Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Kløver

Mor-til-Hasse skriver:

godt du sendte ham afsted... du må meget gerne skrive en pb når du ved noget...

jeg skal nok lige give update når jeg ved noget mere, indtil videre holder jeg mig i ro, og har heldigvis familie som ringer jævnligt for at høre om jeg har det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

signe.

Maja84 skriver:

jeg skal nok lige give update når jeg ved noget mere, indtil videre holder jeg mig i ro, og har heldigvis familie som ringer jævnligt for at høre om jeg har det godt

godt at høre at de holder øje med dig

Anmeld

10. januar 2011

Kløver

Mor-til-Hasse skriver:

godt at høre at de holder øje med dig

ja og er opmærksom på div symptomer, og om der skulle være nogle forandringer

Anmeld

10. januar 2011

FamilenStorm

Maja84 skriver:

Jeg blev tjekket i sidste uge, og der var urinprøven fin, ville bare strække den til onsdag hvor jeg skal til jordemoder, og tjekkes igen, for ved jeg alligevel ikke kan nå at få en alm tid ved lægen inden da

Ihvertfald hellere blive tjekket en gang for meget.. For det kan jo lige pludselig komme... Jeg fik en svag svangerskab og det kom også lige pludselig..

Anmeld

10. januar 2011

KarinaBF

Maja84 skriver:

Ja gode råd modtages hjertens gerne

Jeg har høj risiko for svangerskabsforgiftning, da både min mor og mormor har haft det, og jeg har pco, og derudover var overvægtig da jeg blev gravid. Jeg har ca 8 uger til termin, og hra "kun" taget ca 8 kg på. Har nu en del vand i kroppen, og fødder/ben og arme/hænder, sover meget og mit blodtryk er steget.

Har været til lægen, og de vil gerne holde øje med mig, og skal til jordemoder på onsdag. Men jeg er nu meget i tvivl om hvor meget jeg kan bevæge mig rundt og hvor meget jeg skal hvile.

Jeg sørger for at hvile og prøve at lave lidt alligevel, og har fundet ud af, rolig motion ikke engang kan lade sig gøre da jeg hævede meget pga væske i kroppen

i dag var jeg også meget hævet i hovedet da jeg stod op, og mine fødder så hævet, at mine tæer var helt mærkerøde/næsten over i en lilla farve

Nogle gode råd derude, for at forebygge, da jeg jo frygter lidt jeg er godt på vej til at få svagerskabsforgiftning, og meget gerne vil undgå dette

Har jo stadig lidt tid til termin, og ville jo gerne have den lille blev derinde i min 5 uger endnu

Jeg ville altså ikke vente til onsdag hvis du hæver så meget i hovedet og på fødderne !

Jeg er selv i risiko for at få det igen (er 35+2 henne nu) ! fik det min første graviditet lige pludselig var ca. 34-35 uger henne og blev omgående indlagt på sygehuset og efter ca 2 uger i ro på sygehuset fødte jeg ved akut kejsersnit og fik en lille dreng på 1865 g

så hellere ringe en gang for meget til JM eller FG fordi det er bare ikke noget at spøge med !

Ikke for at skræmme men det er ikke sjovt ! går selv til ugentlig kontrol nu da jeg næsten var blevet indlagt i torsdags og har fået ordre på at de mindste syntomer, altså hævet hoved, svimmel, flakken for øjnene, hovedpine osv. skal jeg ringe med det samme !

SÅ jeg ville ikke vente til onsdag men det er bare mig !
undskyld dette blev lidt langt men håber du kan bruge det til noget
Knus Karina

Anmeld

10. januar 2011

Kløver

Heidibh skriver:

Ihvertfald hellere blive tjekket en gang for meget.. For det kan jo lige pludselig komme... Jeg fik en svag svangerskab og det kom også lige pludselig..

Jo sådan har jeg det også normalt, men synes når jeg lige er tjekket, det ville virke lidt fjollet at blive tjekket igen, for at blive tjekket 2 dage efter, for det ville kræve en akut tid, men ville jo så bare prøve at gøre dt bedste, indtil jeg skulle derud på onsdag

Anmeld

10. januar 2011

Kløver

KarinaBF skriver:

Jeg ville altså ikke vente til onsdag hvis du hæver så meget i hovedet og på fødderne !

