Roskildesyge :( hjælp til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.908 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Brams

Hej alle

Håber der en nogle der kan hjælpe. Min lille Lærkemus har fået Roskildesyge og har selv sagt ikke spist ret meget siden fredag. Hun spiser halvdelen af sin havegrød om morgenen, hvis vi er heldige, men så spiser hun faktisk ikke noget resten af dagen. Hun drikker meget (mælk og vand), men spiser intet.

Ristet brød og revet æble skulle være godt, men er der nogle der har andre gode råd, som også er "nemme" at få et barn på 15 mdr. til at spise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

L.J.L

Hej alle

Håber der en nogle der kan hjælpe. Min lille Lærkemus har fået Roskildesyge og har selv sagt ikke spist ret meget siden fredag. Hun spiser halvdelen af sin havegrød om morgenen, hvis vi er heldige, men så spiser hun faktisk ikke noget resten af dagen. Hun drikker meget (mælk og vand), men spiser intet.

Ristet brød og revet æble skulle være godt, men er der nogle der har andre gode råd, som også er "nemme" at få et barn på 15 mdr. til at spise

når man har roskildesyge så har man ingen appetit, så du skal ikke bekymre dig så meget. Hun skal nok få appetiten igen, og hun tager ikke skade af et par dage uden så meget mad. Bare sørg for hun får drukket en masse så hun får renset ud og får nok væske

Lauritz havde også en tur i dec. og spiste heller ingenting i godt en uge, men nu er hans appetit nærmest fordoblet siden da, og han har taget al sin vægt på igen

Anmeld

9. januar 2011

Brams

linselouise skriver:

når man har roskildesyge så har man ingen appetit, så du skal ikke bekymre dig så meget. Hun skal nok få appetiten igen, og hun tager ikke skade af et par dage uden så meget mad. Bare sørg for hun får drukket en masse så hun får renset ud og får nok væske

Lauritz havde også en tur i dec. og spiste heller ingenting i godt en uge, men nu er hans appetit nærmest fordoblet siden da, og han har taget al sin vægt på igen

Hvor er det dejligt at høre, for Lærke er nemlig i forvejen nederst i hendes kurve vægtmæssigt og vi skal til en børnelæge i marts, så jeg var lidt bekymret.

Ja hun får lov at drikke alt det hun vil, i starten var jeg bange for at hun kastede det hele op igen, men opkastningen ser ud til at være på retur her 2 dage senere, så nu er det kun tynd mave.

Anmeld

9. januar 2011

L.J.L

Brams skriver:

Hvor er det dejligt at høre, for Lærke er nemlig i forvejen nederst i hendes kurve vægtmæssigt og vi skal til en børnelæge i marts, så jeg var lidt bekymret.

Ja hun får lov at drikke alt det hun vil, i starten var jeg bange for at hun kastede det hele op igen, men opkastningen ser ud til at være på retur her 2 dage senere, så nu er det kun tynd mave.

Lauritz er også under gennemsnittet i vægt, og var også super bekymret da han havde det roskildesyge, men nu når han spiser godt igen så er jeg rolig

Din datter skal helt sikkert nok snart blive rask igen. de siger at roskildesyge kun plejer at vare 1-2 dage og så er det væk igen. Det smitter i ca 2 døgn og når du er smittet går det i udbrud efter et døgn ca. Vi blev begge smittet af Lauritz herhjemme, og det var godt nok ikke fedt!!

krydser for at i går fri for det derhjemme!

Anmeld

9. januar 2011

Brams

linselouise skriver:

Lauritz er også under gennemsnittet i vægt, og var også super bekymret da han havde det roskildesyge, men nu når han spiser godt igen så er jeg rolig

Din datter skal helt sikkert nok snart blive rask igen. de siger at roskildesyge kun plejer at vare 1-2 dage og så er det væk igen. Det smitter i ca 2 døgn og når du er smittet går det i udbrud efter et døgn ca. Vi blev begge smittet af Lauritz herhjemme, og det var godt nok ikke fedt!!

krydser for at i går fri for det derhjemme!

Super, tak for info. Synes også at vi vasker hænder og skifter håndklæde på puslebordet hele tiden for at prøve at undgå smitten.

