Fodrer i fugle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

LR85

Puha, nej, jeg er så bange for der kommer rotter.

De gør det i vuggestuen, og jeg er ikke sikker på jeg har det helt fint med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Mussen2

Pena skriver:

ok jeg har selv overvejet at smide havregryn, da det jo er ret billigt.

Vil det sige jeg bare kan lægge det i blød i madolie og så ud?

Vil gerne hjælpe de små pipser, men er meget økonomisk ramt, så synes det andet foder er for dyrt.

En pakke havregryn blandes med en pakke smeltet stegemagerine - sådan har jeg lavet det, da tidern var trange. Efter tip fra rabatten, fra en dyrlæge

Anmeld

7. januar 2011

K.Rehder

Pena skriver:

ok jeg har selv overvejet at smide havregryn, da det jo er ret billigt.

Vil det sige jeg bare kan lægge det i blød i madolie og så ud?

Vil gerne hjælpe de små pipser, men er meget økonomisk ramt, så synes det andet foder er for dyrt.

Du blander det bare i en skål og lader det stå en 15-20 min 

Jeg smider det ud i et fuglehus, men man kan vel også bare sætte det i en gammel skål. Jeg smider det ikke på jorden for så bliver det bare dækket til af ny sne inden det bliver spist, eller også går vores hunde i det...hehehe...

Men det er en dejlig billig måde at hjælpe de små sultne stakler på

Anmeld

7. januar 2011

Pena

Mussen2 skriver:

En pakke havregryn blandes med en pakke smeltet stegemagerine - sådan har jeg lavet det, da tidern var trange. Efter tip fra rabatten, fra en dyrlæge

Super. Tak for tippet

Anmeld

7. januar 2011

Pena

Kloks Kone skriver:

Jeg smider det ud i et fuglehus, men man kan vel også bare sætte det i en gammel skål. Jeg smider det ikke på jorden for så bliver det bare dækket til af ny sne inden det bliver spist, eller også går vores hunde i det...hehehe...

Tak tak. Skal vist ud og købe havregryn

Anmeld

8. januar 2011

Lolli

Kloks Kone skriver:

Rigtig godt tip - det tror jeg også jeg vil bruge. Man kan vel også smide nogle solsikkefrø i?!

Fantastisk at så mange fodre pipperne. Troede egentlig ikke det var så populært. Men synes det er helt ok at lade være, hvis man er bange for de flyvende væsner - jeg fjerner jo også spindelvæv for at sygeligt ræd for edderkopper.

Anmeld

8. januar 2011

oo

vi gjorde, men efter pyskoskraldemanden fra Faaborg nægtede at afhente skrald sidste vinter, fik vi rotter og nu fodrer vi ikke fugle mere...altså for ikke at få rotter igen men æbletræet har lagt en masse rådden frugt på plænen, som solsortene er svært glade for

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Lolli skriver:

Og i så fald med hvad?

Vi fodrer lige uden for terrassevinduet og det er til stor glæde for vores dreng. De får bla. alle vores brødrester og lignende. Mellem jul og nytår fik de æbleskiver - det var lige sagen.

Ja...hver dag.
Jeg har nogle fodersteder ude i haven, mest under buske og træer.
Vores fugle får solsikkefrø og blandede frø, brødrester, kagestumper og andet godt. Og så lægger jeg halve æbler og appelsiner ud til dem også.
Og når jeg har stegt noget hælder jeg fedtet over i en skål og lader det køle ned. Derefter rører jeg det sammen med fuglefrø og putter det over i små lave plastikbøtter og sætter det ud til fuglene.
Senest alt fedtet fra juleænderne og flæskestegen.
Det er en kæmpe succes.
Jeg har et leben af majser af mange forskellige slags, men også mange spurvefugle og drosselarter.
Og af og til nogle fasaner.
Kattene elsker at sidde og kigge på dem ud af stuevinduet, og så sidder de der og smasker vellystigt hehe!

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

twinboys

Helt klart ja,...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.