Rasmus Klump-kage, dåbskage og fødselsdagskage med biler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Polkaprik

luppe-laban skriver:

ej hvor er de bare flotte.

Takker mange gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

bullerbassen

Polkaprik skriver:

Her er weekendens kreationer fra mig

Rasmus Klump-kage til en lille dreng der skulle døbes i dag. Blev ret godt tilfreds med resultatet

Indholder: Lyse bunde og nøddebunde, hinbærmousse og tobleronecreme. Smurt op med PSC og pyntet med fondant.

Dåbskage der indholder marcipanbunde med hakket chokolade, rabarbermousse og lys chokoladecreme. Smurt op med PSC og pyntet med fondant

En lille fødselsdagskage til en af mine dagplejedrenge. Tiden var knap men lidt skulle han altså have. Indeholder gulerodskage med kanel og cream cheese frosting

Michelle

Hold da fast de er flotte

Anmeld

9. januar 2011

lucas<3

bare jeg var så kreativ..

Anmeld

9. januar 2011

Polkaprik

bullerbassen skriver:

Hold da fast de er flotte

Tusind tak

Anmeld

9. januar 2011

Nemesis

Polkaprik skriver:

Tusind tank Jamen den ene kage med bilerne skulle bruges fredag og da den var afleveret så gik jeg igang med de 2 andre. De har stået i køleskabet sammen i nat og blev afleveret i formiddags. Jeg har et køleskab kun til kager, så det hjælper jo lidt på det

Ahh ja et kagekøleskab det giver mening . Hvad er psc og hvordan har du lavet marcipan bundene.
Sisse

Anmeld

9. januar 2011

Polkaprik

ladydan1 skriver:

Ahh ja et kagekøleskab det giver mening . Hvad er psc og hvordan har du lavet marcipan bundene.
Sisse

PSC er Palminsmørcreme Marcipanbundene er lavet på en grundopskrift jeg har til lyse bunde og så er der tilsat noget revet marcipan og lidt mandelessens. De smager bare lækkert

Anmeld

9. januar 2011

Nemesis

Polkaprik skriver:

PSC er Palminsmørcreme Marcipanbundene er lavet på en grundopskrift jeg har til lyse bunde og så er der tilsat noget revet marcipan og lidt mandelessens. De smager bare lækkert

Ahh jamen så blev jeg jo det klogere

Ja elsker også bare marcipan.
sisse

Anmeld

9. januar 2011

Polkaprik

ladydan1 skriver:

Ahh jamen så blev jeg jo det klogere

Ja elsker også bare marcipan.
sisse

Det er jo en dejlig ting at lære noget nyt. Havde ikke så meget tid til at svare sidst men kan lige smide dig min grundopskrift.

600 g mel

600 g sukker

1 l kærnemælk 

40 g natron

30 g vanillesukker

1½ dl olie.

Det hele blandes sammen og man kan bage det som 1 kage eller som individuelle bunde. Jeg bager dem som sidstnævnt og der bliver til ca 4 bunde ø 26 cm. De skal bage i 15 min ved varmluft på 200 grader.

I denne dej kan tilsættes næsten hvad som helst. Nødder chokolade, kakao, marcipan osv..

Anmeld

9. januar 2011

twinboys

Hold kæft hvor er de flotte... wauuuuuuuuuuuuuw siger jeg bare til dine

Anmeld

9. januar 2011

Polkaprik

twinboys skriver:

Hold kæft hvor er de flotte... wauuuuuuuuuuuuuw siger jeg bare til dine

Tusind mange gange tak Glæder mig til at kagenørde med dig og alle de andre om nogle uger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.