bekræftning af graviditet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Karina84

Rockertand skriver:

Er du først gravid, når lægen har sagt det?

Det gør ingen forskel, og du kan abortere dagen efter, da risikoen er størst i de første uger, hvis man venter til tidspunkt for vandrejournaloptagelse, er risikoen meget lav, og du har grundlag for at sætte maskineriet i gang. Du opfatter alligevel først, at du er gravid, når du ligger til nakkefoldsskanningen.

Men du er så én af de gravide, jeg omtaler i mit indlæg, tænk over det når du står med et sygt barn og ikke kan få en akut tid.

Ja jeg er 1.gangs gravid  Og ja jeg var da godt klar over hvad risikoen er for at abortere de første 12 uger, men som sagt så vidste jeg hverken op eller ned om hvad der skulle ske og sættes i gang, så jeg troede faktisk det var meget normalt at ringe til lægen som noget af det første når man stod med en positiv test. Hun ville gerne se mig og jeg fik en tid et par dage efter eller sådan noget, så det tænkte jeg var/er helt normalt

Og nej jeg er IKKE en af dem der har eller render til læge i tide og utide, nærmere tværtimod, nok også derfor jeg ikke aner hvordan det hænger sammen. Jeg har haft det rigtig godt indtil nu, og har ikke haft brug for at se hende mere end de besøg man skal til igennem en graviditet. Så jeg synes du skærer den lidt over en kamp, bare fordi man gerne vil ha lægen til at bekræfte om man er gravid og for at få noget info om hvad der nu skal ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Rockertand

Karina84 skriver:

Ja jeg er 1.gangs gravid  Og ja jeg var da godt klar over hvad risikoen er for at abortere de første 12 uger, men som sagt så vidste jeg hverken op eller ned om hvad der skulle ske og sættes i gang, så jeg troede faktisk det var meget normalt at ringe til lægen som noget af det første når man stod med en positiv test. Hun ville gerne se mig og jeg fik en tid et par dage efter eller sådan noget, så det tænkte jeg var/er helt normalt

Og nej jeg er IKKE en af dem der har eller render til læge i tide og utide, nærmere tværtimod, nok også derfor jeg ikke aner hvordan det hænger sammen. Jeg har haft det rigtig godt indtil nu, og har ikke haft brug for at se hende mere end de besøg man skal til igennem en graviditet. Så jeg synes du skærer den lidt over en kamp, bare fordi man gerne vil ha lægen til at bekræfte om man er gravid og for at få noget info om hvad der nu skal ske.

Det jeg mente var: Du er da ikke gravid FORDI lægen har sagt det - det er du da under alle omstændigheder!

Den info, du skal have som nygravid, kan sagtens gives over telefonen, og det behøver du ikke gå til læge for - men dejligt at din læge også gerne vil tjene nogle let tjente penge, men dyrt for samfundet....der er ingen indikation for at søge læge for at bekræfte graviditet.

Det er fint, at du ikke render til læge i tide og utide - det gør man som regel ikke som relativt ungt menneske......men der kommer et tidspunkt, hvor du står med et lille sygt barn, og du er bekymret 1. gangsforælder, og der er så lige ventetid - og så er man jo ikke sen til at brokke sig over det - eller du har opdaget en knude i dit bryst eller noget helt tredje.

Indlægget er blot som øjenåbner og til eftertænksomhed for de, som bruger vores skatteyderpenge og sundhedssystem totalt blottet for tankevirksomhed.

Anmeld

7. januar 2011

Anette&Sophia

ej, men hvis en læge nu føler for at have en face-to-face samtale med en, så er det sådan det er..

syntes dine kommentare er lidt provokerende..

Anmeld

7. januar 2011

heisamig

Hej med dig...

Jeg er selv 20 (det er min kæreste også) og da jeg ringede til lægen sagde jeg bare at jeg gerne ville bestille tid til første graviditetsundersøgelse. Ikke noget med "øhhm...jeg er gravid.." Jeg var ret bevidst om min fremtoning, da jeg gerne ville undgå ubehagelige spørgsmål... Da jeg kom var jeg spændt på hendes reaktion - om man ville få et "og I er sikre?" eller et eller andet. Men hun sagde bare tillykke og gik igang, så det var bare super dejligt!!!

Bare en lille opmuntring

Anmeld

7. januar 2011

heisamig

GUD undskyld... Jeg læste det som om du var nervøs for og i tvivl om du skulle tage til læge pga hans evt reaktion... SORRY....

Anmeld

7. januar 2011

SaraLM

anetteb skriver:

ej, men hvis en læge nu føler for at have en face-to-face samtale med en, så er det sådan det er..

syntes dine kommentare er lidt provokerende..

Ja, de er provokerede, men ikke desto mindre korrekte i de betragtninger der gøres i hendes indlæg...

Og den face to face samtale du skal ha får du v 1. lægebesøg omkring 8 uger henne (det er derfor den hedder 1. lægebesøg) og det burde være tidligt nok i betragtning af at det er planlagt graviditet vi her taler om og ikke et behov for at drøfte ens muligheder ift uplanlagt graviditet.

At bruge lægens tid OG skatteydernes penge på at få taget en urinprøve/test lige som den du kan tage derhjemme - som på ingen måde er mere sikker/korrekt, og intet andet er IMO vanvid og ikke særligt betænksomt.

Nej lægens tid skal bruges korrekt i en tid hvor der er lægemangel og sparetider i det offentlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.