bekræftning af graviditet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Anette&Sophia

er lidt nervøs for dette.

- for en god halvanden måneds tid siden, var jeg ved lægen for at høre ham ad ang. graviditet og rygproblemer. ( det skal lige siges at jeg har gigt og to begyndende discusprolapser ) - så derfor ville jeg høre om det var helt hen i vejret at blive gravid i denne situation. men det sagde han god for, selvom det selvfølgelig stadig vil være hårdt for ryggen.

bagefter kom han så med et men. - min alder. ( jeg er 18 ) og så fik jeg en halv livshistorie om at jeg skulle vente så og så længe, og jeg skulle uddanne mig færdig osv osv. (fx lidt ligesom at snakke med ens overbeskyttende mor eller lign. )

Jeg har det bare sådan lidt, fair nok at han vil give råd, men han kan ikke "bestemme" + det er mine egne valg, som jeg selv tager. Hvis jeg ved at jeg kan klare det, ved at det er det rigtige og syntes det er det rette tidspunkt for min kæreste og jeg, så er det sådan det er.

Nu kommer min nervøsitet bare, når jeg ringer ned og bestiller en tid for at få bekræftet en graviditet, så er jeg bare bange for at han kommer med livshistorien igen, eller at han endda prøver at tale mig fra det og siger at jeg skal få en abort? - Kan de tillade sig det? Og må de det? nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal sige, gøre osv?

hope hope hope.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Nalle

Da jeg var 16 prøvede min læge også og overtale mig til en abort, det eneste jeg havde at sige hva, " uanset hvad du siger, ændre ikke min mening. Jeg er blevet gravid, fordi vi planlagde det " det lukkede munden på ham

Da jeg kom derop med en positiv test 18 måneder senere, smilte han bare til mig, og sagde intet.

Anmeld

7. januar 2011

Caroline86

altså nu synes jeg det virker dumt at bestille en tid blot for at få bekræftet en graviditet der er mange der gør det, det ved jeg, men din test derhjemme er ligeså god som deres

når det så er sagt:

NEJ, det kan han under ingen omstændigheder tillade sig at udtale sig om. Hvis han begynder på noget ville jeg, helt roligt, sige til ham at det er et begrundet og gennemtænkt valg I har truffet og hvis han ikke kan acceptere din beslutning men vil forsøge at gøre sig til herre over det, så vil du gerne bede om en ny læge!

Knus Caroline

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

Enig med Caroline - jeg lærer aldrig at forstå, hvorfor man skal spilde lægens tid og skatteyderpenge for at få lavet endnu en test hos lægen. Du skal bare ringe derned og sige, at du er gravid, og at du vil bestille en tid til vandrejournal, og så får du det.

Der er dog stadig mange praktiserende læger, der gerne liiige vil se én til konsultation og tage en graviditetstest - og det tror da pokker, for de tjener rigtig mange penge på de 5 minutter, det tager, og mange nygravide er ivrige efter at få "lægens ord" for graviditeten, så de tager gladeligt til konsultationen, selvom det jo absolut ikke er nogen garanti for, at graviditeten går godt, det koster samfundet penge, og det optager tiden for syge patienter.....- det er i øvrigt de samme gravide, der ikke kan forstå, hvorfor de skal vente på en lægetid, når de får ondt her og der senere i graviditeten - eller når de har født, så skal vente på at få tid til deres lille syge barn - tja, hvorfor mon...

Nå, men pointen er - du behøver ikke frygte konsultationen hos lægen, for når du skal have lavet vandrejournal, så er du omkring 8. uge og graviditeten godt på vej, og lægen skal så blot koncentrere sig om at følge de udstukne retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen og henvise dig til blodprøver, nakkefold osv.

Du ønskes held og lykke med projektet, selvom jeg så også er én af dem, der ikke forstår, hvorfor man behøver at få børn, når man selv er teenager, men det er jo en helt anden snak. 

Anmeld

7. januar 2011

Marco2

Rockertand skriver:

Enig med Caroline - jeg lærer aldrig at forstå, hvorfor man skal spilde lægens tid og skatteyderpenge for at få lavet endnu en test hos lægen. Du skal bare ringe derned og sige, at du er gravid, og at du vil bestille en tid til vandrejournal, og så får du det.

Der er dog stadig mange praktiserende læger, der gerne liiige vil se én til konsultation og tage en graviditetstest - og det tror da pokker, for de tjener rigtig mange penge på de 5 minutter, det tager, og mange nygravide er ivrige efter at få "lægens ord" for graviditeten, så de tager gladeligt til konsultationen, selvom det jo absolut ikke er nogen garanti for, at graviditeten går godt, det koster samfundet penge, og det optager tiden for syge patienter.....- det er i øvrigt de samme gravide, der ikke kan forstå, hvorfor de skal vente på en lægetid, når de får ondt her og der senere i graviditeten - eller når de har født, så skal vente på at få tid til deres lille syge barn - tja, hvorfor mon...

