Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

KarinaBF

Maja84 skriver:

Tak for dit svar, synes også det er fint at blive tjekket, men ville nu mest bare gøre det rigtige til jeg skulle derind igen, hvis du går til ugentlig tjek, kommer du jo ikke derind oftere end jeg, jeg var der i onsdags og blive tjekket, og skal derind igen onsdag, og skulle jeg til at have akut tid, var jeg ikke engang sikker på de kunne ha nået det i dag, og skulle jeg vente til i morgen, syne sjeg det er fjollet, for det er 1 dag fra eller til, og skulle jeg få det dårligt, kan jeg hurtigt ringe til FG eller vagtlæge

Jeg ved godt det ikke er til at spøge med Tak for dit svar

Det er ikke spild at tage en ekstra tjek især ikke hvis du hæver i hovedet det er netop dette tegn jeg skal holde øje med denne gang bare det mindste hævelse skal jeg tjekkes ! jeg ved jeg går til ugentlige tjek nu men som sagt skal jeg ringe til dem ved det mindste og 1 dag kan altså blive kritisk så jeg vil ikke sige en dag fra eller til for det kan gøre meget ! det er bestemt ikke fjollet at blive tjekket en ekstra gang !

i sidste uge var jeg ved jordemor onsdag og havde der for højt blodtryk og protein i mit urin, så blev sendt til lægen torsdag hvor det samme sker og derefter på sygehuset også torsdag netop fordi de frygtede jeg havde fået det igen, men da jeg kommer på sygehuset er mit blodtryk ok og ingen protein i urinen derfor mine ugentlige tjek men ved det mindste skal jeg ringe for det kan kommer også selvom man slapper af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

KarinaBF

Heidibh skriver:

Der er ikke noget der er spild eller unødvendig med hensyn til lægetjek når nar man er gravid.. Og der behøver du ikke tænke " ej jeg venter til jeg alligevel skal afsted" - er 100 på at hvis du ringer til FG at de vil se dig med det samme.. Alt bliver taget alvorligt.. Da jeg ringede til FG var mine symptomer "kun" lidt protein i min urin og svag hovedpine, men var nok til at de ville se mig derude, og endte med at blive indlagt, da mit BT begyndte at stige.. Og der havde jeg lige været ved lægen 2 dagen inden, hvor de ikke kunne se noget..

Anmeld

11. januar 2011

Kløver

KarinaBF skriver:

Det er ikke spild at tage en ekstra tjek især ikke hvis du hæver i hovedet det er netop dette tegn jeg skal holde øje med denne gang bare det mindste hævelse skal jeg tjekkes ! jeg ved jeg går til ugentlige tjek nu men som sagt skal jeg ringe til dem ved det mindste og 1 dag kan altså blive kritisk så jeg vil ikke sige en dag fra eller til for det kan gøre meget ! det er bestemt ikke fjollet at blive tjekket en ekstra gang !

i sidste uge var jeg ved jordemor onsdag og havde der for højt blodtryk og protein i mit urin, så blev sendt til lægen torsdag hvor det samme sker og derefter på sygehuset også torsdag netop fordi de frygtede jeg havde fået det igen, men da jeg kommer på sygehuset er mit blodtryk ok og ingen protein i urinen derfor mine ugentlige tjek men ved det mindste skal jeg ringe for det kan kommer også selvom man slapper af.

Tja kan jo som sagt ringe hvis det bliver kritisk, eller jeg får det dårligt, holder jo øje med vægten, og steg den pludselig voldsomt ville jeg også ha ringet, eller jeg fik flere symptomer

var nu også som skrevet mest ude efter om man skal holde sig ro, eller lave motion/bevæge sig mere, indtil jeg skulle derind igen, og det har jeg fået svar på. Men tak for dine svar

Anmeld

11. januar 2011

Kløver

Heidibh skriver:

Der er ikke noget der er spild eller unødvendig med hensyn til lægetjek når nar man er gravid.. Og der behøver du ikke tænke " ej jeg venter til jeg alligevel skal afsted" - er 100 på at hvis du ringer til FG at de vil se dig med det samme.. Alt bliver taget alvorligt.. Da jeg ringede til FG var mine symptomer "kun" lidt protein i min urin og svag hovedpine, men var nok til at de ville se mig derude, og endte med at blive indlagt, da mit BT begyndte at stige.. Og der havde jeg lige været ved lægen 2 dagen inden, hvor de ikke kunne se noget..

Jeg kan jo alligevel ikke få en tid før, derfor synes jeg det er spild at ringe, når jeg alligevel ikke ville kunne få en tid før, jeg havde tid ved jordemoderen, synes ikke det er så alvorligt at det er noget at ringe om, ville bare ikke gøre det værre, ved feks at dyrke mere motion, hvis det gør det værre

Anmeld

11. januar 2011

Ryberg

Maja84 skriver:

Ja gode råd modtages hjertens gerne

Jeg har høj risiko for svangerskabsforgiftning, da både min mor og mormor har haft det, og jeg har pco, og derudover var overvægtig da jeg blev gravid. Jeg har ca 8 uger til termin, og hra "kun" taget ca 8 kg på. Har nu en del vand i kroppen, og fødder/ben og arme/hænder, sover meget og mit blodtryk er steget.

