Klar til ankomst - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

ulleby

Som overskriften lyder er jeg meget splittet for hvornår man burde være klappet og klar med alt udstyr, pusleting mv.?

Jeg har termin i Maj - men de skal ud i slut April grundet det er tvillinger.

Så de damer hvornår var i selv pakket klar og alt det andet, med værelse, pusleplads og ALT det andet?

Noget i mig siger jeg burde være godt igang - men føler ikke helt jeg er

God weekend til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

LR85

Jeg synes nu du har okay med tid, men lige nu i Januar udsalget er det jo en god anledning til a få kigget på de ting i skal have.

Tag det i dit tempo, du skal nok nå det. Bare husk a de tunge ting er nok meget rare a have overstået inden du er for stor, medmindre du har en stærk mand der hjælper dig med det

Anmeld

7. januar 2011

Karina84

Jeg har termin 5 marts og vi er først sådan begyndt her den seneste uge... barnevognen købte vi her mellem jul og nytår, sådan lidt impuls da mine forældre ringede og spugte om ikke vi skulle ud og kigge  

Ellers ja, så mangler vi stadig at få puslebordet herop (vi skal overtage min søsters - plus andre ting til baby) og få lamper osv på børneværelset og andre ting til baby. Vi (læs nok mest min kæreste) har ikke haft så travlt, men jeg synes nu alligevel at det er rart snart at få det hele købt og på plads heroppe, så det er klar til ankomsten. Men nu er der heller ikke så lang tid tilbage

Snakkede med en der har termin midt i juni her i december, og hun havde allerede købt vogn. Og hun var nærmest ved at stresse på mine vegne, så tror det er meget forskelligt, hvornår og hvordan man planlægger babys ankomst.

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

ulleby skriver:

Som overskriften lyder er jeg meget splittet for hvornår man burde være klappet og klar med alt udstyr, pusleting mv.?

Jeg har termin i Maj - men de skal ud i slut April grundet det er tvillinger.

Så de damer hvornår var i selv pakket klar og alt det andet, med værelse, pusleplads og ALT det andet?

Noget i mig siger jeg burde være godt igang - men føler ikke helt jeg er

God weekend til jer

Jeg har termin 3 marts og jeg er helt klar med alt, det eneste der ikke er på plads, er tasken til sygehuset, men er dog igang. Jeg kan godt lide at være i god tid, og har været vildt glad for det, specielt da det har givet ro på gennem jul og nytår, værelset er færdigt og har været det et par mdr nu, mangler kun at hænge en hyldereol op og et par billeder mangler så også lige at samle kravlegården, men bliver nok også snart gjort, så vi er klar, og i rigtig god tid.

vi har dog ikke hentet barnevognen endnu, da vi først henter den efter fødslen, men pusletasken er pakket, og liften hentet, da den er god at have de første dage, selvom man ikke lige skulle få hentet vognen.

Mit råd er at gøre hvad du føler for, nogle, som jeg selv, har det bedst med at være klar i rigtig god tid, mens andre venter lidt længere, og igen nogle som godt kan lide at gå og ordne det når man er gået på barsel 

Anmeld

7. januar 2011

ulleby

Karina84 skriver:

Jeg har termin 5 marts og vi er først sådan begyndt her den seneste uge... barnevognen købte vi her mellem jul og nytår, sådan lidt impuls da mine forældre ringede og spugte om ikke vi skulle ud og kigge  

Ellers ja, så mangler vi stadig at få puslebordet herop (vi skal overtage min søsters - plus andre ting til baby) og få lamper osv på børneværelset og andre ting til baby. Vi (læs nok mest min kæreste) har ikke haft så travlt, men jeg synes nu alligevel at det er rart snart at få det hele købt og på plads heroppe, så det er klar til ankomsten. Men nu er der heller ikke så lang tid tilbage

Snakkede med en der har termin midt i juni her i december, og hun havde allerede købt vogn. Og hun var nærmest ved at stresse på mine vegne, så tror det er meget forskelligt, hvornår og hvordan man planlægger babys ankomst.

Det var nemlig der jeg ville hen - der var nogle som begyndte at atress over min situation og havde det egentlig selv ok med den - emn blev nu i tvivl Men dejligt at hører jeg ikke er "bag ud" efter min egen mening.

