRAV at du skriver den lille op når han er 4 måneder... Du ryger bare længere ned på vente listen jo længere du venter... 

Anmeld

11. januar 2011

Louisesam

KaLee skriver:

jeg ville klart overveje en integreret, når dit barn først kommer så set ud i institutionslivet...

Det er ikke et KRAV at du skriver den lille op når han er 4 måneder... Du ryger bare længere ned på vente listen jo længere du venter... 

Jeg har sovet på dit (og Leas) indlæg (!!) og vi har snakket om det frem og tilbage, min kæreste og jeg, og vi tager ud og ser på to integrerede institutioner i dag eller i morgen. Vi har ikke rigtig tænkt over det efter jeg besluttede at passe den lille hjemme indtil han er 2 år gammel, og det vil være ret synd at flytte ham til en børnehave, når han lige er faldet til i vuggestuen!! Typisk os, at være lige i sidste øjeblik med sådan noget! Men nej som du siger er det jo ikke sådan, at man ikke kan få en plads, hvis ikke man søger inden 4 mdr. men vi ville jo helst ikke risikere at komme langt bagud i køen. Men nu, hvor jeg skal passe ham hjemme, gør det jo ikke så meget, da der jo er ret lang tid til....!!

Super, at jeg lige fik skrevet herinde! Og tak for hjælpen   

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Louisesam skriver:

Hejsa!

Nogle som kan anbefale en vuggestue i starten af Amager? Vi leder efter en vuggestue til vores søn fra han er 2-3 år, et lille, hyggeligt og trygt sted, hvor der er søde og afslappede pædagoger, som er der for børnene (selvfølgelig)!  Der er længe til, da han kun er lige knap 4 måneder, og jeg skal have et års barsel + et års orlov, hvor jeg passer ham selv hjemme (med tilskud fra kommunen), men han skal alligevel skrives op til en daginstitution allerede - et krav.

Vi tager ud og ser, hvad der er, men anbefalinger er nu engang rare at få 

Vær lige obs på at mange steder starter de i bh når de er 2 år og 6-9-10 mdr...så mon ikke det var en idé at få ham direkte i bh.

Skønt at du har ham hjemme så længe..det tror jeg på er det bedste for små børn..

Anmeld

11. januar 2011

Louisesam

Vi (jeg) leder udelukkende efter integrerede institutioner, af den simple årsag, at jeg ikke ønsker, at Wilma skal flyttes alt for mange gange på få år! Først vuggestue, så børnehave og så skole... jøsses!!!

Nu er jeg jo selv pædagog i en integreret institution, og jeg mærker, at det er ret nemt at modtage børnene fra vores egen vuggestue, fordi de kender os i forvejen, og er vandt til omgivelserne...!!

Det vigtigste er at vurdere, hvad der er bedst for ens eget barn. Nogle vil have mere brug for små rammer, og andre vil stor-trives i en større institution!

Hvis du vil vælge en mindre institution kan jeg anbefale Kastanjen på Holmbladsgade...

Vi havde i starten også overvejet integreret, men blev enige om vuggestue, da det er en type institution vi kender til, og da der findes mange små, hyggelige vuggestuer. Det virker som små trygge steder.

Men som også lige skrevet i tidligere indlæg, så har vi genovervejet de integrerede institutioner, da jeg slet ikke havde tænkt over, at Mikas kun skal være der i faktisk kun 10 mdr. da man jo kun kan have sit barn i vuggestue i 2 år og 10 mdr.!!! Og det ville være alt for synd at skulle flytte ham, når han lige er faldet til! Det tager jo tid både for børn og voksne! Så vi tager ud og ser på 2 integrerede i dag eller i morgen, og så må vi håber, at de også fanger mht. trygge rammer.

Når du nu arbejder i sådan en, hvordan er det så med vuggestuedelen og børnehavedelen? Jeg forestiller mig det ligesom på en skole, hvor der går både børnehaveklasser og større klasser: de er i hver deres klasse, men leger i samme skolegård, er i samme hus, møder de samme lærere på gangene osv....

Tusind tak for inspiration!! Er glad for vi lige nåede at tænke os om en ekstra gang, inden vi vælger.

Anmeld

11. januar 2011

Louisesam

ESB. skriver:

Vær lige obs på at mange steder starter de i bh når de er 2 år og 6-9-10 mdr...så mon ikke det var en idé at få ham direkte i bh.

Skønt at du har ham hjemme så længe..det tror jeg på er det bedste for små børn..

Tak for indlægget, men jeg tror vi vælger integreret institution af samme grund... det ville jo nemlig kun være 10 mdr. han kunne gå i vuggestuen, da han fylder 2 år, lige når han skal starte. Og det ville være så synd at skulle flytte ham igen allerede efter 10 mdr. Helt vanvittigt faktisk, vi har slet ikke tænkt på det efter jeg valgte at passe ham hjemme i 2 år (hvilket er så skønt, ja)! Så vi satser på at der findes en tryg integreret vuggestue, hvor han så kan fortsætte i børnehaven. 

Anmeld

11. januar 2011

misslea

Louisesam skriver:

Vi havde i starten også overvejet integreret, men blev enige om vuggestue, da det er en type institution vi kender til, og da der findes mange små, hyggelige vuggestuer. Det virker som små trygge steder.

Men som også lige skrevet i tidligere indlæg, så har vi genovervejet de integrerede institutioner, da jeg slet ikke havde tænkt over, at Mikas kun skal være der i faktisk kun 10 mdr. da man jo kun kan have sit barn i vuggestue i 2 år og 10 mdr.!!! Og det ville være alt for synd at skulle flytte ham, når han lige er faldet til! Det tager jo tid både for børn og voksne! Så vi tager ud og ser på 2 integrerede i dag eller i morgen, og så må vi håber, at de også fanger mht. trygge rammer.

