Klar til ankomst - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

otlitrom

Marco2 skriver:

Det er jo meget forskeligt fra person til person, hvordan man er.

Om man har behov for at have alt klart eller man er lidt mere rolig om det hele.

Jeg har termin den 3. februar og det eneste jeg har klar er puslebordet og autostolen.

Men er lige gået på barsel her 4 uger før og regner med at skulle gå og pusle med det indtil fødslen. Og det er for mig mere end rigeligt med tid.

Og man skal huske at småbørns indkøb bliver totalt "hipet" fordi man som kommende forældre er så nem at ramme med markedsføringstricks, for man vil jo sit lille pus det bedste af det bedste.

Så ofte "overkøber" 1. gangs forældre udstyr, som så bare kommer til at ligge urørt i en skuffe. Og man skal jo lige huske at Danmark ikke går i undtagelsestilstand når man føder, så butikkerne HAR åbent efter den lille er kommet til verden. Så man kan sagtens slå koldt vand i blodet og vente med at købe rigtig mange ting når først behovet viser sig.

AG

Jeg venter første barn og tænker "ej, det kan da ikke være nødvendigt med en dippedut, til den dingenot der gør det og det"...

Jeg har købt 3 stykker tøj, og så har jeg fået SÅ meget, fra nogle dejlige damer herindefra. Og altså, så tager vi det som det kommer. Jeg ved det kommer til at vælte ind med gaver (især hjemmestrik) når barnet engang kommer.

I julegave fik vi gavekort til en babydyne, og sengetøj køber jeg måske brugt herinde.

Barnevognen er vi så småt begyndt at tænke på - men kun fordi det er udsalgstid.

Jeg gider ikke stresse over at være gravid. Kvinder har født siden Adam og Eva - og også før det. Så kunne de klare det, så kan jeg også! Basta!

SÅ TS: No Stress. Jeg forstår dig godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Karina84

Maja84 skriver:

Hehe jeg har nu også været mindre planlægningslysten, jeg har været nødsaget til det lidt, pga mine skavanker, så vidste jo ikke hvordan jeg ville reagere her i slutningen, og er nu glad for, jeg tog forbehold for det. Specielt da jeg både pga bækkenløsning, og stor risiko for svangerskabsforgiftning, skal holde mig i ro. Men kan da godt se, at nogle ting, har jeg været meget hurtigt ude med

Er da også spændende at vi har termin næsten samtidig

Ja uh det blir så spændende om vi føder samme dag, wee  kan også se at vi er lige gamle, så det er lidt pudsigt

Jeg har så haft det rigtig godt, men kan godt mærke det på kroppen nu og jeg tror måske at bækkenløsningen er ved at komme snigende. Har ondt i en knogle for neden  men skal til sidste læge besøg på mandag, så må høre hvad hun har at sige. Så er det godt man har en dejlig kommende farmand der kan ta sig af at slæbe alt det vi mangler at få herop

Nå vi må nok hellere holde os til emnet, undskyld TS

Anmeld

7. januar 2011

Molly8

Jeg har termin i slutningen af februar og har købt/fået/lånt løbende hen ad vejen. Jeg tænker, at jeg gerne vil være klar med det basale 3 uger før termin, da det er datoen for at barnet er kommet til tiden. I min naivitet, tror jeg ikke han kommer før

Kh Molly

Anmeld

7. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

jeg startede med at købe noget så snart jeg var gravid hehe... Men nåede aldrig at blive færdig, eller pakke tasken inden jeg fødte.... Jeg fødte 1 mdr før tid. Så næste gang så vil jeg gerne være færdig før tid, da jeg synes det var stressende at rende rund og købe ting efter jeg hvade født. ellers sende manden rundt efter det mens jeg var indlagt med hende... Altså ting som IKKE kunne vente med at blive købt.. Så selvom jeg var MEGET tidlig ude(gik og hyggede med det) Blev jeg ikke færdig tids nok :.)