Så tager jeg det som det kommer og begiver mig ud i udsalget i næste uge

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Karina84 skriver:

Hehe ja jeg er enig i dte er forskelligt, jeg har termin 2 dage før dig (3 marts) og det er kun små og mindre ubetydelige ting som mangler, ellers er alt klart, og har været det et godt stykke tid, det er jo forskelligt hvor meget man har brug for at gå og planlægge og sikre at alt er i orden og på plads, og jeg har selv brug for længere tid, til at sikre mig at alt er ok, i tilfælde af div, lidt kontrolfreak er man vel altid

Anmeld

7. januar 2011

Karina84

ulleby skriver:

Det var nemlig der jeg ville hen - der var nogle som begyndte at atress over min situation og havde det egentlig selv ok med den - emn blev nu i tvivl Men dejligt at hører jeg ikke er "bag ud" efter min egen mening.

Så tager jeg det som det kommer og begiver mig ud i udsalget i næste uge

Ja det skal du ikke ta dig af, vi er alle sammen forskellige, og du er slet ikke den eneste der ikke har så travlt  Min familie har også sådan sagt, ro på, det når i nok, og det der med overtro osv.

Men jeg har altså så heller ikke lyst til at så og mangle en masse, hvis vandet pludselig går og jeg tror vi får rigeligt at tænke på når først vi står med vidunderet, så derfor er det da rart nok at være lidt forberedt

Anmeld

7. januar 2011

Marco2

Det er jo meget forskeligt fra person til person, hvordan man er.

Om man har behov for at have alt klart eller man er lidt mere rolig om det hele.

Jeg har termin den 3. februar og det eneste jeg har klar er puslebordet og autostolen.

Men er lige gået på barsel her 4 uger før og regner med at skulle gå og pusle med det indtil fødslen. Og det er for mig mere end rigeligt med tid.

Og man skal huske at småbørns indkøb bliver totalt "hipet" fordi man som kommende forældre er så nem at ramme med markedsføringstricks, for man vil jo sit lille pus det bedste af det bedste.

Så ofte "overkøber" 1. gangs forældre udstyr, som så bare kommer til at ligge urørt i en skuffe. Og man skal jo lige huske at Danmark ikke går i undtagelsestilstand når man føder, så butikkerne HAR åbent efter den lille er kommet til verden. Så man kan sagtens slå koldt vand i blodet og vente med at købe rigtig mange ting når først behovet viser sig.

AG

Anmeld

7. januar 2011

Karina84

Maja84 skriver:

Hehe ja jeg er enig i dte er forskelligt, jeg har termin 2 dage før dig (3 marts) og det er kun små og mindre ubetydelige ting som mangler, ellers er alt klart, og har været det et godt stykke tid, det er jo forskelligt hvor meget man har brug for at gå og planlægge og sikre at alt er i orden og på plads, og jeg har selv brug for længere tid, til at sikre mig at alt er ok, i tilfælde af div, lidt kontrolfreak er man vel altid

Det var jeg også en gang, for 5 år siden FØR jeg mødte min kæreste, men det har han stille og roligt fået pillet af mig, så jeg tager det mere som det kommer nu end jeg gjorde en gang  Og jeg har det faktisk rigtig godt med det

Men lidt kvinde er jeg nu stadig, og jeg kan godt stadig lidt forstå hvorfor man gerne vil være lidt i go tid  og jeg kæmper stadig med manden om, at nogen ting blir man nødt til at planlægge en lille smule...

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Karina84 skriver:

Det var jeg også en gang, for 5 år siden FØR jeg mødte min kæreste, men det har han stille og roligt fået pillet af mig, så jeg tager det mere som det kommer nu end jeg gjorde en gang  Og jeg har det faktisk rigtig godt med det

Men lidt kvinde er jeg nu stadig, og jeg kan godt stadig lidt forstå hvorfor man gerne vil være lidt i go tid  og jeg kæmper stadig med manden om, at nogen ting blir man nødt til at planlægge en lille smule...

Hehe jeg har nu også været mindre planlægningslysten, jeg har været nødsaget til det lidt, pga mine skavanker, så vidste jo ikke hvordan jeg ville reagere her i slutningen, og er nu glad for, jeg tog forbehold for det. Specielt da jeg både pga bækkenløsning, og stor risiko for svangerskabsforgiftning, skal holde mig i ro. Men kan da godt se, at nogle ting, har jeg været meget hurtigt ude med

Er da også spændende at vi har termin næsten samtidig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.