Glad for dit arbejde/din løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Musen85

LouiseVous skriver:

Jeg har svaret nej til begge dele. Er dog ikke i arbejde men under udd som sosu hjælper... Arbejdet er nej pga jeg ikke kan stå indenfor det arbejde jeg får udført når jeg er i praktik. Jeg synes bestemt ikke det er sjovt at stresse sådan rundt ved de ældre og slet ikke sådan som der bliver sparet på deres område!!
Lønen: Nej. En alm elevløn er bare ikke fair når man for det første er forsørger men for det andet også er ene om det. Jeg synes det til grin, når nogle både kan få supleret op til kontanthjælp, andre jobplan og helt ander og over 25 med voksenelevløn.

Det kan godt ske der nu er mange a jer der hamre mig i hovedet. Men det må i gerne..
Jeg synes bare bestemt ikke at det er fair at kommunen vil have os- især unge til at tage en udd. og når så vi går i gang er der sq ikk penge til at forsørger os selv hvis vi er forsørgere. Så kunne vi lige så godt sidde hjemme på kontanthjælp for den tjener man ti* bedre ved end ved at tage en udd. i hvertfald i forhold til hjælperen...

Jeg har dog svaret Ja til arbejdet og Nej til lønnen

Arbejder som Sosu-assistent, og elsker mit arbejde og kunne være med at gøre en forskel  Nej til lønnen, fordi jeg syntes at det er uacceptabel at man kan få så lidt i løn, når man står med ansvar for menneskeliv og deres livskvalitet!! især når man har brugt lidt over 3 år, på at uddanne sig, og der så går ufaglærte rundt og tjener mere end de faglærte.. i mit hoved burde det jo kunne betale sig at uddanne sig   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg har svaret ja/ja

jeg har selv valgt mit job, og som sådan også min løn (indenfor rimelighedens grænser) og jeg er meget tilfreds med begge dele

Anmeld

11. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Musen85 skriver:

Arbejder som Sosu-assistent, og elsker mit arbejde og kunne være med at gøre en forskel  Nej til lønnen, fordi jeg syntes at det er uacceptabel at man kan få så lidt i løn, når man står med ansvar for menneskeliv og deres livskvalitet!! især når man har brugt lidt over 3 år, på at uddanne sig, og der så går ufaglærte rundt og tjener mere end de faglærte.. i mit hoved burde det jo kunne betale sig at uddanne sig   

Vi er SÅ enige...
Det fanme en klam fornemmelse!!

Anmeld

11. januar 2011

betski

Jeg har stemt Ja/Ja - selv om jeg ikke har fået den løn jeg havde bedt om. Jeg er statseligt ansat, så skal nok ikke være hel utilfreds. Men ligger dog stadig ca 2-3000 under det jeg ville være hel tilfreds med. Selve arbejdet elsker jeg og har fået nogle rigtig søde kollegaer

Anmeld

11. januar 2011

DK

Jeg har stemt ja/ja.

Jeg har arbejdet i en brudekjolebutik (er jo på barsel derfra pt)! Det var et skønt arbejde med dejlige kollegaer! Jeg fik 115 kr. i timen hvilket jo måske ikke er super meget, men i forhold til at jeg er/var ufaglært i butiks/brudekjole/sy-branchen og stod i butik og havde et KANONT job med meget fleksible arbejdstider når jeg skulle til eksamen osv. så vil jeg kun sige at jeg var glad og tilfreds for mit løn!

Hvis jeg skulle have været tilbage på den salat-fabrik hvor jeg arbejdede som ung-ung så ville jeg ALDRIG have arbejdet til 115 kr. i timen!!! Er du sindsyg, det var verdens værste job! Det var simpelthen IKKE pengene værd! At gå med numsen i vejret og plukke salat bag en traktor DAGEN LANG med sure overordnede og polske kolleger der hverken talte danske eller engelsk... det var bare BUNDEN!

Så for mig afhænger det altså  også af om jeg er glad for det jeg laver! Så behøver jeg ikke helt så meget i timen!

Anmeld

11. januar 2011

Rosa

Har stemt ja/ja. Arbejdede som forskningsassistent indenfor psykiatrisk grundforskning og jeg fik en rigtig fin løn, og kunne 100% selv strukturere mit arbejde og arbejdede når jeg havde lyst og tid, og sendte så bare timesedler ind en gang om ugen. 

Anmeld

11. januar 2011

karina1980

samme her.

jeg er dog den højst betalte på mit job(i aftenvagten), men det kun fordi de andre er ligeså nye i faget som mig eller ikke er udd.

men jeg er glad for mit job, har super søde borger jeg kommer ud til og mine kollegaer er hver for sig super søde

men lønnen er ikke meget at prale af, enhver anden der har udd. sig i ligeså lang tid vil jo normalt ligge med en startløn der er noget højere

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Nej, min løn den stinker, men jeg er også kun i praktik...området er som ok for en tid, men her efter tre måneder der keder jeg mig, så jeg skal bestemt ikke arbejde indenfor det efter endt udd. men det vidste jeg jo godt...

Anmeld

11. januar 2011

DK

Må jeg spørge hvad en sosu assistent tjener? Altså når man har arbejdet i ex. 3-4 år og regner tillæg/pension osv. med?

Og de tre år udd. tager, er det uden gymnasiet/HH/HF eller? Altså efter folkeskolen, hvor mange år tager det så ialt at blive sosuassistent?

Jeg spørger kun fordi jeg ikke ved det. Alle klager altid sådan, så nu MÅ jeg vide hvad man reelt får i løn (eller hvor lidt måske nærmere)

Anmeld

11. januar 2011

Fru.Ø

Nej til begge,kigger også efter andet job

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.