Vuggestue Amager - anbefalinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.841 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Louisesam

Hejsa!

Nogle som kan anbefale en vuggestue i starten af Amager? Vi leder efter en vuggestue til vores søn fra han er 2-3 år, et lille, hyggeligt og trygt sted, hvor der er søde og afslappede pædagoger, som er der for børnene (selvfølgelig)!  Der er længe til, da han kun er lige knap 4 måneder, og jeg skal have et års barsel + et års orlov, hvor jeg passer ham selv hjemme (med tilskud fra kommunen), men han skal alligevel skrives op til en daginstitution allerede - et krav.

Vi tager ud og ser, hvad der er, men anbefalinger er nu engang rare at få 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

misslea

Louisesam skriver:

Hejsa!

Nogle som kan anbefale en vuggestue i starten af Amager? Vi leder efter en vuggestue til vores søn fra han er 2-3 år, et lille, hyggeligt og trygt sted, hvor der er søde og afslappede pædagoger, som er der for børnene (selvfølgelig)!

hej Louise...!!!

Hihi... vi er også på udkig.... nøjagtig samme sted

Men sig mig lige... skal Mikas først starte i vuggestue, når han er 2-3 år!! Hold da op... hvor skønt!!!  Skal du så hygge dig derhjemme med ham?

Anmeld

10. januar 2011

Louisesam

hej Louise...!!!

Hihi... vi er også på udkig.... nøjagtig samme sted

Men sig mig lige... skal Mikas først starte i vuggestue, når han er 2-3 år!! Hold da op... hvor skønt!!!  Skal du så hygge dig derhjemme med ham?

Nå ja, det er I vel Hehe! Tænk hvis de ender samme sted

JA! Jeg har fået orlov fra studiet et år efter min barsel til at passe Mikas hjemme - SÅ dejligt!! Tror på, at det er det aller bedste for sådan en lille én!! Og føler mig meget priviligeret, at det kan lade sig gøre!!

Anmeld

10. januar 2011

misslea

Louisesam skriver:

Nå ja, det er I vel Hehe! Tænk hvis de ender samme sted

JA! Jeg har fået orlov fra studiet et år efter min barsel til at passe Mikas hjemme - SÅ dejligt!! Tror på, at det er det aller bedste for sådan en lille én!! Og føler mig meget priviligeret, at det kan lade sig gøre!!

Gud hvor herligt!!!

Så er der jo god tid endnu....

Jeg synes godt nok, at det er skræmmende, at jeg allerede skal aflevere Wilma til oktober... ved godt, at der er laaang tid til, men alligevel!!!

Har du været ude at se på nogle??

Kan forstå, at du kigger efter de små institutioner?? og ikke de integrerede... eller hvordan???

Anmeld

10. januar 2011

LR85

hey..

Vi har lige fået vores søn i URTEPOTTEN, på backersvej 70.

Nu har jeg jo ikke prøvet andre vuggestuer, så har ikke noget a samligne med, men den er i hvert tilfælde rigtig fin.

Anmeld

10. januar 2011

LR85

louiseandersen85 skriver:

hey..

Vi har lige fået vores søn i URTEPOTTEN, på backersvej 70.

Nu har jeg jo ikke prøvet andre vuggestuer, så har ikke noget a samligne med, men den er i hvert tilfælde rigtig fin.

vil lige tilføje a der er 44 børn fordelt på 5 stuer.

Stuerne er små og hyggelige og de lukker dørene til fællesrummet når der spises og skal være ro, det kan jeg personligt rigtig godt lide

Anmeld

10. januar 2011

Louisesam

misslea skriver:

Gud hvor herligt!!!

Så er der jo god tid endnu....

Jeg synes godt nok, at det er skræmmende, at jeg allerede skal aflevere Wilma til oktober... ved godt, at der er laaang tid til, men alligevel!!!

Har du været ude at se på nogle??

Kan forstå, at du kigger efter de små institutioner?? og ikke de integrerede... eller hvordan???

Ja, det er jo det! 1 års barsel går alligevel stærkt - ligesom de smås udvikling! Jeg er også bare lykkelig for, at jeg kan følge hans udvikling og være der for ham dag og nat de første 2 år af hans liv! Det er fantastisk!

Ja, vi leder efter en almindelig vuggestue, og den skal ikke være integreret, selvom du egentlig siger noget nu, hvor han kun skal være der et år! Så kunne det egentlig være meget hensigtsmæssigt for ham ikke at skulle flyttes til noget nyt allerede. Selvom vores (mit) udgangspunkt er, at det skal være noget mindre, trygt og gerne hjemligt. Hmm... men det er lidt sent nu! Han fylder 4 måneder på fredag, og vi har ikke set nogle endnu!! Vi har pænt travlt :O Skal nok ud og se på en eller to i morgen... vi har kig på 4 forskellige her i området, og har næsten besluttet os for 2, som vi vil ønske. Vil bare lige høre for sjov, om de 4 institutioner tilfældigvis er nogle, som nogle andre herinde havde dårlige eller gode erfaringer med

Tager I en integreret institution eller hvad? Og hvorfor, hvis jeg må spørge? Synes det er svært at vælge, for man aner jo ikke hvordan deres hverdag i vuggestuen virkelig er, selvom man kommer på besøg. I sidste ende er der nok også både gode og dårlige erfaringer med de fleste steder... selvfølgelig flest gode! Ellers er det så en af dem, man skal undgå!

Anmeld

10. januar 2011

Louisesam

Stuerne er små og hyggelige og de lukker dørene til fællesrummet når der spises og skal være ro, det kan jeg personligt rigtig godt lide

Hej Louise, ok, det er faktisk en af dem, som vi har kigget på også Så er den da bare fortsat en mulighed Leder nemlig også efter et mindre, trygt og stille og roligt sted... lyder meget godt med ro under maden, så de små ikke bliver stressede!

Anmeld

10. januar 2011

Louisesam

Hej Louise, ok, det er faktisk en af dem, som vi har kigget på også Så er den da bare fortsat en mulighed Leder nemlig også efter et mindre, trygt og stille og roligt sted... lyder meget godt med ro under maden, så de små ikke bliver stressede!

Anmeld

10. januar 2011

Ploffer

Hejsa...

Vi har haft begge vores drenge i kastanjen på holmbladsgade.... det en super hyggelig institution med 4 stuer, opholdsrum hvor de bla. spiser morgenmad sammen inden kl 8, og 2 legepladser 

Vi har altid kun været glade for den vuggestue.. og personalet er rigtig rigtig søde fordyber sig meget i børnene og deres interesser 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.