Den kolik.. Masser af spørgsmål!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

VIPpigen

Maja88 skriver:

altså nu spørger jeg bare dumt.. men  kolik er det ikke når de træder mindst 3 timer i træk???

Jo, det siger de, også derfor jeg ikke forstår vi fik den "dom" da jeg forklarede det... Og igen syntes jeg slet ikke det lød som noget kolik alt det jeg forklarede. Han mærkede hende på maven, og sagde hun havde luft i maven, men det havde vi jo alle. Og hvis hun nu ikke fik de kramper ville jeg nok "købe" den med kolik...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

VIPpigen

Joan ( Smallie ) skriver:

Kolik er jo bare et udtryk de bruger når de ikke ved hvad der er galt med barnet eller mener de kan gøre noget. De kan også finde på at bruge det til voksen hvis de ikke kan finde ud af hvad der er galt med dem.

Og ja det dækker alt det du lige sage så det er jo et meget godt ord for lægerne, det gør det da noget nemmer for dem, når de ikke gider undersøge et barn

Når det så er sagt vij jeg til tråd starter sige at hvis det bliver ved så syntes jeg du skal prøve laser behandling. Jeg fik det for at holde op med at ryge og han fortalte de gav til børn og de havde endnu ikke haft noget det ikke hjalp på. Ellers er der alle de kendte med zoneterpi og kiopraktor.

Hilsen Joan som havde en knægt der skreg hele dagen men sov om natten i 6 måneder

Laser behandling?? Hvorden foregår det?? Vi har snakket om at se weekenden over, og ellers er min kusine ved at uddanne sig til zoneterapeut, så kunne hun få en chance for at uddanne sig på vores pige, og se om hun kunne hjælpe

Anmeld

7. januar 2011

Joan ( Smallie )

VIPpigen skriver:

Laser behandling?? Hvorden foregår det?? Vi har snakket om at se weekenden over, og ellers er min kusine ved at uddanne sig til zoneterapeut, så kunne hun få en chance for at uddanne sig på vores pige, og se om hun kunne hjælpe

Jamen han satte sådan en pind med stråler på ved mine øre og ved hovedet der omkring. Det tog 7 min og jeg har ikke røget siden og det er da over et år nu.

Hvis jeg havde vist der fantes sådan noget da knægten havde kolik havde jeg prøvet det. Jeg prøvet nemlig alt andet og det hjalp ikke.

Det er jo ikke sådan noget laser der skære eller brænder folk. Barnet mærker ikke noget. Det er vel noget zone med laser vil jeg tro.

Prøver lige at se om jeg kan finde en hjemme side hvis du gerne vil det

Anmeld

8. januar 2011

VIPpigen

Jamen han satte sådan en pind med stråler på ved mine øre og ved hovedet der omkring. Det tog 7 min og jeg har ikke røget siden og det er da over et år nu.

Hvis jeg havde vist der fantes sådan noget da knægten havde kolik havde jeg prøvet det. Jeg prøvet nemlig alt andet og det hjalp ikke.

Det er jo ikke sådan noget laser der skære eller brænder folk. Barnet mærker ikke noget. Det er vel noget zone med laser vil jeg tro.

Prøver lige at se om jeg kan finde en hjemme side hvis du gerne vil det

Du må rigtig gerne finde det, så jeg lige kan se hvad det er for noget.

Hun havde ikke noget i går aftes, sov hele aftenen, og 6 timer i nat, 4 timer bagefter, og sover igen nu. Så tvivler på det er kolik, men hvis vi nu skulle kastes ud i nogen forsøg....

Anmeld

8. januar 2011

Joan ( Smallie )

VIPpigen skriver:

Du må rigtig gerne finde det, så jeg lige kan se hvad det er for noget.

Hun havde ikke noget i går aftes, sov hele aftenen, og 6 timer i nat, 4 timer bagefter, og sover igen nu. Så tvivler på det er kolik, men hvis vi nu skulle kastes ud i nogen forsøg....

Ja det lyder ikke helt som kolik. Ammer du hende? for så kunne det være noget du har spist hun ikke kunne tåle i den lille mave.

Jeg fandt ud af med nr 2 barn at hvis jeg spiste hvidløg så fik hun mere ro på hendes mave så da jeg begyndte at tage hvidløgspiller blev min hverdag meget nemmer Nogen gange lidt underlig ting der skal til.

Jeg skal nok lige prøve at finde den side men det bliver lige i aften når ungerne er lagt

Anmeld

8. januar 2011

VIPpigen

Ja det lyder ikke helt som kolik. Ammer du hende? for så kunne det være noget du har spist hun ikke kunne tåle i den lille mave.

Jeg fandt ud af med nr 2 barn at hvis jeg spiste hvidløg så fik hun mere ro på hendes mave så da jeg begyndte at tage hvidløgspiller blev min hverdag meget nemmer Nogen gange lidt underlig ting der skal til.

