boligstøtten bliver påvirket af tabt arbejdsfortjeneste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.398 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

lauras*mor*

Hej derude.

Er der nogen af jer der ved noget om dette emne.. Det er sådan at jeg får X antal kroner i tabt arbejdsfortjeneste i denne mdr, jeg får dem alle på én gang så intet kommer i rater.. Boligstøtte kontoret siger så at fordi det er skattepligtig indkomst så sænker de min boligstøtte i det min "indtægt" i år bliver større.. Men problemet er jo så at jeg ikke mener det kan passe, da Det "løn" jeg får er for 2008 hvor vi ikke fik boligstøtte.. Jeg vil være ked af at de penge som jeg får som træst for at jeg blev påkørt skal bruges til privatøkonomien.. Det er jo ikke meningen.. Jeg får også nogle i svie og smerte og da disse er skattefrie kommer det ikke til at berøre.. Alle pengene kommer ind på en kreditor sikret konto,  og kommer altså ikke ind på min alm lønkonto..

Min advokat snakkede kort om for lidt tid siden at man kunne gøre noget med skatten, så boligstøtten ikke blev påvirket.. Men er der nogen af jer der ved noget om det eller evt. selv har prøvet det?

Pladsanvisningen har skrevet på min "profil" at de penge ikke skal påvirke den delvise friplads da det er gammel løn fra hvor Laura ikke var født endnu - og derfor ikke i dagpleje.. Der var ingen problemer, han skulle bare se et papir fra advokaten hvor der stod hvilken periode lønnen kom fra..

Det drejer som 3-4000 om året og det synes jeg da har en stor indvirkning på det hele, da de penge jeg får jo netop ikke er til vores privatøkonomi... Håber der sidder en klog klog en derude som kan og vil hjælpe mig.. Evt. bare hvad jeg skal sige til skat.. Det lyder så dumt hvis jeg ringer til ddem og lyder som en tosse, så får man en bedre behandling hvis man har bare lidt styr på hvilke ord man skal bruge..

Kram fra Gry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Nemesis

hmm det eneste jeg lige ved er, at havde det været en erstatning så kan de ikke trække i din boligstøtte.

Måske du kan bruge dette her overfor kommunen, idet der også her tales om dobbeltforsørgelse.

http://ast.kommuneinformation.dk/PrincipAfgoerelse r/Gamle/Aktive/U/1987/U-021-87.aspx?sw=Principafg% C3%B8relse+U-21-87

Ellers må du høre din advokat ad.

:-) Sisse

Anmeld

7. januar 2011

JustMe

Kan du ikke evt. få pengene indbetalt på en kreditorbeskyttet konto? Jeg ved ikke, om det er en mulighed i dit tilfælde dog

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

ladydan1 skriver:

hmm det eneste jeg lige ved er, at havde det været en erstatning så kan de ikke trække i din boligstøtte.

Måske du kan bruge dette her overfor kommunen, idet der også her tales om dobbeltforsørgelse.

http://ast.kommuneinformation.dk/PrincipAfgoerelse r/Gamle/Aktive/U/1987/U-021-87.aspx?sw=Principafg% C3%B8relse+U-21-87

Ellers må du høre din advokat ad.

ja da jeg fik min erstatning skete der heller ikke noget... tak for linket men det er desværre  erhversevnetab der bliver snakket om, og det kan desværre ikke sammenlignes.. synes heller ikke jeg selv har kunne finde noget..

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

JustMe skriver:

Kan du ikke evt. få pengene indbetalt på en kreditorbeskyttet konto? Jeg ved ikke, om det er en mulighed i dit tilfælde dog

det kan jeg sagtens, men de siger nemlig at det ingen betydning har.. fordi de er skattepligtige.. men bliver jo bare en anelse frustreret når at en 2,5 år gammel løn går ind og påvirker min nuværende situation.. det er jo ikke min skyld at de ikke mente de ville gi mig dem tidligere eller for den sags skyld at jeg blev påkørt.. ak ak... Her tror man lige sagen er ovre men så skal jeg til at slås med kommunen...

Men tak for svaret.. og sorry for min galde...

Anmeld

7. januar 2011

Nemesis

lauras*mor* skriver:

ja da jeg fik min erstatning skete der heller ikke noget... tak for linket men det er desværre  erhversevnetab der bliver snakket om, og det kan desværre ikke sammenlignes.. synes heller ikke jeg selv har kunne finde noget..

jeg tænkte også mere på at bruge eksemplet med at din udbetaling ikke giver noget ekstra idet du jo har manglet den løn.

men ellers se her under tilbagefordeling efter ansøgning

http://www.tax.dk/lv/lva/A_B_1_1.htm

Men det er vist ret omstændigt.

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

ladydan1 skriver:

jeg tænkte også mere på at bruge eksemplet med at din udbetaling ikke giver noget ekstra idet du jo har manglet den løn.

men ellers se her under tilbagefordeling efter ansøgning

http://www.tax.dk/lv/lva/A_B_1_1.htm

Men det er vist ret omstændigt.

åhh ja det er selvfølgelig rigtigt.. Men det skulle så bare ikke undre mig at de så vil se en form for beviser på at jeg mangler lønnen fra dengang....

Anmeld

7. januar 2011

Nemesis

lauras*mor* skriver:

åhh ja det er selvfølgelig rigtigt.. Men det skulle så bare ikke undre mig at de så vil se en form for beviser på at jeg mangler lønnen fra dengang....

ja det vil de jo nok uden tvivl...men det gør du vel også??

og evt. din fagforening kan hjælpe dig her.

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

ladydan1 skriver:

ja det vil de jo nok uden tvivl...men det gør du vel også??

og evt. din fagforening kan hjælpe dig her.

altså jeg optog jo ikke lån eller noget dengang... Så direkte bevise manglen på den løn dengang kan jeg jo ikke.. Jeg var på HF så det var et studiejob og derfor ville pengene jo være til enten en opsparing eller bare forbrug..

Jeg har ingen fagforening da jeg er studerende så desværre ingen hjælp der.. Sidder og roder rundt på nettet nu efter et eller andet og ellers må jeg jo spørge dem om hvor denne regel hun nævner inde på kommunen står henne.. For den må vel stå i en eller anden lov eller lig. Og jeg har læst boligsikringsloven og der står intet..

Anmeld

7. januar 2011

Nemesis

lauras*mor* skriver:

altså jeg optog jo ikke lån eller noget dengang... Så direkte bevise manglen på den løn dengang kan jeg jo ikke.. Jeg var på HF så det var et studiejob og derfor ville pengene jo være til enten en opsparing eller bare forbrug..

Jeg har ingen fagforening da jeg er studerende så desværre ingen hjælp der.. Sidder og roder rundt på nettet nu efter et eller andet og ellers må jeg jo spørge dem om hvor denne regel hun nævner inde på kommunen står henne.. For den må vel stå i en eller anden lov eller lig. Og jeg har læst boligsikringsloven og der står intet..

jamen i selve afgørelse står der vel også at det er for manglende løn i perioden bla bla?!

Du må da også have nogle papirer på sygemelding eller andet der har startet sagen der kan dokumentere at det er løn fra dengang.

Men ja du kan jo altid bede kommunen om en skriftelig redegørelse og ankemulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.