Har været til lægen, og de vil gerne holde øje med mig, og skal til jordemoder på onsdag. Men jeg er nu meget i tvivl om hvor meget jeg kan bevæge mig rundt og hvor meget jeg skal hvile.

Jeg sørger for at hvile og prøve at lave lidt alligevel, og har fundet ud af, rolig motion ikke engang kan lade sig gøre da jeg hævede meget pga væske i kroppen

i dag var jeg også meget hævet i hovedet da jeg stod op, og mine fødder så hævet, at mine tæer var helt mærkerøde/næsten over i en lilla farve

Nogle gode råd derude, for at forebygge, da jeg jo frygter lidt jeg er godt på vej til at få svagerskabsforgiftning, og meget gerne vil undgå dette

Har jo stadig lidt tid til termin, og ville jo gerne have den lille blev derinde i min 5 uger endnu

Uha... krydser virkelig fingre for at det går godt for dig...

Jeg udviklede selv svangerskabsforgiftning, og døjede meget med vand og forhøjet blodtryk..

de sidste 14 dage af min graviditet inden jeg fik kejsersnit overrendte jeg fødegangen og lægen fordi jeg var bange for mine symptomer, jeg følte der var noget galt!!! og jeg ville så gerne om de kunne gøre noget..

jeg tog blodtryksnedsættende og slappede MEGET af... målede mit blodtryk hjemme morgen, eftermiddag og aften... købte en blodtryksmåler... for mit var 120/180 meget tit.. jeg havde et par indlæggelser hvor de holdte øje med mig... men fordi blodprøverne ingenting viste ville de ikke gøre noget..

jeg svulmede også op i ansigtet.. og 3 dage før kejsersnittet skete der noget... der hævede fingrene, hovedet helt vildt alt.. tog 8 kg. på på de 3 dage.. og så begyndte blodprøverne og vise noget og så satte de mig igang.. desværre var den bette for svag, han kunne ikke klare mine veer, så han blev taget med kejsersnit og vi var tætte på at miste ham!!

det jeg vil med det her.. hold øje med dine symptomer, og ring hellere 1 gang for meget end 1 gang for lidt!! Det er ikke kun den bettes liv der er på spil men også dit!!!

Anmeld

11. januar 2011

Kløver

KittyGirl skriver:

Uha... krydser virkelig fingre for at det går godt for dig...

Jeg udviklede selv svangerskabsforgiftning, og døjede meget med vand og forhøjet blodtryk..

de sidste 14 dage af min graviditet inden jeg fik kejsersnit overrendte jeg fødegangen og lægen fordi jeg var bange for mine symptomer, jeg følte der var noget galt!!! og jeg ville så gerne om de kunne gøre noget..

jeg tog blodtryksnedsættende og slappede MEGET af... målede mit blodtryk hjemme morgen, eftermiddag og aften... købte en blodtryksmåler... for mit var 120/180 meget tit.. jeg havde et par indlæggelser hvor de holdte øje med mig... men fordi blodprøverne ingenting viste ville de ikke gøre noget..

jeg svulmede også op i ansigtet.. og 3 dage før kejsersnittet skete der noget... der hævede fingrene, hovedet helt vildt alt.. tog 8 kg. på på de 3 dage.. og så begyndte blodprøverne og vise noget og så satte de mig igang.. desværre var den bette for svag, han kunne ikke klare mine veer, så han blev taget med kejsersnit og vi var tætte på at miste ham!!

det jeg vil med det her.. hold øje med dine symptomer, og ring hellere 1 gang for meget end 1 gang for lidt!! Det er ikke kun den bettes liv der er på spil men også dit!!!

Tak for svar, og jo ville helt sikekrt ringe hvis jeg følte der var god grund til det, men jeg holder netop også derfor øje, og ville vide om det feks at røre sig kunne forværre det, da jeg var i tvivl om dte var bedst at holde sig i ro, eller dyrke mere motion

Håber også det bedste i morgen, den lille skulle jo gerne blive derinde i mindst 4-5 uger endnu

Godt at det alligevel endte godt for jer, og i ikke mistede den bette

Anmeld

11. januar 2011

Ryberg

Maja84 skriver:

Tak for svar, og jo ville helt sikekrt ringe hvis jeg følte der var god grund til det, men jeg holder netop også derfor øje, og ville vide om det feks at røre sig kunne forværre det, da jeg var i tvivl om dte var bedst at holde sig i ro, eller dyrke mere motion

Håber også det bedste i morgen, den lille skulle jo gerne blive derinde i mindst 4-5 uger endnu

Godt at det alligevel endte godt for jer, og i ikke mistede den bette

det eneste jeg ved er at det er vigtigt at ligge ned, og gerne på siden, da noget med at der nemmere er gennemstrømning mht. blod...

og så benene op... op .. op .. op ...

Anmeld

11. januar 2011

Kløver

KittyGirl skriver:

det eneste jeg ved er at det er vigtigt at ligge ned, og gerne på siden, da noget med at der nemmere er gennemstrømning mht. blod...

og så benene op... op .. op .. op ...

Har benene meget oppe og hviler meget, har endvidere bestilt tid til zoneterapi, da det skulle være rigtig godt, hvis man har vand i kroppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.