Teenage hormoner og mærkelige fornemmelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

thilde-tusindfryd

nutche skriver:

nej nogen skal man jo sende alle de følelser over på

jeg havde ofte en trang til at sortere ud i mit liv. fjerne alt det overflødige, både med hensyn til venner (evt. dårlige kærester) og sådan generelt, som at rydde ud i skuffer og skabe tror det var kroppens måde at holde mig beskæftiget på.

jeg ku også opleve (som du selv beskriver det) intense følelser af kærlighed og forelskelse, som jeg følte var glæden over det lille væsen indeni. så mine børn er blevet snakket meget med mens de stadig lå inde i varmen

Kærligheden kan jeg også godt opleve være til barnet, men så er det mere sådan en omsorgs kærlighed.

Men ellers er det mere af erotisk art. Jeg føler mig så erotisk med min mave. Så kvindelig måske. Det sætter gang i noget. Tanken om, at der gror noget inde i mig, som jeg har været med til at producere sammen med min ven. Det tænder mig helt vildt til tider  Men ikke på sådan en vulgær måde, at jeg bare skal ha sex. Det er mere erotisk seksualitet, som gælder hele min krop. Måske er det også pga. den øgede kropsbevidsthed. Man mærker hele sin krop på en anden måde, end man måske er vant til (ihf når man er single og ingen rør ved een normalt ). Det er der heller ikke så mange, der gør nu, men følelsen er der alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Lone Jakobsen

thilde-tusindfryd skriver:

Kærligheden kan jeg også godt opleve være til barnet, men så er det mere sådan en omsorgs kærlighed.

Men ellers er det mere af erotisk art. Jeg føler mig så erotisk med min mave. Så kvindelig måske. Det sætter gang i noget. Tanken om, at der gror noget inde i mig, som jeg har været med til at producere sammen med min ven. Det tænder mig helt vildt til tider  Men ikke på sådan en vulgær måde, at jeg bare skal ha sex. Det er mere erotisk seksualitet, som gælder hele min krop. Måske er det også pga. den øgede kropsbevidsthed. Man mærker hele sin krop på en anden måde, end man måske er vant til (ihf når man er single og ingen rør ved een normalt ). Det er der heller ikke så mange, der gør nu, men følelsen er der alligevel.

typisk at man føler sig erotisk når man er single

jeg har alle gange haft perioder hvor jeg har haft forøget sexlyst, og perioder hvor jeg bare ikke havde spor lyst.

Anmeld

14. januar 2011

thilde-tusindfryd

nutche skriver:

typisk at man føler sig erotisk når man er single

jeg har alle gange haft perioder hvor jeg har haft forøget sexlyst, og perioder hvor jeg bare ikke havde spor lyst.

Siger du dermed, at du ikke har følt dig erotisk, fordi du ikke var single ?

Det har også svinget hos mig. Eller dvs i 1. trimester havde jeg bare ikke lyst til sex og følte mig heller ikke spor erotisk. Havde kvalme og underlivssmerter og havde ikke lyst til at få noget op i skeden overhovedet. Så der havde vi ikke ret meget sex. Men havde som sagt heller ikke den der fuldkrops erotiske følelse, som jeg har nu. Og den er kommet fra jeg gik ind i 2. trimester, eller var lidt inde i trimesteret. Jeg har det også ret godt med min krop lige pt. Er ikke generelt voldsomt af graviditeten. Har lidt svimmelhed ind imellem, hvor jeg må lægge mig. Og får en smule forstoppelse ind imellem. Men ellers trives jeg fint. Min mave er heller ikke så stor, at den er i vejen, men kan ikke overses. Og deraf kommer frodigheds følelsen måske også.

Anmeld

14. januar 2011

Lone Jakobsen

Siger du dermed, at du ikke har følt dig erotisk, fordi du ikke var single ?

