boligstøtten bliver påvirket af tabt arbejdsfortjeneste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

lauras*mor*

ladydan1 skriver:

jamen i selve afgørelse står der vel også at det er for manglende løn i perioden bla bla?!

Du må da også have nogle papirer på sygemelding eller andet der har startet sagen der kan dokumentere at det er løn fra dengang.

Men ja du kan jo altid bede kommunen om en skriftelig redegørelse og ankemulighed.

:-) Sisse

jo jo.. der er masser af papirer over hvilken periode lønnen er fra.. Det der startede det hele var at de ikke mente jeg havde varige men, og da advokaten så fik set på sagen, kunne hun godt se at der var fere problemer.. det er en ret lang historie, het præcis 3,5 år... haha..

Jeg tror sq bare jeg ringer til dem på mandag og spørger efter hvilken regel det er, og hvor den står.. :-)

Forsikringens advokat valgte at indgå forlig, så de blev fri for at blive jordet i retten af os.. En af de bedste sætninger jeg har læst er at sagsøgte ønskede forlig..

Men kan næsten forstå jeg ikke er den enste der synes det er en underlig regel, hvis det da ikke er en and fra damen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Nemesis

lauras*mor* skriver:

jo jo.. der er masser af papirer over hvilken periode lønnen er fra.. Det der startede det hele var at de ikke mente jeg havde varige men, og da advokaten så fik set på sagen, kunne hun godt se at der var fere problemer.. det er en ret lang historie, het præcis 3,5 år... haha..

Jeg tror sq bare jeg ringer til dem på mandag og spørger efter hvilken regel det er, og hvor den står.. :-)

Forsikringens advokat valgte at indgå forlig, så de blev fri for at blive jordet i retten af os.. En af de bedste sætninger jeg har læst er at sagsøgte ønskede forlig..

Men kan næsten forstå jeg ikke er den enste der synes det er en underlig regel, hvis det da ikke er en and fra damen..

men så har du jo også dokumentation for at det er for flere år tilbage og dermed kan du jo søge om tilbagefordeling. i det sidste link fra skat der står jo netop at hvis udbetaling har indflydelse på fx boligstøtte og udbetalingen dermed betyder at man mister mindst netto 1000 kr så kan man søge om at beløbet skal beskattes tilbage..altså som dengang man burde have fået de penge.

Du kan jo også evt. ringe og høre skat ad, hvordan det reelt virker.

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

ladydan1 skriver:

men så har du jo også dokumentation for at det er for flere år tilbage og dermed kan du jo søge om tilbagefordeling. i det sidste link fra skat der står jo netop at hvis udbetaling har indflydelse på fx boligstøtte og udbetalingen dermed betyder at man mister mindst netto 1000 kr så kan man søge om at beløbet skal beskattes tilbage..altså som dengang man burde have fået de penge.

Du kan jo også evt. ringe og høre skat ad, hvordan det reelt virker.

beskattes tilbage.... det var det det hed... haha... synes ikke lige jeg fik det samme ud af det link men der kan man se.. haha.. kigger lige igen så jeg har noget helt præcist at gå efter.. :-) tusind tak for hjælpen..

Anmeld

7. januar 2011

JustMe

lauras*mor* skriver:

det kan jeg sagtens, men de siger nemlig at det ingen betydning har.. fordi de er skattepligtige.. men bliver jo bare en anelse frustreret når at en 2,5 år gammel løn går ind og påvirker min nuværende situation.. det er jo ikke min skyld at de ikke mente de ville gi mig dem tidligere eller for den sags skyld at jeg blev påkørt.. ak ak... Her tror man lige sagen er ovre men så skal jeg til at slås med kommunen...

Men tak for svaret.. og sorry for min galde...

Jeg kender skam alt til galde over systemet. Jeg indbetalte engang den skattepligtige del af udb. tabt arbejdsfortjeneste til SKAT. Forsikringsselskabet havde så "glemt" at informere SKAT om udbetalingen, så de udbetalte dem på min konto med beskeden om, at de ikke havde registreret en yderligere indkomst i år. Som resultat sagde kommunen, at jeg jo så fint kunne forsørge mig selv for de penge i 2-3 måneder...og haps! så tog de mine kommunale udbetalinger i de måneder  Så måtte jeg til om igen at søge de mistede penge dækket af forsikringsselskabet. Det er én lang kamp, og de løber gerne om hjørner med dig, hvis de kan komme til det 

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

JustMe skriver:

Jeg kender skam alt til galde over systemet. Jeg indbetalte engang den skattepligtige del af udb. tabt arbejdsfortjeneste til SKAT. Forsikringsselskabet havde så "glemt" at informere SKAT om udbetalingen, så de udbetalte dem på min konto med beskeden om, at de ikke havde registreret en yderligere indkomst i år. Som resultat sagde kommunen, at jeg jo så fint kunne forsørge mig selv for de penge i 2-3 måneder...og haps! så tog de mine kommunale udbetalinger i de måneder  Så måtte jeg til om igen at søge de mistede penge dækket af forsikringsselskabet. Det er én lang kamp, og de løber gerne om hjørner med dig, hvis de kan komme til det 

nedtur!!!!

Jeg er gået igennem for meget nu til at kommunen kan render om hjørner med mig.. hehe.. Jeg har kæmpet for at få modpartens forsikring til at se logikken i at jeg ikke skrev under på min ansættelseskontrakt EFTER jeg var kørt ned og lå med skruer og metalpinde gennem et knust skinneben.. Men pludeslig kunne de, og vupti, så dumpede der et forslag til forlig ind af døren.. JA TAK!!! og det kunne i først se 3,5 år efter? Det der faktisk skulle til var et billede af mit ben fra dengang... tror der gik 3-4 dage efter de fik billedet til forliget kom.. haha... nødder!!! men nu er sagen efterhånden slut så det er bare dejligt ikke at skulle tænke på det mere nu.. Men der skal godt nok meget  overtalelse til at kunne rende om hjørner med mig efter de sidste 3,5 år må jeg indrømme.. Jeg dobbeltjekker og har adrig læst så mange love som jeg gør nu.. Og er ikke bleg for at rringe til de lokale nyheder heller.. det har jeg gjort før med kommunen fordi de mente jeg kunne gå selv, et par uger efter jeg kom af med min kørestol.. de mente at  nu kunne jeg da sagtens gå 1-2 km i skole (fra bus stoppestedet osv)... så fik jeg ringede til nyhederne, de kom dog aldrig  og filmede men til gengæld ringede de også sagde at jeg fik min taxa kørsel forlænget 3 mdr mere.. haha.. buja!!! røvhuller..

Anmeld

9. januar 2011

JustMe

Ja, går den så går den. Men du lyder da til at have godt styr på dem! Jeg kan ikke overskue det selv, da jeg også har fået nognitive mén...så jeg har ansat en advokat til at varetage sagen for mig i stedet

Anmeld

9. januar 2011

lauras*mor*

JustMe skriver:

Ja, går den så går den. Men du lyder da til at have godt styr på dem! Jeg kan ikke overskue det selv, da jeg også har fået nognitive mén...så jeg har ansat en advokat til at varetage sagen for mig i stedet

Jeg har skam også haft advokat på langt det meste af tiden.. alt andet er næsten dumt jo.. hehe... Men det her mod kommunen gider jeg ikke bruge advokat til.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.