Når du nu arbejder i sådan en, hvordan er det så med vuggestuedelen og børnehavedelen? Jeg forestiller mig det ligesom på en skole, hvor der går både børnehaveklasser og større klasser: de er i hver deres klasse, men leger i samme skolegård, er i samme hus, møder de samme lærere på gangene osv....

Tusind tak for inspiration!! Er glad for vi lige nåede at tænke os om en ekstra gang, inden vi vælger.

Hej igen Louise...

Jamen en integreret institution kan fungere på mange måder! De fleste steder, er afdelingerne dog skarpt adskilt! Ofte deler børnehaven og vuggestuen ikke legeplads, og derfor virker det heller ikke sådan super overvældende for de små at gå i en integreret institution!

Dér hvor jeg arbejder, har vi en etage hver - vuggestuen i stueetagen, børnehaven på 1. sal, og fritidshjem på 2. sal!! Vi har alle hver vores legeplads, men kan nemt besøge hinanden, da legepladserne ligger på samme areal....!!

Sent om eftermiddagen når de fleste børn er hentet slår vuggestuen og børnehaven sig sammen, og det er  smadder hyggeligt! På det tidspunkt er der ro og fred, og de store er SÅ gode til at hjælpe de små og "lege" med dem.... det fungerer rigtig godt!

På den måde er afdellingerne meget adskilte, men har alligevel et stort samarbejde, hvilket er en kæmpe fordel, når børne skal fra vuggestue til børnehave og fra børnehave til fritidshjem!! Vuggestuebørnene kommer på besøg jævnligt inden de skal i børnehave, på den måde bliver de stille og roligt kørt ind inden de for alvor starter...

Der er selvfølgelig stor forskel på, hvordan institutionerne gør det, men jeg har efterhånden arbejdet i 4 forskellige integrerede institutioner, og de har alle fungeret på denne måde.... så jeg vil tro, at det er sådan man gør, de fleste steder...!!!

Der findes jo både gode og dårlige institutioner... og det gælder både de store og de små

Håber du finder nogle rigtig dejlige institutioner, så du kan vælge helt den rigtige for Mikas....

Anmeld

11. januar 2011

Louisesam

misslea skriver:

Hej igen Louise...

Jamen en integreret institution kan fungere på mange måder! De fleste steder, er afdelingerne dog skarpt adskilt! Ofte deler børnehaven og vuggestuen ikke legeplads, og derfor virker det heller ikke sådan super overvældende for de små at gå i en integreret institution!

Dér hvor jeg arbejder, har vi en etage hver - vuggestuen i stueetagen, børnehaven på 1. sal, og fritidshjem på 2. sal!! Vi har alle hver vores legeplads, men kan nemt besøge hinanden, da legepladserne ligger på samme areal....!!

Sent om eftermiddagen når de fleste børn er hentet slår vuggestuen og børnehaven sig sammen, og det er  smadder hyggeligt! På det tidspunkt er der ro og fred, og de store er SÅ gode til at hjælpe de små og "lege" med dem.... det fungerer rigtig godt!

På den måde er afdellingerne meget adskilte, men har alligevel et stort samarbejde, hvilket er en kæmpe fordel, når børne skal fra vuggestue til børnehave og fra børnehave til fritidshjem!! Vuggestuebørnene kommer på besøg jævnligt inden de skal i børnehave, på den måde bliver de stille og roligt kørt ind inden de for alvor starter...

Der er selvfølgelig stor forskel på, hvordan institutionerne gør det, men jeg har efterhånden arbejdet i 4 forskellige integrerede institutioner, og de har alle fungeret på denne måde.... så jeg vil tro, at det er sådan man gør, de fleste steder...!!!

Der findes jo både gode og dårlige institutioner... og det gælder både de store og de små

Håber du finder nogle rigtig dejlige institutioner, så du kan vælge helt den rigtige for Mikas...

Ok, tak for svar Det lyder også nogenlunde, som jeg havde forestillet mig det. Synes det lyder rigtig godt. Så er vuggestuebørnene i mindre, trygge rammer, mens de langsomt bliver introduceret for børnehaven, børnehavebørnene og pædagogerne i børnehaven, inden de sels skal videre dertil.... super "procedure"!

Jeg glæder mig til at se de to i morgen, som vi har valgt at kigge på til at starte med! Håber også I finder en rigtig god en til lille Wilma...! Men ja, selvfølgelig findes der mange både gode og dårlige. Men satser nu på, at de fleste er gode - og mange sikkert også lige gode! Så det skal nok gå!

God jagt

Anmeld

11. januar 2011

misslea

Louisesam skriver:

Ok, tak for svar Det lyder også nogenlunde, som jeg havde forestillet mig det. Synes det lyder rigtig godt. Så er vuggestuebørnene i mindre, trygge rammer, mens de langsomt bliver introduceret for børnehaven, børnehavebørnene og pædagogerne i børnehaven, inden de sels skal videre dertil.... super "procedure"!

Jeg glæder mig til at se de to i morgen, som vi har valgt at kigge på til at starte med! Håber også I finder en rigtig god en til lille Wilma...! Men ja, selvfølgelig findes der mange både gode og dårlige. Men satser nu på, at de fleste er gode - og mange sikkert også lige gode! Så det skal nok gå!

God jagt

Ej... så må du lige fortælle, hvad du synes om stederne!!! HVor skal du hen???

Jaaah vi skal nok finde nogle skønne steder til vores unger - det er jeg slet ikke i tvivl om!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.