Maja84 skriver:
Ja gode råd modtages hjertens gerne
Jeg har høj risiko for svangerskabsforgiftning, da både min mor og mormor har haft det, og jeg har pco, og derudover var overvægtig da jeg blev gravid. Jeg har ca 8 uger til termin, og hra "kun" taget ca 8 kg på. Har nu en del vand i kroppen, og fødder/ben og arme/hænder, sover meget og mit blodtryk er steget.
Har været til lægen, og de vil gerne holde øje med mig, og skal til jordemoder på onsdag. Men jeg er nu meget i tvivl om hvor meget jeg kan bevæge mig rundt og hvor meget jeg skal hvile.
Jeg sørger for at hvile og prøve at lave lidt alligevel, og har fundet ud af, rolig motion ikke engang kan lade sig gøre da jeg hævede meget pga væske i kroppen
i dag var jeg også meget hævet i hovedet da jeg stod op, og mine fødder så hævet, at mine tæer var helt mærkerøde/næsten over i en lilla farve 
Nogle gode råd derude, for at forebygge, da jeg jo frygter lidt jeg er godt på vej til at få svagerskabsforgiftning, og meget gerne vil undgå dette
Har jo stadig lidt tid til termin, og ville jo gerne have den lille blev derinde i min 5 uger endnu 
Uha... krydser virkelig fingre for at det går godt for dig...
Jeg udviklede selv svangerskabsforgiftning, og døjede meget med vand og forhøjet blodtryk..
de sidste 14 dage af min graviditet inden jeg fik kejsersnit overrendte jeg fødegangen og lægen fordi jeg var bange for mine symptomer, jeg følte der var noget galt!!! og jeg ville så gerne om de kunne gøre noget..
jeg tog blodtryksnedsættende og slappede MEGET af... målede mit blodtryk hjemme morgen, eftermiddag og aften... købte en blodtryksmåler... for mit var 120/180 meget tit.. jeg havde et par indlæggelser hvor de holdte øje med mig... men fordi blodprøverne ingenting viste ville de ikke gøre noget..
jeg svulmede også op i ansigtet.. og 3 dage før kejsersnittet skete der noget... der hævede fingrene, hovedet helt vildt alt.. tog 8 kg. på på de 3 dage.. og så begyndte blodprøverne og vise noget og så satte de mig igang.. desværre var den bette for svag, han kunne ikke klare mine veer, så han blev taget med kejsersnit og vi var tætte på at miste ham!!
det jeg vil med det her.. hold øje med dine symptomer, og ring hellere 1 gang for meget end 1 gang for lidt!! Det er ikke kun den bettes liv der er på spil men også dit!!!