Hej derude.
Er der nogen af jer der ved noget om dette emne.. Det er sådan at jeg får X antal kroner i tabt arbejdsfortjeneste i denne mdr, jeg får dem alle på én gang så intet kommer i rater.. Boligstøtte kontoret siger så at fordi det er skattepligtig indkomst så sænker de min boligstøtte i det min "indtægt" i år bliver større.. Men problemet er jo så at jeg ikke mener det kan passe, da Det "løn" jeg får er for 2008 hvor vi ikke fik boligstøtte.. Jeg vil være ked af at de penge som jeg får som træst for at jeg blev påkørt skal bruges til privatøkonomien.. Det er jo ikke meningen.. Jeg får også nogle i svie og smerte og da disse er skattefrie kommer det ikke til at berøre.. Alle pengene kommer ind på en kreditor sikret konto, og kommer altså ikke ind på min alm lønkonto..
Min advokat snakkede kort om for lidt tid siden at man kunne gøre noget med skatten, så boligstøtten ikke blev påvirket.. Men er der nogen af jer der ved noget om det eller evt. selv har prøvet det?
Pladsanvisningen har skrevet på min "profil" at de penge ikke skal påvirke den delvise friplads da det er gammel løn fra hvor Laura ikke var født endnu - og derfor ikke i dagpleje.. Der var ingen problemer, han skulle bare se et papir fra advokaten hvor der stod hvilken periode lønnen kom fra..
Det drejer som 3-4000 om året og det synes jeg da har en stor indvirkning på det hele, da de penge jeg får jo netop ikke er til vores privatøkonomi... Håber der sidder en klog klog en derude som kan og vil hjælpe mig.. Evt. bare hvad jeg skal sige til skat.. Det lyder så dumt hvis jeg ringer til ddem og lyder som en tosse, så får man en bedre behandling hvis man har bare lidt styr på hvilke ord man skal bruge.. 
Kram fra Gry
Anmeld