Mumto3 skriver:
Du har bedt os om vores mening råt og usødet, så her kommer min.
Hvis du er frisk nok til planlægge og gennemføre et bryllup, så vil jeg mene at du også er frisk nok til at gå på arbejde!
-men jeg ville også seriøst overveje at udskyde det bryllup sådan som du har det.
Jeg kan detsværre godt forstå din læge der ikke kan/vil give dig en sugemeldning pga graviditetskvalme. Der har været meget fokus på at læger er alt for hurtige til at udstede sygemeldninger til gravide, så derfor skal der nok lidt mere til end 'bare' kvalme. Jeg ved godt at det ikke er 'bare'!!! -og at det er invaliderende for hele din dag/nat og velbefindende.
Jeg kan godt se at det er en ekstra udfordring med dit arbejdsområde, men jeg tror altid det har været en udfording for kvinder at være gravide og skulle ud i stalden og malke køer eller muge ud osv.
Mit bedste råd er: prøv de gode gamle husmor råd af, og se om der er ikke er nogen af dem der kan lidre dig, bare lidt!
God 'bedring'!
Mht bryllup, så har dette været planlagt før jeg overhovedet blev gravid. Jeg er lidt kontrolfreak, så der har ikke været nogen opgaver tilbage jeg skulle løse, de sidste 6 uger.
Desuden har jeg en fantastisk svigerinde der går meget op i bryllupper, og har insisteret på at ordne en masse af det praktiske, og da jeg ikke er kæmpe bryllupsfan, har hun fået lov at klø på.
Aflysning af bryllup kan der på ingen måde blive tale om, folk kommer fra hele landet og det er svært at samle alle. Det bliver heldigvis et lille intimt bryllup, så hvis bruden går kold kl 21 vil der være forståelse for det.
Det har utvivlsomt også været en udfordring at skulle ud i stalden og malke køer i gamle dage, og jeg er ikke så tåbelig at sige jeg har det værre end malkepigen. Jeg lever blot heldigvis i en anden tid, hvor der er fokus på velfærd og man har nogle andre rettigheder.
At nogle gravide (måske) er så selviske at de har udnyttet muligheden for sygemelding uden reelt at have behov for den, og dermed har været med til at ødelægge det for os andre - det er bare smadder ærgeligt. Men det burde ikke gå ud over dem der vitterlig har det skidt.
Og så skal vi jo endnu engang huske på den nye tidsalder, hvor de fleste af os der bliver gravide faktisk tager et velovervejet valg når vi laver ønskebarnet. Måske der ikke havde været så mange sygemeldinger i gamle dage(hvis de havde haft muligheden), hvor, hvis man aborterede, var det ofte en heldig ting. Dengang vægtede man det at gå på arbejde og få føde på bordet, højere end et ufødt barn. Sådan er det heldigvis ikke længere.