Jeg skal nok lige prøve at finde den side men det bliver lige i aften når ungerne er lagt

Ja, jeg ammer. Ved ikke hvad det skulle være jeg havde spist. Jeg ville nok nærmere sige det var det jeg ikke havde spist, da jeg var en skovl både tirsdag onsdag og torsdag til at spise, så jeg fik ikke ordentlig morgenmad, eller middagsmad. Vi spurgte lægen om det måske kunne være forklaringen, men det mente han ikke det var, og det lød igen som om det mere var kolik

Anmeld

8. januar 2011

Tulle28

Vi har selv snakket om herhjemme at det kunne være hun var overstimuleret, for vores hverdag røg i julen og nytår. Vi havde været ved mine svigerforældre i 3 dage i julen, og 2 dage til nytår, og der var jo mennesker heletiden. Nu er vi kommet hjem, og der skal findes en "rytme" igen (ved der ikke er meget rytme for små børn)

Og så slog det mig hun måske også har ramlet sine 2 første tigerspring sammen, da hun er født 5 uger for tidligt, og hun ramte lidt af det første tigerspring da hun var 6-7 uger. Det andet kommer ligeså stille nu hvor hun også tager lidt fra 2 tigerspring. Så tror der har været sket for meget omkring hende.

Lige nu sover hun, altså faktisk på det tidspunkt hun egentligt skulle have kolik

Men tusind tak, vil lige ringe til min sundhedsplejerske på mandag

Jeg har (heldigvis) ikke haft et kolikbarn, men det der med at være overstimuleret lyder rigtig nok i mine ører. Min mor fortæller aaaltid om at jeg var kolikbarn, jeg havde en daglig skrigetur på et par timer mellem 17 og 19, men med til historien hører også at jeg sov fra 9 til 12.00 og så ikke igen før jeg skulle i seng om aftenen. Så er det jeg tænker at jeg sgu nok bare var dødtræt og burde have sovet en lur mellem 12 og 17.00 Men hun syntes også at min datter sov for meget da hun var lille - hun kunne nemlig max.  holde sig vågen 45-60 minutter ad gangen i meget lang tid - næsten til hun var 4-4½ måned, ellers blev hun overtræt. Jeg giver ikke meget for betegnelsen kolik - synes det er en lidt for letkøbt diagnose.

Det der med at give små børn rytme - prøv at kigge her engang: Min datter havde dén rytme da hun var lille, den kom lidt af sig selv (måske fordi vi vækkede hende hver 3. time den første måned når hun skulle spise, da hun var lidt svag i starten og faldt i søvn når hun blev ammet efter 2 min.) Det giver een en meget god fornemmelse af ens barns signaler (synes JEG):

http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Men som Rosa skriver, så kan det også være ørerne, noget der er blevet trykket ved fødslen og skal rettes ud af en kiropraktor eller lign., eller luft i tarmene/umodent tarmsystem - det døjede min datter med og vi var til zoneterapeut, hvilket havde god effekt. Jeg tror det holdt op da hun var omkring 9 uger.

Håber snart det bliver bedre, der er ikke noget værre end at se sit lille pus have ondt

Anmeld

8. januar 2011

VIPpigen

Tulle28 skriver:

Jeg har (heldigvis) ikke haft et kolikbarn, men det der med at være overstimuleret lyder rigtig nok i mine ører. Min mor fortæller aaaltid om at jeg var kolikbarn, jeg havde en daglig skrigetur på et par timer mellem 17 og 19, men med til historien hører også at jeg sov fra 9 til 12.00 og så ikke igen før jeg skulle i seng om aftenen. Så er det jeg tænker at jeg sgu nok bare var dødtræt og burde have sovet en lur mellem 12 og 17.00 Men hun syntes også at min datter sov for meget da hun var lille - hun kunne nemlig max.  holde sig vågen 45-60 minutter ad gangen i meget lang tid - næsten til hun var 4-4½ måned, ellers blev hun overtræt. Jeg giver ikke meget for betegnelsen kolik - synes det er en lidt for letkøbt diagnose.

Men som Rosa skriver, så kan det også være ørerne, noget der er blevet trykket ved fødslen og skal rettes ud af en kiropraktor eller lign., eller luft i tarmene/umodent tarmsystem - det døjede min datter med og vi var til zoneterapeut, hvilket havde god effekt. Jeg tror det holdt op da hun var omkring 9 uger.

Håber snart det bliver bedre, der er ikke noget værre end at se sit lille pus have ondt

Mange tak. Lilje er som regel vågen 1-2 timer, sover så de 2-3 timer indtil hun skal spise hver 4 time.

Vi ser weekenden over, nu var der ikke noget i går aftes overhovedet, og lige nu ligger hun på gulvet og leger på sit aktivitetstæppe. Torsdag og fredag tror jeg samlagt hun har været vågen 3-4 timer på et døgn, så hun har haft et stort behov for at sove.
Nej, hold op hvor gjorde det ondt i tirsdags at hun havde så ondt, og jeg ikke kunne gøre noget, sad selv og hylede hver gang hun fik en sammentrækning, for hvor ville jeg gerne hjælpe hende...

Anmeld

8. januar 2011

Maja88

Skouboe skriver:

Definitionen på spædbarnskolik er gråd mindst 3 timer dagligt, mindst 3 dage om ugen i mindst 3 uger.

ok så blev jeg det klogere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.