Roskildesyge :( hjælp til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Brams

Cris skriver:

Nå, sådan har det Felix ikke... det er så mystisk...

Men mht Lærke, ville jeg ikke gør så meget for at hun spiser, hvis det er Roskildesyge. Det plejer at går over. Små børn sulter ikke med vilje, men for at få deres system "renset" skal de af med det hele! Og slet ikke noget ind, for så skal de i gang med af fordøje og bakterierne kan så overleve der og de bliver ikke rigtigt raske. Lad hende styre, hvis du skal til lægen, så gør det, de vil så tjekke, om hun har brugt for en penicilin kur. Men lad hende styre hendes sult... Men min søn er desværre med at være for mange dage og han hverken kaster op eller har tynd afføring, han er bare træt, har ikke energi til noget og vil ikke spise... Jeg skal til lægen igen i morgen. I dag har vi "tvunget" ham til at spise en halv kogte æg og lidt ost og jeg fortryder det, for efter et par timer sagde han, at han havde ondt i maven... Han spiser jo lidt frugt, en lille bitte af hans morgenmad, hans vitamin pille og igår har jeg købt Floradix og han drikker det glædeligt. Nå, nu får vi at se, hvad lægen siger i morgen, for efter næsten en uge sådan er jeg ved at blive meget bekymret...

Nej hvor jeg krydser fingre for at det går hurtigt over hos Jer  Man er bare så magtesløs når de er syge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Brams

SussieThyssen skriver:

Hold mælken fra hende i et par dage, det tager hun ingen skade af, for du hælder syre ned til syre.
Giv hende i stedet kold kamillete og kogt vand eller tynd naturlig saft.
Og ellers så er havregrød med en lille smule fløde og rørsukker på godt, små bidder ristet brød med skrabet smør, lidt honning eller flødeost, knækbrød, kogte kartofler og kogte gulerødder med små kødboller eller dampet fisk fx dampet rødspættefilet eller torsk, kogt kylling.
Du kan også give hende lidt drikke cultura med hindbærsmag, det retter op på tarmfloraen.
God bedring med hende.

Kærligst
Sussie

Godt du siger det med mælken, for det havde jeg ikke tænkt på og hun er helt vild med mælk. Vi holder pause med den.

Tak for alle de gode mad-råd, jeg vil straks forsøge igen igen, at få hende til at spise noget  Har dog gjort meget ud af ikke at tvinge hende til at spise. Drikke cultura er det første jeg vil købe i morgen.

Trine

Anmeld

9. januar 2011

Brams

bullerbassen skriver:

Da Silas havde tynd mave før jul - han havde en omgang med opkast & diarre i 4 uger on /off..

Fredag før jul havde han MEGET tynd mave og snakke med vagtlægen som anbefalede cultura og det hjalp hurtigt.

Nu er det blevet fast at ham får dultura i stedet for alm youhurt. Da han har tendens til lidt tynd mave.

Så det kunne du jo prøve - her får Silas lidt havregryn i for at få nået der mætter

Cultura står øverst på min liste, så det køber vi helt sikkert i morgen tidlig - tak

Lyder som en hård omgang i har været igennem, håber det er ovre nu

Anmeld

9. januar 2011

bullerbassen

Brams skriver:

Cultura står øverst på min liste, så det køber vi helt sikkert i morgen tidlig - tak

Lyder som en hård omgang i har været igennem, håber det er ovre nu

Selv tak  Håber det hjælper din pige også.

God bedring

Jo håber vi er ovre det - Han har også lagt syg hele denne uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.