Mødregruppe......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej damer

Ja, jeg skal til første mødregruppe-møde i denne uge, og jeg er ret nervøs for at være ærlig. Jeg er ung mor - 20 år, og har bare fået et fint brev fra SP om at vi starter mødregruppe i denne uge, og så er der vedlagt en seddel med de kvinder der deltager i gruppen, men jeg aner ikke om de er unge og på min alder eller ej. Og jeg tvivler lidt på at de er unge som mig, da de er fra samme by som mig eller her omkring, og SÅ mange unge mødre er der jo heller ikke.. (Det skal lige siges at jeg bor i en bette bondeby ;P)

Men jeg er så bange for at alle sammen er nogle der er en 8-10 år ældre end mig, og måske ikke vil tage mig "med ind i gruppen" , fordi jeg er så ung som jeg er... Det er sikkert total latterligt at jeg har det sådan... Ved ikke helt hvad jeg vil med det her..^

Er der nogen der har prøvet enten at ha' en ung med i deres mødregruppe , hvor resten var en 8-10 år ældre?? Og i så fald, hvordan fungerede det så ?
og er der nogen der er ung (omkring 20) og har været i en mødregruppe med ingen på sin egen alder?? og i så fald, hvordan fungerede det så ?

Håber nogen vil svare

Knus fra den forvirrede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

roenlund

Jeg har kun været til MG en gang men har gået sammen med pigerne i hele min gravidsitet hos JM (vier alle1. gangs mødre) , vi er 4 der er 27+ og så er der en på 17 og det kører fint... selvfølgelig er vi forskellige steder i livet men når det kommer til gavidsiteten og ungerne er vi jo alle lige usikre...

Anmeld

10. januar 2011

ChatH

Anonym skriver:

Hej damer

Ja, jeg skal til første mødregruppe-møde i denne uge, og jeg er ret nervøs for at være ærlig. Jeg er ung mor - 20 år, og har bare fået et fint brev fra SP om at vi starter mødregruppe i denne uge, og så er der vedlagt en seddel med de kvinder der deltager i gruppen, men jeg aner ikke om de er unge og på min alder eller ej. Og jeg tvivler lidt på at de er unge som mig, da de er fra samme by som mig eller her omkring, og SÅ mange unge mødre er der jo heller ikke.. (Det skal lige siges at jeg bor i en bette bondeby ;P)

Men jeg er så bange for at alle sammen er nogle der er en 8-10 år ældre end mig, og måske ikke vil tage mig "med ind i gruppen" , fordi jeg er så ung som jeg er... Det er sikkert total latterligt at jeg har det sådan... Ved ikke helt hvad jeg vil med det her..^

Er der nogen der har prøvet enten at ha' en ung med i deres mødregruppe , hvor resten var en 8-10 år ældre?? Og i så fald, hvordan fungerede det så ?
og er der nogen der er ung (omkring 20) og har været i en mødregruppe med ingen på sin egen alder?? og i så fald, hvordan fungerede det så ?

Håber nogen vil svare

Nu er jeg ikke ung mere men jeg er i en mødregruppe hvor alle er ældre end mig mellem 5 og 8 år ældre og det fungerer også fint.

Bare vær åben du er ligeså god som alle de andre. og selv om jeg er yngst i vores har jeg flest unger. FNIS! alder er ikke alt

Anmeld

10. januar 2011

Kildebakken

Sundhedsplejeskerne i vores by satser altid på at sætte de unge mødre sammen, så det kan jo være tilfældet hos jer også, men ellers så er jeg faktisk helt sikker på at de andre mødre vil være både åbne og glade for dit selskab. I har jo trods alt en del problemstillinger tilfælles. Men der vil jo altid være forskel på jer. Nogen ammer, andre kan ikke og nogle har selv fravalgt det! Jeg forstår godt at det kunne være dejligt at dele oplevelsen af at være ung mor med nogle andre, men hvad med at tale åbent om det, så får du helt sikkert en rigtig god snak, der også kan hjælpe dig på vej i nogen af dine tanker. 

KH

Anmeld

10. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Hej damer

Håber nogen vil svare

I min mødregruppe var jeg den ældste på 28 år, en på 26 og tre på 22 år, det fungerede fint, jeg har dog kun kontakt med to af dem nu, det er to af dem på 22 år, så jeg synes ikke altid at alderen har noget at sige

Anmeld

10. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hej damer

Håber nogen vil svare

Jeg er den yngste i min mødregruppe, hvor den ældste er 9 år ældre ned mig, og det har jeg overhovedet ikke mærket. Alle er lige hos os

Anmeld

10. januar 2011

Bare mig..

Hej Ano!

Jeg er selv ung mor, 19  år gammel, og jeg er både i en ung mødregruppe og i en voksen (den voksne er så ebbet ud her efter jul, men inden) De var alle nogen år ældre end mig og mener taktisk de var de der 8-10 år ældre, men det gik skide godt, vi kunne snakke om alt stortset, med begrænsninger selvf. men det var ingen hindring at jeg var gennemsnitlig 8 år yngre. Der var ingen forskelsbehandling og jeg blev ikke irettesat som man tit hører..

Tag udfordringen op, og gå henhjertet ind i gruppen.. Er da sikker på, at du klare det lige så godt som de, og så kan de jo ikke sige noget!

Held og lykke! - det er altså også rart med nogen der er ældre, så det ikke bliver snak om latterlige hønsegårdsagtige ting! Hvis du forstår!! Du skal ikke være nervøs, hvis du er åben!

Anmeld

10. januar 2011

Bare mig..

...

Og jeg kan sige dig så meget, at i den unge mødregruppe, går det rent ud sagt af helved til lige pt.. Den ene efter den anden smutter, vi var ni, nu er vi 5, fordi der nu er dannet kliker.. Der bliver snakket så meget i krogene, og det er jo selvf. ikke alle der er med på den, og jeg selv synes ikke det er lige fedt når man kommer..

Så selv om den "ældre"mødregruppe er gået i opløsning, så var det meget mere "voksne"ting der blev snakket om og man kunne sagtens mærke modenheden i gruppen i forhold til den her ungegruppe..

Anmeld

10. januar 2011

Svei

Det handler vel om hvordan du er og ikke hvor gammel du er...kemi..

Jeg var i mødregruppe med nogle der var 8, 10 og 15 år ældre end mig...det har været den bedste gruppe jeg har været i og de to andre der var vi jævnaldrende...det handler måske også om at jeg havde glæde af det første gang de andre gange gav det mig intet, havde jo prøvet det med børn før..

Ses stadig med en af tøserne, som sjovt nok nu er gift med en af de andres pigers mand og har fået barn med denne...skabte vidst lidt splid...

Anmeld

10. januar 2011

Nettemor

i min mødregruppe var vi 3 der var nogenlunde jævnaldrene 24,25 og 26 så en enkelt på 30 og en på 38. og der har ik været noget overhovedet. altsp hende på 38 har selvfølgelig lidt mere erfaring på andre punkter men hun er også førstegangsmor så hun er lige så ny i det som os andre.. og faktisk nu efter at folk er begyndt at arbejde er det hende på 38 jeg har mest med at gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.