Må jeg lige høre ad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Maja88

ja tænker også: Hvilken skole er det lige hun skal betale til???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Lullaby

KaLee skriver:

Betale hendes børns skole - går de da i privatskole?

Altså jeg arbejder pt 37 timer, og min søn går i dagpleje.. ja gæt selv hvor meget, men det er sq over 37 timer... Ikke med min gode vilje.. 

Så når jeg skal søge job inden for den nærmeste fremtid, så vil jeg da helt klart søge om færre timer, så jeg kan bruge det mere tid sammen med min søn... Så er jeg ligeglad med om nogen mener at jeg ikke skulle have friplads for min søn... 

Jeg vil nu sige at hun varetager børnenes tarv ved at tage fri og bruge tid sammen med dem... Hun arbejder i det mindste, og yder derved en indsats, men samtidig tænker hun på hendes børn ve og vel, og vælger derfor at arbejde en smule mindre.. 

Det kan jeg ikke klandre hende. 

Ja privat.

Jamen hun må da selv om om hun vil arbejde mindre og derved få mindre i løn men så synes jeg da ikke hun skal bede om støtte til hendes børns skole.

Så må hun da lave andre prioriteringer end at alle andre skal betale til at hun kan gå tidligere..

Anmeld

7. januar 2011

eElak

Lullaby skriver:

Ja privat.

Jamen hun må da selv om om hun vil arbejde mindre og derved få mindre i løn men så synes jeg da ikke hun skal bede om støtte til hendes børns skole.

Så må hun da lave andre prioriteringer end at alle andre skal betale til at hun kan gå tidligere..

mon ikke der er en grund til at de går på den skole?

livet er sq for kort til at gå rundt og have ondt i røven over sådan noget

Anmeld

7. januar 2011

Lullaby

KaLee skriver:

mon ikke der er en grund til at de går på den skole?

livet er sq for kort til at gå rundt og have ondt i røven over sådan noget

Nej det synes jeg ikke det er. Men det synes du og det er fair nok.

Anmeld

7. januar 2011

eElak

Lullaby skriver:

Nej det synes jeg ikke det er. Men det synes du og det er fair nok.

Anmeld

7. januar 2011

Cris

Jeg ved det ikke, jeg synes efterhånden, at de der børnetilskud flyver afsted på de mest mærkelige stedder. Jeg kender flere, som få hjælp og fri pladser og vi feks sidder rigtigt stramt, men vi betaler for det hele. Self. for vi er jo gift. Når man er gift, så er de ligesom vores egne skyld og vi skal sorge for det hele (selv om jeg sidder uden løn eller noget som helst) Men så snart man bliver alene med børn, så er der fri bane til alt muligt. Jeg synes ikke, at det er forkert, jeg synes bare, at tit ryger pengene i de forkerte stedder i DK, der er desværre nogle huler i systemet....

Cris, hvis mor har været alene sammen med to børn og har arbejet 11 timer hver dag, til at kunne klare det hele. Hun var ikke tit hjemme, men vi har aldrig manglet hverken kærlighed, tøj (måske ikke så voldsomt meget og smart) og skole materiale. Hun har gik næsten hele mit barndom i det samme tøj og vi har spist meget billigt, hun har næsten ikke spist så meget, for hun ville spare det til os. Det er, hvad der sker i lande uden social systemet. At der er nogle med en relativ god løn, som alligevel få så meget hjælp, gør mig til at tænke, om at vi ikke bliver opdraget som dovne mennesker der bare kan tigge om penge hele tiden... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.