Anmeld

9. januar 2011

Cris

Brams skriver:

Hej alle

Hvad er symptomerne? For min dreng har været syg nu i mange dag med næste ingen mad. Vi har været en tur til børneafdeling, men de mente, at han var ved at have det godt igen og at det måske var en virus, det vidste de slet ikke... Men han har ikke fået det bedre og han er så søvni og vil ikke spise noget. Jeg har ringet til børneafdeling men fordi de har de der 24h regel, måtte vi ikke komme igen, så i morgen ringer jeg til lægen og hører... Han har ikke haft opkast eller tynd afføring, er det sådan hun har haft det?

Anmeld

9. januar 2011

Brams

Cris skriver:

Hvad er symptomerne? For min dreng har været syg nu i mange dag med næste ingen mad. Vi har været en tur til børneafdeling, men de mente, at han var ved at have det godt igen og at det måske var en virus, det vidste de slet ikke... Men han har ikke fået det bedre og han er så søvni og vil ikke spise noget. Jeg har ringet til børneafdeling men fordi de har de der 24h regel, måtte vi ikke komme igen, så i morgen ringer jeg til lægen og hører... Han har ikke haft opkast eller tynd afføring, er det sådan hun har haft det?

Hun har kastet op fredag og lørdag og har meget tynd afføring. Har ikke været til lægen endnu, men de har haft Roskildesyge i dp op til jul. Jeg tænkte at hvis det ikke bliver bedre i løbet af i morgen, så tager vi til lægen.

Anmeld

9. januar 2011

Cris

Brams skriver:

Hun har kastet op fredag og lørdag og har meget tynd afføring. Har ikke været til lægen endnu, men de har haft Roskildesyge i dp op til jul. Jeg tænkte at hvis det ikke bliver bedre i løbet af i morgen, så tager vi til lægen.

Nå, sådan har det Felix ikke... det er så mystisk...

Men mht Lærke, ville jeg ikke gør så meget for at hun spiser, hvis det er Roskildesyge. Det plejer at går over. Små børn sulter ikke med vilje, men for at få deres system "renset" skal de af med det hele! Og slet ikke noget ind, for så skal de i gang med af fordøje og bakterierne kan så overleve der og de bliver ikke rigtigt raske. Lad hende styre, hvis du skal til lægen, så gør det, de vil så tjekke, om hun har brugt for en penicilin kur. Men lad hende styre hendes sult... Men min søn er desværre med at være for mange dage og han hverken kaster op eller har tynd afføring, han er bare træt, har ikke energi til noget og vil ikke spise... Jeg skal til lægen igen i morgen. I dag har vi "tvunget" ham til at spise en halv kogte æg og lidt ost og jeg fortryder det, for efter et par timer sagde han, at han havde ondt i maven... Han spiser jo lidt frugt, en lille bitte af hans morgenmad, hans vitamin pille og igår har jeg købt Floradix og han drikker det glædeligt. Nå, nu får vi at se, hvad lægen siger i morgen, for efter næsten en uge sådan er jeg ved at blive meget bekymret...

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

Hej alle

Hold mælken fra hende i et par dage, det tager hun ingen skade af, for du hælder syre ned til syre.
Giv hende i stedet kold kamillete og kogt vand eller tynd naturlig saft.
Og ellers så er havregrød med en lille smule fløde og rørsukker på godt, små bidder ristet brød med skrabet smør, lidt honning eller flødeost, knækbrød, kogte kartofler og kogte gulerødder med små kødboller eller dampet fisk fx dampet rødspættefilet eller torsk, kogt kylling.
Du kan også give hende lidt drikke cultura med hindbærsmag, det retter op på tarmfloraen.
God bedring med hende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. januar 2011

bullerbassen

Da Silas havde tynd mave før jul - han havde en omgang med opkast & diarre i 4 uger on /off..

Fredag før jul havde han MEGET tynd mave og snakke med vagtlægen som anbefalede cultura og det hjalp hurtigt.

Nu er det blevet fast at ham får dultura i stedet for alm youhurt. Da han har tendens til lidt tynd mave.

Så det kunne du jo prøve - her får Silas lidt havregryn i for at få nået der mætter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.