Jeg ved det ikke, jeg synes efterhånden, at de der børnetilskud flyver afsted på de mest mærkelige stedder. Jeg kender flere, som få hjælp og fri pladser og vi feks sidder rigtigt stramt, men vi betaler for det hele. Self. for vi er jo gift. Når man er gift, så er de ligesom vores egne skyld og vi skal sorge for det hele (selv om jeg sidder uden løn eller noget som helst) Men så snart man bliver alene med børn, så er der fri bane til alt muligt. Jeg synes ikke, at det er forkert, jeg synes bare, at tit ryger pengene i de forkerte stedder i DK, der er desværre nogle huler i systemet....
Cris, hvis mor har været alene sammen med to børn og har arbejet 11 timer hver dag, til at kunne klare det hele. Hun var ikke tit hjemme, men vi har aldrig manglet hverken kærlighed, tøj (måske ikke så voldsomt meget og smart) og skole materiale. Hun har gik næsten hele mit barndom i det samme tøj og vi har spist meget billigt, hun har næsten ikke spist så meget, for hun ville spare det til os. Det er, hvad der sker i lande uden social systemet. At der er nogle med en relativ god løn, som alligevel få så meget hjælp, gør mig til at tænke, om at vi ikke bliver opdraget som dovne mennesker der bare kan tigge om penge hele tiden... 

Anmeld