Jeg vågnede for en time siden... Og jeg har kun grædt, siden jeg stod op.
Jeg er gravid, og det ar været en lang kamp at komme hertil. Og jeg tror stadig der er mange reaktioner der først kommer nu. Derudover har jeg de sidste dage haft lidt feber og kastet op - jeg kan simpelthen ikke holde maden i mig 
Igår kom prikken over i'et så. Min mor er syg igen. Hun er manio-depressiv og misbruger. Jeg ringede til hende, da jeg skulle bruge nogle svar på spørgsmål ang min familie til min vandre journal.. Og hun var så beruset, at jeg ikke kunne tyde hvad hun sagde....
Hun har haft det rimeligt inden jul, og i november var vi forbi en time til hendes fødselsdag, hvilket var første gang jeg så hende i 2010. Det var ok, men jeg bliver aldrig fan af at være sammen med hende...
Men nu er hun så syg igen. For gud ved hvilken gang. Og det plejer at betyde ubehagelige telefonopkald til mig og min far. At hun sviner mig til overfor min familie, og fortæller at jeg ikke er noget værd. Og at det er min skyld hun drikker, og at jeg bare kunne elske hende og være god ved hende, så var alt godt. Jeg VED godt at jeg ikke har noget med det at gøre. Hendes misbrug startede, da jeg lå i hendes mave..... Men jeg føler mig så sårbar og tom, specielt når jeg har været dårligt tilpas og kræfterne ikke er så store..
Så lige nu græder jeg bare. Og må igen melde mig syg fra arbejde, selvom jeg meldte mig rask igår. Jeg kan bare ikke gå ud af en dør, så tom føler jeg mig. Jeg er glad for mit arbejde, men jeg får det dårligt ved tanken om at skulle afsted 
Jeg er bange for at bliv en dårlig mor. Udsætte det dejlige og højtelskede barn i mave for de samme skuffelser, som jeg har måttet stå igennem i snart 26 år. Jeg var barnet der blev bedt om at gå på værelset og tegne, for så forstyrred jeg ikke. Og jeg måtte ikke tale, uden at blive spurgt... Tænk, hvis jeg bliver lige så hård? Åh Gud, det håber jeg ikke! 
Kæresten kommer hjem fra ferie i morgen, og jeg ville sådan ønske han var her. For han har de sidste 5 år holdt mig oppe, når hmøret svigtede.. Men han er ombord på færgen hjem, og jeg kan ikke ringe eller skrive til ham... Så nu føler jeg mig bare tom og trist... Og flov over, at jeg ikke magter at være et voksent menneske og gå på arbejde, selvom tingene driller lidt 
Det blev vist lidt langt, men jeg tror det hjalp...