Fodrer i fugle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Lolli

Og i så fald med hvad?

Vi fodrer lige uden for terrassevinduet og det er til stor glæde for vores dreng. De får bla. alle vores brødrester og lignende. Mellem jul og nytår fik de æbleskiver - det var lige sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

afrobabies

Lolli skriver:

Og i så fald med hvad?

Vi fodrer lige uden for terrassevinduet og det er til stor glæde for vores dreng. De får bla. alle vores brødrester og lignende. Mellem jul og nytår fik de æbleskiver - det var lige sagen.

Jeg har bare købt de der kugler med frø i.... Med at smide brød og andre ting på jorden, så skal i passe på at det ikke tiltrækker rotter

Anmeld

7. januar 2011

K.Rehder

Ork jo, vi fodrer de små pipdyr i vinterkulden. Herhjemme er vi store dyrevenner!

Min gode gamle mormor lærte mig en go og billig blanding som er genial og fuglene elsker det.

Havregryn er i almindelig udgave ikke særlig sundt for små fuglemaver fordi det hæver op, men hvis man lige blander det med almindelig madolie og hakkede/blendede hasselnødder, så får de både små mætte maver og lidt olie til at holde varmen på...De hakkede nødder er bare for at gøre det lidt mere lækkert

I år har de også fået gløg-mix (rosiner og mandler) da vi aldrig fik det brugt i julen

Anmeld

7. januar 2011

aarhusmor

Jeg skærer æbler i halve og lægger ud i fodrehuset til dem. Jeg har tidligere blandet frø med svinefedt. Men det tager tid.

Jeg giver dem stadig frø

Anmeld

7. januar 2011

Hvem?

Jeg må ærligt tilstå, at jeg gør ikke, af den simple grund jeg er pisse bange for fugle - så må desværre sige nej....

Anmeld

7. januar 2011

Lolli

victoria2008 skriver:

Jeg har bare købt de der kugler med frø i.... Med at smide brød og andre ting på jorden, så skal i passe på at det ikke tiltrækker rotter

Vi fodrer i nogle fuglehuse der sidder oppe i et træ. Vi har to katte, der virkelig gerne vil fange fugle, så det ville være lidt fesent af os at lokke fuglene ned i katte-højde.

Rotterne bilver nede ved naboen - de har får, men ikke katte.

Anmeld

7. januar 2011

Pena

Kloks Kone skriver:

Ork jo, vi fodrer de små pipdyr i vinterkulden. Herhjemme er vi store dyrevenner!

Min gode gamle mormor lærte mig en go og billig blanding som er genial og fuglene elsker det.

Havregryn er i almindelig udgave ikke særlig sundt for små fuglemaver fordi det hæver op, men hvis man lige blander det med almindelig madolie og hakkede/blendede hasselnødder, så får de både små mætte maver og lidt olie til at holde varmen på...De hakkede nødder er bare for at gøre det lidt mere lækkert

I år har de også fået gløg-mix (rosiner og mandler) da vi aldrig fik det brugt i julen

ok jeg har selv overvejet at smide havregryn, da det jo er ret billigt.

Vil det sige jeg bare kan lægge det i blød i madolie og så ud?

Vil gerne hjælpe de små pipser, men er meget økonomisk ramt, så synes det andet foder er for dyrt.

Anmeld

7. januar 2011

Mussen2

Jaaaa!

Med Luxus blanding, æbler og frisk vand. Jeg ELSKER de små pipper og vi har alt fra solsorte, irisk, spætter til gærdesmutter.

Anmeld

7. januar 2011

Pige2009

Lolli skriver:

Og i så fald med hvad?

Jeg bor i lejlighed, så nej det gør jeg ikke

Anmeld

7. januar 2011

afrobabies

Lolli skriver:

Vi fodrer i nogle fuglehuse der sidder oppe i et træ. Vi har to katte, der virkelig gerne vil fange fugle, så det ville være lidt fesent af os at lokke fuglene ned i katte-højde.

Rotterne bilver nede ved naboen - de har får, men ikke katte.

ok, bare iorden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.