Marco2 skriver:
Det er jo meget forskeligt fra person til person, hvordan man er.
Om man har behov for at have alt klart eller man er lidt mere rolig om det hele.
Jeg har termin den 3. februar og det eneste jeg har klar er puslebordet og autostolen.
Men er lige gået på barsel her 4 uger før og regner med at skulle gå og pusle med det indtil fødslen. Og det er for mig mere end rigeligt med tid.
Og man skal huske at småbørns indkøb bliver totalt "hipet" fordi man som kommende forældre er så nem at ramme med markedsføringstricks, for man vil jo sit lille pus det bedste af det bedste.
Så ofte "overkøber" 1. gangs forældre udstyr, som så bare kommer til at ligge urørt i en skuffe. Og man skal jo lige huske at Danmark ikke går i undtagelsestilstand når man føder, så butikkerne HAR åbent efter den lille er kommet til verden. Så man kan sagtens slå koldt vand i blodet og vente med at købe rigtig mange ting når først behovet viser sig.
AG
Jeg venter første barn og tænker "ej, det kan da ikke være nødvendigt med en dippedut, til den dingenot der gør det og det"...
Jeg har købt 3 stykker tøj, og så har jeg fået SÅ meget, fra nogle dejlige damer herindefra. Og altså, så tager vi det som det kommer. Jeg ved det kommer til at vælte ind med gaver (især hjemmestrik) når barnet engang kommer.
I julegave fik vi gavekort til en babydyne, og sengetøj køber jeg måske brugt herinde.
Barnevognen er vi så småt begyndt at tænke på - men kun fordi det er udsalgstid.
Jeg gider ikke stresse over at være gravid. Kvinder har født siden Adam og Eva - og også før det. Så kunne de klare det, så kan jeg også! Basta!
SÅ TS: No Stress. Jeg forstår dig godt!