Nå, men pointen er - du behøver ikke frygte konsultationen hos lægen, for når du skal have lavet vandrejournal, så er du omkring 8. uge og graviditeten godt på vej, og lægen skal så blot koncentrere sig om at følge de udstukne retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen og henvise dig til blodprøver, nakkefold osv.

Du ønskes held og lykke med projektet, selvom jeg så også er én af dem, der ikke forstår, hvorfor man behøver at få børn, når man selv er teenager, men det er jo en helt anden snak. 

Anmeld

7. januar 2011

Anette&Sophia

Rockertand skriver:

jeg vil bare gerne være sikker. jeg har ikke ligefrem prøvet at være gravid endnu, så ved ikke hvordan det foregår og hvad man have på plads i starten. desuden er en hjemmetest ikke lige på sikker som en blodprøve.

nu kan der så også være nogle grunde til mit valg ang at blive mor om 18/19 årig. jeg kommer ikke til at blive et barn med barn, og har den holdning med at en på 18 kan gøre det lige så godt som en på 30, måske endda bedre..

hvis jeg kan opfylde et barns krav, give det kærlighed og omsorg, så er der jo ingen problemer.

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

anetteb skriver:

jeg vil bare gerne være sikker. jeg har ikke ligefrem prøvet at være gravid endnu, så ved ikke hvordan det foregår og hvad man have på plads i starten. desuden er en hjemmetest ikke lige på sikker som en blodprøve.

nu kan der så også være nogle grunde til mit valg ang at blive mor om 18/19 årig. jeg kommer ikke til at blive et barn med barn, og har den holdning med at en på 18 kan gøre det lige så godt som en på 30, måske endda bedre..

hvis jeg kan opfylde et barns krav, give det kærlighed og omsorg, så er der jo ingen problemer.

Hov, hov - du får skam ikke taget en blodprøve.

Blodprøver tages kun, hvis der er tvivl om, hvorvidt HCG udvikler sig, som det skal (ved mistanke om GUL eller lignende) - ellers får du kun taget en almindelig graviditetstest som derhjemme.

Anmeld

7. januar 2011

Karina84

anetteb skriver:

Jeg ringede også til lægen, da jeg intet vidste om hvordan og hvorledes og hvad der skulle sættes igang af undersøgelser osv. Så det kan jeg sagtens forstå at du vil ind og ha det bekræftet, og så er det da også rart nok at vide at man virkelig ER gravid.... Men det er rigtigt, de tager ikke blodprøve, min læge testede bare urinen og så snakkede vi om hvad der nu skulle ske, jeg fik lidt materiale osv. Så fortalte hun om 1.lægeundersøgelse - om hvornår og hvad der skulle ske der

Så ja, jeg kan sagtens forstå at du gerne vil ha det bekræftet  og han kan bare holde sin keje - det skal han slet ikke blande sig i, og mon ikke også han bare smiler og tager godt imod dig alligevel

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

Karina84 skriver:

Jeg ringede også til lægen, da jeg intet vidste om hvordan og hvorledes og hvad der skulle sættes igang af undersøgelser osv. Så det kan jeg sagtens forstå at du vil ind og ha det bekræftet, og så er det da også rart nok at vide at man virkelig ER gravid.... Men det er rigtigt, de tager ikke blodprøve, min læge testede bare urinen og så snakkede vi om hvad der nu skulle ske, jeg fik lidt materiale osv. Så fortalte hun om 1.lægeundersøgelse - om hvornår og hvad der skulle ske der

Så ja, jeg kan sagtens forstå at du gerne vil ha det bekræftet  og han kan bare holde sin keje - det skal han slet ikke blande sig i, og mon ikke også han bare smiler og tager godt imod dig alligevel

Er du først gravid, når lægen har sagt det?

Det gør ingen forskel, og du kan abortere dagen efter, da risikoen er størst i de første uger, hvis man venter til tidspunkt for vandrejournaloptagelse, er risikoen meget lav, og du har grundlag for at sætte maskineriet i gang. Du opfatter alligevel først, at du er gravid, når du ligger til nakkefoldsskanningen.

Men du er så én af de gravide, jeg omtaler i mit indlæg, tænk over det når du står med et sygt barn og ikke kan få en akut tid.

Anmeld

7. januar 2011

Hansen97

Jeg ringede også bare og sagde at jeg skulle have tid til 1. lægeundersøgelse.. det gjorde jeg begge gange.. og der tog min læge så en test også...

Syntes også det er dumt at gå derned og få dem til at bruge tiden på det som de kunne have brugt på andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.