Maja84 skriver:
Ja gode råd modtages hjertens gerne
Jeg har høj risiko for svangerskabsforgiftning, da både min mor og mormor har haft det, og jeg har pco, og derudover var overvægtig da jeg blev gravid. Jeg har ca 8 uger til termin, og hra "kun" taget ca 8 kg på. Har nu en del vand i kroppen, og fødder/ben og arme/hænder, sover meget og mit blodtryk er steget.
Har været til lægen, og de vil gerne holde øje med mig, og skal til jordemoder på onsdag. Men jeg er nu meget i tvivl om hvor meget jeg kan bevæge mig rundt og hvor meget jeg skal hvile.
Jeg sørger for at hvile og prøve at lave lidt alligevel, og har fundet ud af, rolig motion ikke engang kan lade sig gøre da jeg hævede meget pga væske i kroppen
i dag var jeg også meget hævet i hovedet da jeg stod op, og mine fødder så hævet, at mine tæer var helt mærkerøde/næsten over i en lilla farve 
Nogle gode råd derude, for at forebygge, da jeg jo frygter lidt jeg er godt på vej til at få svagerskabsforgiftning, og meget gerne vil undgå dette
Har jo stadig lidt tid til termin, og ville jo gerne have den lille blev derinde i min 5 uger endnu 
Jeg ville altså ikke vente til onsdag hvis du hæver så meget i hovedet og på fødderne !
Jeg er selv i risiko for at få det igen (er 35+2 henne nu) ! fik det min første graviditet lige pludselig var ca. 34-35 uger henne og blev omgående indlagt på sygehuset og efter ca 2 uger i ro på sygehuset fødte jeg ved akut kejsersnit og fik en lille dreng på 1865 g
så hellere ringe en gang for meget til JM eller FG fordi det er bare ikke noget at spøge med !
Ikke for at skræmme men det er ikke sjovt ! går selv til ugentlig kontrol nu da jeg næsten var blevet indlagt i torsdags og har fået ordre på at de mindste syntomer, altså hævet hoved, svimmel, flakken for øjnene, hovedpine osv. skal jeg ringe med det samme !
SÅ jeg ville ikke vente til onsdag men det er bare mig !
undskyld dette blev lidt langt men håber du kan bruge det til noget
Knus Karina