Hej piger.
Bliver simpelthen nødt til at få nogle meninger, råt for usødet tak.
Jeg føler mig lettere åndssvag over mine tidligere lidt frustrerede udmeldinger omkring manglende graviditetssymptomer. Jeg æder dem alle i mig lige på minuttet.
I sidste uge kom den så, kvalmen. Og den er der HELE tiden. Om morgenen, om aftenen, til middag og om natten. Jeg kaster ikke voldsomt meget op, men i ny og næ går det galt.
Jeg sygemeldte mig fra arbejdet i onsdags, da jeg bare havde så meget kvalme og havde brug for at få lidt søvn. For jeg vågner om natten med kvalme og har virkelig svært ved at falde i søvn igen - især når jeg ved at jeg snart skal op, så går det helt galt.
Jeg har INGEN appetit, der er intet mad jeg har lyst til. Når der går 5 timer mellem måltiderne, bliver kvalmen virkelig slem, så jeg kæmper for at finde ting jeg kan spise. Samtidig er jeg extremt følsom over for lugte. Lugte jeg ellers godt kan lide (rent vasketøj, min shampoo, brød mv) er et helvede at blive udsat for nu, og jeg har måtte sende manden i byen for at hente de forskellige "madeksperimenter" jeg måske tror jeg kan klemme ned, da lugtende på vej til kvickly (500 m) er for overvældende. Manden er blevet henvist til det aller-fjerneste hjørne af sengen, fordi jeg bare ikke kan holde hans kropsduft ud (og den plejer jeg at elske!)
Jeg ringede så i torsdags til lægen. Fik at vide at jeg skulle komme op og aflevere en urinprøve, så de kunne tjekke for urinvejsinfektion. Kravlede derop, fuldstændig udmattet og opløst i tårer, fik afleveret prøven, og krøb hjem under dynen igen. Skulle så ringe for svar fredag morgen.
Fik fredag fat i den nye kvindelige læge der havde undersøgt mig og lavet vandrejournal om mandagen (hvor jeg havde det fint). Hun fortæller at urinprøven er blank, og jeg går helt i opløsning i tlf, og fortæller at jeg slet slet ikke kan overskue at skulle på arbejde sådan som jeg har det nu.
Jeg får tilbudt en samtale senere på dagen, som jeg afslår da hun ikke vil gøre andet end at fortælle om gamle husmoder-råd. Dem kan jeg finde på nettet, de er ikke en kravletur op til lægen værd!
Sygemelding ville hun ikke give mig nu, for "det kunne jo blive en rigtig lang én".
Jeg har en fornemmelse af at min/e læger ikke tror på mig, og jeg er nærmest desperat. Jeg har aldrig prøvet at være gravid før, og jeg fortryder efterhånden så meget at jeg blev det. Tanken om abort har desværre også strejfet mig.
Jeg arbejder som Social og sundhedsassistent i ældreplejen, går og står hele dagen, og har med alle mulige krops-og mad lugte at gøre. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne være noget for de stakkels gamle mennesker, og da slet slet ikke efter kl 11-12 stykker hvor jeg ikke har fået mad siden kl 6 om morgenen. Jeg kan jo ikke slæbe hele mit køkken med på arbejde, og det er umuligt at vide hvad jeg kan klemme ned om 5 min.
Er det mig der er en piverøv, eller skal jeg presse på for en sygemelding (ikke at jeg aner hvor jeg skal finde overskuddet)?