Vi har selv snakket om herhjemme at det kunne være hun var overstimuleret, for vores hverdag røg i julen og nytår. Vi havde været ved mine svigerforældre i 3 dage i julen, og 2 dage til nytår, og der var jo mennesker heletiden. Nu er vi kommet hjem, og der skal findes en "rytme" igen (ved der ikke er meget rytme for små børn)
Og så slog det mig hun måske også har ramlet sine 2 første tigerspring sammen, da hun er født 5 uger for tidligt, og hun ramte lidt af det første tigerspring da hun var 6-7 uger. Det andet kommer ligeså stille nu hvor hun også tager lidt fra 2 tigerspring. Så tror der har været sket for meget omkring hende.
Lige nu sover hun, altså faktisk på det tidspunkt hun egentligt skulle have kolik
Men tusind tak, vil lige ringe til min sundhedsplejerske på mandag 
Jeg har (heldigvis) ikke haft et kolikbarn, men det der med at være overstimuleret lyder rigtig nok i mine ører. Min mor fortæller aaaltid om at jeg var kolikbarn, jeg havde en daglig skrigetur på et par timer mellem 17 og 19, men med til historien hører også at jeg sov fra 9 til 12.00 og så ikke igen før jeg skulle i seng om aftenen. Så er det jeg tænker at jeg sgu nok bare var dødtræt og burde have sovet en lur mellem 12 og 17.00
Men hun syntes også at min datter sov for meget da hun var lille - hun kunne nemlig max. holde sig vågen 45-60 minutter ad gangen i meget lang tid - næsten til hun var 4-4½ måned, ellers blev hun overtræt. Jeg giver ikke meget for betegnelsen kolik - synes det er en lidt for letkøbt diagnose.
Det der med at give små børn rytme - prøv at kigge her engang: Min datter havde dén rytme da hun var lille, den kom lidt af sig selv (måske fordi vi vækkede hende hver 3. time den første måned når hun skulle spise, da hun var lidt svag i starten og faldt i søvn når hun blev ammet efter 2 min.) Det giver een en meget god fornemmelse af ens barns signaler (synes JEG):
http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.
Men som Rosa skriver, så kan det også være ørerne, noget der er blevet trykket ved fødslen og skal rettes ud af en kiropraktor eller lign., eller luft i tarmene/umodent tarmsystem - det døjede min datter med og vi var til zoneterapeut, hvilket havde god effekt. Jeg tror det holdt op da hun var omkring 9 uger.
Håber snart det bliver bedre, der er ikke noget værre end at se sit lille pus have ondt