Han er ved at få kuk af mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2011

Anonym trådstarter

Ja, min kæreste. Og jeg forstår ham godt! Normalt er vi jo adskilt i løbet af dagen, fordi han er i skole, og jeg i skole/til træning. Men sådan har det ikke været længe. For det første har jeg MEGET få undervisningstimer og meget selvstudie, så jeg er hjemme det meste af tiden. Jeg kan ikke læse på læsesal, da jeg ikke kan koncentrere mig. Derudover har jeg haft eksamsperiode siden midten af november, og har ikke trænet, og har derfor også bare været hjemme. Vi er begge rimelig asociale, og jeg har ikke nogen venner jeg ses med, så derfor glor jeg bare herhjemme. Han har venner, men de ses sjældent, for sådan er de bare. Derudover har han skrevet eksamensprojekt siden midten af november, og i den periode var han næsten hjemme hele tiden. Efter han blev færdig har han faktisk haft ferie indtil han skulle forsvare sin opgave, og så ferie igen bagefter. Det betyder at vi begge har gået hjemme siden midten af november, og derfor går op og ned af hinanden dag ud og dag ind.

Vi elsker hinanden meget højt, men det er nok meget naturligt, at man også har brug for luft. Den får vi normalt, når han er i skole 9-15, og så er det fint. Men den får vi ikke nu, når vi bare er hjemme. Og vi har begge ferie til starten af februar. Hvad skal jeg lige gøre? Jeg er ikke træt af ham endnu, for sådan er jeg bare bygget, men kan godt mærke, at han er ved at få lidt kuk af, at vi går op og ned af hinanden. Vi bor i en lille lejlighed, så det er lidt tricky. Jeg vil gerne give ham noget luft, for jeg forstår godt, at han har det sådan. 2,5 måned er lang tid uden "pause". Men hvor skal jeg lige gå hen? Nu er jeg begyndt at træne lidt, så det giver da lidt luft, men ikke nok.

Vi havde et KÆMPE stort skænderi i aftes, som var fuldstændig tåbeligt og ubegrundet. Han har bare været meget irritabel og nede for tiden, og jeg tror i det hele taget han er ved at blive lidt kuk af bare at sidde hjemme. Jeg har sagt, at jeg synes han skal spørge vennerne om de skal ses, eller tage ud og gå en tur en gang imellem, men jeg ved godt, at han også bare har brug for lidt tid for sig selv, hvor jeg ikke er der hele tiden. Jeg går ganske vidst i seng før ham, og sidder tit i soveværelset, så han har stuen, men det er jo ikke helt det samme som at være alene hjemme.

Så hvordan skal jeg løse denne kattepine? Han elsker mig højt, og jeg er slet ikke bekymret over eller ked af, at han har brug for lidt luft, for hvem ville ikke have det? Jeg ved bare ikke helt, hvordan jeg skal give ham den luft..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

signe.

Har i børn? hvis ikke, kunne en af jer så ikke evt bruge en weekend hos forældre eller søskende? bare en weekend, eller 2 dage midt på ugen... kan fuldt ud følge dig. bare her i juleferien var vi ved at få kuk af hinanden, for jeg går bare hjemme på barsel... for selvom man sidder i hver sit rum er det ikke helt det samme som at have helt "fri" og synes det er godt at hører at du ikke bebrejder ham, for så kan man nemmer tillade at han lige får lejligheden for sig selv i et par dage..

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor-til-Hasse skriver:

Har i børn? hvis ikke, kunne en af jer så ikke evt bruge en weekend hos forældre eller søskende? bare en weekend, eller 2 dage midt på ugen... kan fuldt ud følge dig. bare her i juleferien var vi ved at få kuk af hinanden, for jeg går bare hjemme på barsel... for selvom man sidder i hver sit rum er det ikke helt det samme som at have helt "fri" og synes det er godt at hører at du ikke bebrejder ham, for så kan man nemmer tillade at han lige får lejligheden for sig selv i et par dage..

Jeg har godt tænkt på lige at tage hjem til min mor et par dage. Det ved jeg også, at hun ville elske Vi har ikke børn, men er i gang med projekt baby, så tænker også lidt, at det er lidt stress hvis vi ikke har sex et par dage. Haha, men det er jo self. en sideting, det er jo vigtigere at få luft.

Synes nemlig det er vigtigt ikke at bebrejde hinanden i sådanne situationer. Man skal jo også tænke på, at han har boet alene i rigtig lang tid, og at gå fra det til at gå op og ned af den samme person hver dag i 2,5 måned er ret voldsomt!

Anmeld

10. januar 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

I arbejder ikke? - Studiejob ved siden af jeres studie? Hvis ikke så er det da bare med at komme i gang med at søge et sådan....

Start med at træne igen, gå på café med venner/veninder, gå lange ture i skoven, besøg familie og venner (nogle må I jo have)

Line

Anmeld

10. januar 2011

signe.

Anonym skriver:

Jeg har godt tænkt på lige at tage hjem til min mor et par dage. Det ved jeg også, at hun ville elske Vi har ikke børn, men er i gang med projekt baby, så tænker også lidt, at det er lidt stress hvis vi ikke har sex et par dage. Haha, men det er jo self. en sideting, det er jo vigtigere at få luft.