Det har også svinget hos mig. Eller dvs i 1. trimester havde jeg bare ikke lyst til sex og følte mig heller ikke spor erotisk. Havde kvalme og underlivssmerter og havde ikke lyst til at få noget op i skeden overhovedet. Så der havde vi ikke ret meget sex. Men havde som sagt heller ikke den der fuldkrops erotiske følelse, som jeg har nu. Og den er kommet fra jeg gik ind i 2. trimester, eller var lidt inde i trimesteret. Jeg har det også ret godt med min krop lige pt. Er ikke generelt voldsomt af graviditeten. Har lidt svimmelhed ind imellem, hvor jeg må lægge mig. Og får en smule forstoppelse ind imellem. Men ellers trives jeg fint. Min mave er heller ikke så stor, at den er i vejen, men kan ikke overses. Og deraf kommer frodigheds følelsen måske også.

nej nej, i den sidste havde jeg meget sexlyst i starten, i midten gad jeg det slet ikke.... og til sidst synes jeg det var spændende men meget anstrengende

Anmeld

14. januar 2011

thilde-tusindfryd

nutche skriver:

nej nej, i den sidste havde jeg meget sexlyst i starten, i midten gad jeg det slet ikke.... og til sidst synes jeg det var spændende men meget anstrengende

Ja, jeg har også en formodning om, at den erotiske følelse forsvinder i 3. trimester. Man begynder nok mere og mere at føle sig som en oppustet hval i stedet

Og klodset og stor....man kan jo dårlig bevæge sig, tænker jeg... ?

Så det gælder bare om at nyde 2. trimeser

Anmeld

15. januar 2011

Lone Jakobsen

Ja, jeg har også en formodning om, at den erotiske følelse forsvinder i 3. trimester. Man begynder nok mere og mere at føle sig som en oppustet hval i stedet

Og klodset og stor....man kan jo dårlig bevæge sig, tænker jeg... ?

Så det gælder bare om at nyde 2. trimeser

nu har jeg altid elsket at være gravid... så nej jeg har aldrig følt mig som en stor hval men nu har jeg heller aldrig været ret stor, selv når det var lige op over.

Anmeld

15. januar 2011

thilde-tusindfryd

Nutsche, oplever du så også samme form for øget seksualitet ? Eller hvordan oplever du det ? Hvordan udmynter det sig ?

Jeg har også flere seksuelle drømme og det er meget sådan "vil ha, vil ha", "kan ikke få nok" oplevelser i drømmene, hvor mændende derimod næsten føler sig lidt overfaldet

Sådan kan jeg også ha det med min egen krop, at jeg synes, den er dejlig - hvilket jeg ellers normalt ikke sådan udpræget synes, fordi jeg har været overvægtig i mange år. Men har det helt anderledes nu. Min egen frodighed og krop sætter gang i den der "uhm....." følelse.

Ku være spændende at høre om andres erfaringer også ?

Er I for generte til at fortælle om, hvordan I oplever det ?

Anmeld

15. januar 2011

Lone Jakobsen

Nutsche, oplever du så også samme form for øget seksualitet ? Eller hvordan oplever du det ? Hvordan udmynter det sig ?

Jeg har også flere seksuelle drømme og det er meget sådan "vil ha, vil ha", "kan ikke få nok" oplevelser i drømmene, hvor mændende derimod næsten føler sig lidt overfaldet

Sådan kan jeg også ha det med min egen krop, at jeg synes, den er dejlig - hvilket jeg ellers normalt ikke sådan udpræget synes, fordi jeg har været overvægtig i mange år. Men har det helt anderledes nu. Min egen frodighed og krop sætter gang i den der "uhm....." følelse.

Ku være spændende at høre om andres erfaringer også ?

Er I for generte til at fortælle om, hvordan I oplever det ?

sexualitet og graviditet kan godt være svære emner for nogen.

ved mig har det været fordi fordi min krop/hud/bryster har været utroligt følsomme. der har næsten ingenting skulle til før det har virket pirrende for mig.

drømme har så sjældent handlet om sex, men langt mere om vanskabte børn og tanker alt vedrørende fødsel og baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.