Nogen der læser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.695 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Anonym trådstarter

Jura.... Jeg er kørt så fast i mit liv og overvejer alle andre veje til at komme ud af mit "sorte hul". Jeg har altid været vild med jura og overvejer derfor om det kunne være en mulighed at læse dette.

det vil dog være et kæmpe skridt, da jeg har en god indtægt i dag og et velbetalt og frit arbejde.

Tankerne kører rundt i hovedet og jeg når ikke rigtig videre grundet uvidheden....

Hvor kan man læse jura?

Er det på uni. med forelæsning, så man ikke skal være der hver dag?

Hvor lang tid tager det?

Får man SU og hvad er satsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen input?

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Anonym skriver:

Jura.... Jeg er kørt så fast i mit liv og overvejer alle andre veje til at komme ud af mit "sorte hul". Jeg har altid været vild med jura og overvejer derfor om det kunne være en mulighed at læse dette.

det vil dog være et kæmpe skridt, da jeg har en god indtægt i dag og et velbetalt og frit arbejde.

Tankerne kører rundt i hovedet og jeg når ikke rigtig videre grundet uvidheden....

Hvor kan man læse jura?

Er det på uni. med forelæsning, så man ikke skal være der hver dag?

Hvor lang tid tager det?

Får man SU og hvad er satsen?

Hejsa..

Jeg læser ikke jura, og har ikke læst jura.. 

Men ved fra en veninde at det er et studie som virklig kræver selvdisciplin og engagement for at gennemføre... 

Hun tager den som selvstuderende, da hun ikke bor i DK, men er vidst nok tilknyttet Aarhus uni. Jeg mindes også at have set at KBH Uni har Jura - det burde de i hvert fald have.. 

Har du ingen mulighed for videreuddannelse i det job du har nu`?

Anmeld

6. januar 2011

eElak

KaLee skriver:

Hejsa..

Jeg læser ikke jura, og har ikke læst jura.. 

Men ved fra en veninde at det er et studie som virklig kræver selvdisciplin og engagement for at gennemføre... 

Hun tager den som selvstuderende, da hun ikke bor i DK, men er vidst nok tilknyttet Aarhus uni. Jeg mindes også at have set at KBH Uni har Jura - det burde de i hvert fald have.. 

Har du ingen mulighed for videreuddannelse i det job du har nu`?

Tilføjelse:

Man er på SU, satserne kan du se på hjemmesiden.. 

Ved ikke om man skal til forelæsning... 

bacholor uddannelser tager som regel 3,5 år og cand. (videreuddannelsen) tager vidst 2 år.. 

Anmeld

6. januar 2011

Sofia

Jeg læser jura på Århus Universitet. Du kan også læse det på Universitetet i KBH, Odense eller Ålborg. Det er dog klart Århus og KBH der har det bedste ry hvad angår uddannelsen, primært fordi de to andre steder ikke har haft jura så længe. Du får SU under uddannelsen, som varer 5 år hvis man tager den på normeret tid. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for hvordan det er i Århus, men på kandidaten har du ca. 9 undervisningstimer i ugen, og på bacheloren er det lidt forskelligt alt efter hvilket pr du er på. Men det er aldrig sådan at du er på Uni fra 8-16. Du har ikke mødepligt så hvis du har mod på det kan du bare læse pensum derhjemme og ikke gå til undervisningen! Jeg er meget glad for studiet! Skriv hvis du vil vide mere

Anmeld

6. januar 2011

Louisiana

Jeg læser pt til advokatsekretær, og når jeg er færdig læser jeg videre til advokatsekretær HU (chefadvokatsekretær), og derefter slutter jeg med uddannelsen til juridisk assistent. Jeg læser på fjernstudie, da man kun kan tage uddannelsen fra dem i Kbh og jeg bor på Als i sønderjylland.

Det er rigtig spændende læsning, og i opgaverne bruger de sjove navne, for at gøre det lidt sjovere, når læsningen bliver lidt drøj - noget er altså virkelig tørt, som f.eks. ejendomsret  Men i det store hele er det virkelig interessant læsning, og det hele er skrevet med rimelig stor skrift, så det er hurtigt læst igennem - og så er det jo egentlig bare at svare på det du lige har læst

Jeg mener ikke man kan få SU til denne uddannelse, da man skal betale for den, men er ikke sikker. Du kan læse om priser osv her: http://www.advokatsekretaer.dk/

Jeg kan varmt anbefale stedet, studievejlederne er utrolig flinke, veluddannede og frem for alt; menneskelige

Held og lykke med hvad end du finder ud af  

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Jeg læser jura på Århus Universitet. Du kan også læse det på Universitetet i KBH, Odense eller Ålborg. Det er dog klart Århus og KBH der har det bedste ry hvad angår uddannelsen, primært fordi de to andre steder ikke har haft jura så længe. Du får SU under uddannelsen, som varer 5 år hvis man tager den på normeret tid. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for hvordan det er i Århus, men på kandidaten har du ca. 9 undervisningstimer i ugen, og på bacheloren er det lidt forskelligt alt efter hvilket pr du er på. Men det er aldrig sådan at du er på Uni fra 8-16. Du har ikke mødepligt så hvis du har mod på det kan du bare læse pensum derhjemme og ikke gå til undervisningen! Jeg er meget glad for studiet! Skriv hvis du vil vide mere

Hvor langt er du nu? Har du barn/børn?

Jeg har en høj selvdiciplin og har klaret mig godt på andre studier,men det er efterhånden 7-8 år siden jeg har læst sidst og der havde jeg helt andre forudsætninger. I dag har jeg hus, mand og barn og er 32, så jeg skal virkelig overveje det nøje!!

Er der andre "gamle" som du læser med eller er de fleste unge?

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

DK læser jura 

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

DK læser jura 

Tak for fiffet

Anmeld

9. januar 2011

Sofia

Anonym skriver:

Hvor langt er du nu? Har du barn/børn?

Jeg har en høj selvdiciplin og har klaret mig godt på andre studier,men det er efterhånden 7-8 år siden jeg har læst sidst og der havde jeg helt andre forudsætninger. I dag har jeg hus, mand og barn og er 32, så jeg skal virkelig overveje det nøje!!

Er der andre "gamle" som du læser med eller er de fleste unge?

Jeg er på 9. semester, så hvis ikke jeg skulle have barsel, var jeg færdig her til sommer 2011.

Jeg venter mit første barn.

Men jeg har læst sammen med flere der har børn og jeg har også læst med den del der både har børn og passer et fuldtidsjob ved siden af studiet. De vælger så deltidsuddannelsen, hvor noget af undervisningen på ba delen er om aftenen!

Så det tror jeg sagtens du kan få til at fungere! Man har meget frihed og mulighed for at disponere sin egen tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.