Karina84 skriver:
Ja jeg er 1.gangs gravid
Og ja jeg var da godt klar over hvad risikoen er for at abortere de første 12 uger, men som sagt så vidste jeg hverken op eller ned om hvad der skulle ske og sættes i gang, så jeg troede faktisk det var meget normalt at ringe til lægen som noget af det første når man stod med en positiv test. Hun ville gerne se mig og jeg fik en tid et par dage efter eller sådan noget, så det tænkte jeg var/er helt normalt 
Og nej jeg er IKKE en af dem der har eller render til læge i tide og utide, nærmere tværtimod, nok også derfor jeg ikke aner hvordan det hænger sammen. Jeg har haft det rigtig godt indtil nu, og har ikke haft brug for at se hende mere end de besøg man skal til igennem en graviditet. Så jeg synes du skærer den lidt over en kamp, bare fordi man gerne vil ha lægen til at bekræfte om man er gravid og for at få noget info om hvad der nu skal ske.
Det jeg mente var: Du er da ikke gravid FORDI lægen har sagt det - det er du da under alle omstændigheder!
Den info, du skal have som nygravid, kan sagtens gives over telefonen, og det behøver du ikke gå til læge for - men dejligt at din læge også gerne vil tjene nogle let tjente penge, men dyrt for samfundet....der er ingen indikation for at søge læge for at bekræfte graviditet.
Det er fint, at du ikke render til læge i tide og utide - det gør man som regel ikke som relativt ungt menneske......men der kommer et tidspunkt, hvor du står med et lille sygt barn, og du er bekymret 1. gangsforælder, og der er så lige ventetid - og så er man jo ikke sen til at brokke sig over det - eller du har opdaget en knude i dit bryst eller noget helt tredje.
Indlægget er blot som øjenåbner og til eftertænksomhed for de, som bruger vores skatteyderpenge og sundhedssystem totalt blottet for tankevirksomhed.
Anmeld