Jeg er selv i risiko for at få det igen (er 35+2 henne nu) ! fik det min første graviditet lige pludselig var ca. 34-35 uger henne og blev omgående indlagt på sygehuset og efter ca 2 uger i ro på sygehuset fødte jeg ved akut kejsersnit og fik en lille dreng på 1865 g

så hellere ringe en gang for meget til JM eller FG fordi det er bare ikke noget at spøge med !

Ikke for at skræmme men det er ikke sjovt ! går selv til ugentlig kontrol nu da jeg næsten var blevet indlagt i torsdags og har fået ordre på at de mindste syntomer, altså hævet hoved, svimmel, flakken for øjnene, hovedpine osv. skal jeg ringe med det samme !

SÅ jeg ville ikke vente til onsdag men det er bare mig !
undskyld dette blev lidt langt men håber du kan bruge det til noget
Knus Karina

Tak for dit svar, synes også det er fint at blive tjekket, men ville nu mest bare gøre det rigtige til jeg skulle derind igen, hvis du går til ugentlig tjek, kommer du jo ikke derind oftere end jeg, jeg var der i onsdags og blive tjekket, og skal derind igen onsdag, og skulle jeg til at have akut tid, var jeg ikke engang sikker på de kunne ha nået det i dag, og skulle jeg vente til i morgen, syne sjeg det er fjollet, for det er 1 dag fra eller til, og skulle jeg få det dårligt, kan jeg hurtigt ringe til FG eller vagtlæge

Jeg ved godt det ikke er til at spøge med Tak for dit svar

Anmeld

11. januar 2011

JustMe

Da PCO i sig selv også øger risikoen for SSF, er mit bedste bud rigeligt hvile kombineret med PCO-venlig mad. God bedring

Anmeld

11. januar 2011

Maria Sascha

Hej

Fødte min søn i uge 32, ved akut kejsersnit grundet svangerskabs forgiftning...

Det kom bare ud af det blå ( det skal lige siges at jeg ikke kendte til tegnene) havde kun let hævede fingre og fødder, ikke noget der generede mig. Fik pludselig slemme smerter ved mine riben en sen aften, i løbet af natten blev det nærmest uudholdeligt og jeg ringede til vagtlægen, denne mente dog ikke det var noget at bekymre sig for, hvis jeg mente at det kunne give mig ro kunne jeg blive tjekket på sygehuset (ville ikke virke pyldret så det gjorde jeg ikke). Han bad mig søge egen læge hvis smerterne fortsatte. Tog til lægen næste morgen og blev sendt direkte på sygehuset. Efter undersøgelse af barnet, tjekkede de mig og kom frem til at situstionen var så kritisk at jeg måtte indlægges på intensiv afdelingen og klargøres til akut kejsersnit. Få timer senere kom min lille søn på 1350g til verden, sund og rask.

Mit råd til dig er: har du den mindste bekymring så få det tjekket, hellere være på den sikre side...

det var en lang historie for at nå pointen... håber du kan bruge mit svar

Anmeld

11. januar 2011

FamilenStorm

Maja84 skriver:

Jo sådan har jeg det også normalt, men synes når jeg lige er tjekket, det ville virke lidt fjollet at blive tjekket igen, for at blive tjekket 2 dage efter, for det ville kræve en akut tid, men ville jo så bare prøve at gøre dt bedste, indtil jeg skulle derud på onsdag

Der er ikke noget der er spild eller unødvendig med hensyn til lægetjek når nar man er gravid.. Og der behøver du ikke tænke " ej jeg venter til jeg alligevel skal afsted" - er 100 på at hvis du ringer til FG at de vil se dig med det samme.. Alt bliver taget alvorligt.. Da jeg ringede til FG var mine symptomer "kun" lidt protein i min urin og svag hovedpine, men var nok til at de ville se mig derude, og endte med at blive indlagt, da mit BT begyndte at stige.. Og der havde jeg lige været ved lægen 2 dagen inden, hvor de ikke kunne se noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.