Man læser så meget om - i diverse graviditetsbøger osv. - at man i løbet af graviditeten kan opleve følelsesrutjsheture og svingende psyke pga. hormonerne, at man kan drømme om barndom og ungdom og få trang til at gennemarbejde sin egen opvækst osv.
I 1. trimester mærkede jeg ikke så meget til dette, andet end det jeg bevidst gjorde mig tanker om. Men jeg skal da love for, at der er kommet gang i kedlen her i 2. trimester og det er lidt svært at styre, syns jeg 
For eksempel har min seksualitet virkelig forandret sig. Jeg går rundt og føler mig erotisk og frodig og kåd, som sådan en anden teenager ved forårstid
Tit kommer det, flere gange om dagen iø, fuldstændig ud af det blå, umotiveret og pludseligt og overmander mig. Det er selvfølgelig på een måde helt rart at føle sig levende igen på den måde, men for det første har jeg ikke en fast partner, jeg kan lege med, for det andet er det lidt svært at styre og finde rede i. Så jeg føler mig lidt underlig tilpas ind imellem, når det overmander mig og ved ikke helt, hvad jeg skal stille op med det.
Udover det så er behovet for redebyggeri virkelig trådt ind. Jeg føler mig lidt nyforelsket i barnets far, sådan en følelse af familie og stærk tilknytning og bånd ifm ham. Ved ikke, om det er instinktivt, altså fra naturens hånd indrettet således, at man knytter sig til manden, fordi man jo er afhængig af, at han skaffer føden og beskytter, når man er højgravid og skal passe på den lille. Problemet er bare, at han ikke har det på samme måde
Hvilket jo så er imod naturens orden og heller ikke så fedt for mig. Vi er jo ikke par, selvom vi ser hinanden ind imellem og også er seksuelt sammen. Så det gør mig også mere ked af det eller skuffet over ikke at få gengældt kærligheden og opmærksomheden.
Mine moderfølelser er også begyndt at træde ind, så at ovenstående problem med faderen, begynder at betyde mere. Men på mit barns vegne. Føler mig ked af, at jeg ikke kan give mit barn en kærlig far, der virkelig vil det og er der for ham/hende.
Er der andre, der kender til de voldsomme følelsesmæssige forandringer ?