Synes nemlig det er vigtigt ikke at bebrejde hinanden i sådanne situationer. Man skal jo også tænke på, at han har boet alene i rigtig lang tid, og at gå fra det til at gå op og ned af den samme person hver dag i 2,5 måned er ret voldsomt!

så må du atge væk et par dage hvor du ikke har ægløsning så gør det jo ikke så meget at i ikke har sex.. men synes det ville vælre rigtig godt for jer! det kan jo også være stressende i sig selv at være i gang med projekt baby, og hele tiden være op og ned af hinanden...

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

SØS skriver:

I arbejder ikke? - Studiejob ved siden af jeres studie? Hvis ikke så er det da bare med at komme i gang med at søge et sådan....

Start med at træne igen, gå på café med venner/veninder, gå lange ture i skoven, besøg familie og venner (nogle må I jo have)

Line

Vi har ikke studiejob Han har eget firma, som han får løn fra, men det er hjemmefra. Jeg har ikke job fordi jeg ikke har overskud, når jeg ikke har ferie. Jeg har ekstremt meget læsestof, som stjæler alle mine dage, men lige nu har jeg jo så bare ferie og skal for en gangs skyld ikke læse.

Og nej, jeg ved godt at mange har venner, men jeg har ikke nogen venner nej. Diverse ulykkelige omstændigheder, og det er da heller ikke særlig fedt, men nej, ikke alle er så heldige at have venner. Sorry to say Vores familier bor i byer langt væk, men har lige aftalt med min mor, at jeg kommer hjem et par dage. Desværre så betyder det, at jeg ikke kan vedligeholde den træning, som jeg er kommet i gang med igen, men sådan er det jo så :/

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor-til-Hasse skriver:

så må du atge væk et par dage hvor du ikke har ægløsning så gør det jo ikke så meget at i ikke har sex.. men synes det ville vælre rigtig godt for jer! det kan jo også være stressende i sig selv at være i gang med projekt baby, og hele tiden være op og ned af hinanden...

Jamen det er nemlig det. Han har bare svært ved at indrømme, at han har brug for luft, for jeg tror han føler, at det er en slags falliterklæring og at det vil såre mig. Men nu har jeg her til morgen forklaret ham kærligt, at jeg lige tager hjem til min mor et par dage, og at jeg elsker ham højt, men det er HELT naturligt, at han lige har brug for luft og mandetid, og at det forstår jeg godt. Fordi vi har gået så meget op af hinanden. Sagde, at så kunne han bestille fastfood (er sund mad fanatiker ), spille x-box uden nogen brokkede sig uden lydniveauet, og være vågen hele natten og bare gøre, hvad der passede ham. Han har svært ved at sige, at han er enig, men det ved jeg han er. Han er bare bange for at såre mig

Anmeld

10. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

2,5 mdr? Det er godt gået - her kan vi ikke gå sammen i 3 uger uden at flå hovedet af hinanden

Det har ødelagt flere sommerferier at vi ikke har haft planer i 3 uger. Specielt når vi kun har set hinanden i weekenderne og så pludselig skal være sammen 24/7

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

2,5 mdr? Det er godt gået - her kan vi ikke gå sammen i 3 uger uden at flå hovedet af hinanden

Det har ødelagt flere sommerferier at vi ikke har haft planer i 3 uger. Specielt når vi kun har set hinanden i weekenderne og så pludselig skal være sammen 24/7

Haha ja, det er egentlig lidt vildt Men er glad for, at i andre også synes det er normalt. Man føler jo lidt, at man skal gå i forsvarsposition og sige: "Altså vi elsker hinanden! Det er ikke fordi der er knas i forholdet", og i virkeligheden er det jo bare den mest naturlige ting i verden, at man har behov for at være alene. Jeg indrømmer gerne, at jeg elsker når han tager hjem og spiser hos forældrene, og jeg kan danse rundt til min musik herhjemme og holde desperate housewives-marathon på fjernsynet Elsker ham jo ikke mindre af den grund!

Anmeld

10. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Haha ja, det er egentlig lidt vildt Men er glad for, at i andre også synes det er normalt. Man føler jo lidt, at man skal gå i forsvarsposition og sige: "Altså vi elsker hinanden! Det er ikke fordi der er knas i forholdet", og i virkeligheden er det jo bare den mest naturlige ting i verden, at man har behov for at være alene. Jeg indrømmer gerne, at jeg elsker når han tager hjem og spiser hos forældrene, og jeg kan danse rundt til min musik herhjemme og holde desperate housewives-marathon på fjernsynet Elsker ham jo ikke mindre af den grund!

Jeg ÆÆÆLSKER at være alene hjemme Og det gør kæresten også. Da han skiftede job for nogle år siden, og pludselig havde et alm. 7-15 job gik der måneder inden vi havde tilpasset os den nye situation og fandt en rytme. Så gik han tilbage til den gamle branche og arbejde igen 60-65 timer om ugen, og så var det også galt (havde i mellemtiden fået barn). Så blev han arbejdsløs og var hjemme HELE TIDEN Så gik jeg op i tid for at få luft Nu har vi fundet et leje hvor vi er sammen 3-4 aftner om uge. Ellers arbejder han i dagtimerne og om aftenen. Det passer til vores behov (bortset fra at det er meget svært at lave en lille ny, når man ikke er hjemme )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.