Anmeld

7. januar 2011

Maria-s

Ja uh det blir så spændende om vi føder samme dag, wee  kan også se at vi er lige gamle, så det er lidt pudsigt

Jeg har så haft det rigtig godt, men kan godt mærke det på kroppen nu og jeg tror måske at bækkenløsningen er ved at komme snigende. Har ondt i en knogle for neden  men skal til sidste læge besøg på mandag, så må høre hvad hun har at sige. Så er det godt man har en dejlig kommende farmand der kan ta sig af at slæbe alt det vi mangler at få herop

(unskyld TS da det ikke lige passer til dit emne)

Men Maja84 og Karina84; Hvor sjovt med datoer Jeg ligge så lige imellem jer med termin den 4. marts Spændende hvem af os der kommer først

Til emnet:

Vi har fået nogle ting i julegave, autostol, baby dyne og et badekar. Så har vi købt en tremmeseng på dba, men mangler en madras dertil. Men jeg kan så mærke at jeg er ved at få lidt stess over ikke rigtig at have noget klar. Jeg er urolig indeni og mit "rede-bygger-gen/ kontrol-gen" vil MEGET gerne til at have styr på tingene, så i starten af ugen her forlangte jeg af min kæreste at NU måtte han SIMPELTHEN gi mig en dato for hvornår vi skal ud og have købt barnevogn, puslebord mv. for jeg ved at lige pludselig siger kalenderen februar og så skal det nok lige passe at jeg føder før tid, hvis der ikke er noget klar og jeg vil altså SELV vælge mine ting!!  Og min kæreste siger ellers "jaaaamen skaaaat, vi når det jo nok, det kan vi da få handlet i løbet af en time" og jeg siger "NEJ DET KAN VI IKKE" Så nu er det besluttet at vi skal ud og handle på tirsdag. Jeg får ro inden i og han får fred! Så når alting er klar så skal det nok passe at jeg ender med at gå 14 dage over tid!....

Anmeld

7. januar 2011

Faith

Det var lidt et under at vi nåede at have stort set alt klar til drengene kom, for jeg gik spontant i fødsel i uge 33. Vi startede først med at lave puslerum da jeg var i uge 20, for turde ikke rigtig tro på det før da. Kunne ligeså godt have født i uge 26 for da blev jeg indlagt med fuld udrykning i Skejby med veer.

Men din graviditet lyder til at have været MEGET roligere end min, så mon ikke du går tiden ud. De fleste jeg kender med tvillinger gik i hvert fald til uge 38 før de blev sat i gang, så det gør du sikkert osse.

Anmeld

7. januar 2011

Pige2009

ulleby skriver:

Som overskriften lyder er jeg meget splittet for hvornår man burde være klappet og klar med alt udstyr, pusleting mv.?

Jeg har termin i Maj - men de skal ud i slut April grundet det er tvillinger.

Så de damer hvornår var i selv pakket klar og alt det andet, med værelse, pusleplads og ALT det andet?

Noget i mig siger jeg burde være godt igang - men føler ikke helt jeg er

God weekend til jer

Jeg tror, at alt var klar 4 uger før jeg fødte

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Karina84 skriver:

hehe ja, man kan jo altid tage det andet i privaten

Anmeld

7. januar 2011

ulleby

Sådan kan det til tider gå at man falder uden for emne - men hvad jeg fik de svar jeg søget

Tak fra en der nu kan få lidt mere ro på

Anmeld

7. januar 2011

ulleby

smillaluna skriver:

Det var lidt et under at vi nåede at have stort set alt klar til drengene kom, for jeg gik spontant i fødsel i uge 33. Vi startede først med at lave puslerum da jeg var i uge 20, for turde ikke rigtig tro på det før da. Kunne ligeså godt have født i uge 26 for da blev jeg indlagt med fuld udrykning i Skejby med veer.

Men din graviditet lyder til at have været MEGET roligere end min, så mon ikke du går tiden ud. De fleste jeg kender med tvillinger gik i hvert fald til uge 38 før de blev sat i gang, så det gør du sikkert osse.

Min er stille og rolig - de hygger sig der inde ninja pigerne. Og moderen kan stadigvæk dyrke motion mv - så det er fedt!

Er igang med at nyde min barsel - så der handles til januar udsalget

Håber dte går godt med dig og drengene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.