Må jeg lige høre ad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Lullaby

en af mine mands arbejdskollegaer er enlig mor. Hver 2 onsdag har hun taget tidligere fri fra arbejde (betaler hun selv) for at være sammen med sine børn. Fint.

Men nu har hun søgt tilskud til at få dækket en af hendes børns skolepenge og dem har hun fået. Og det synes jeg er megagroft. For hun har selv valgt at tage tidligere fri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Charlotte Wberg

Skolepenge ??

Er det fripladser der kommer tilskud til ?

Hvis hun er under de kriterer som gør at kommunen vil gå ind og yde tilskud til et eller andet så synes jeg det er helt fair, også selvom hun selv vælger at "gå ned i tid" for at være sammen med børnene...

Der er jo også dem som bevidst går efter job á 32 timer i stedet for 37 af hensyn til deres børn og er man enlig hænger det normalt ikke helt sammen hvis ikke der kommer tilskud fra det offentlige...

Anmeld

6. januar 2011

Marco2

Det er livet simpelthen for kort til at det ville kunne hidse mig op. Det er jo bare en kollega til din mand … Hvis det skulle hidse én op er der jo 10000 ting rundt om i samfundet som er værre som var "vigtigere" at bruge sit krudt på …

Anmeld

6. januar 2011

Laulund87

Marco2 skriver:

Det er livet simpelthen for kort til at det ville kunne hidse mig op. Det er jo bare en kollega til din mand … Hvis det skulle hidse én op er der jo 10000 ting rundt om i samfundet som er værre som var "vigtigere" at bruge sit krudt på …

Enig, det forstår jeg altså heller ikke man gider at spekulere i

Anmeld

6. januar 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

Enig, det forstår jeg altså heller ikke man gider at spekulere i

Anmeld

6. januar 2011

SaraLM

Og hvad så?

Hun prioterer sine børn med et par timer i ugen; det kan hun alligevel ikke betale skolepenge med og hun gør på den måde noget for at være sammen med dem!

Anmeld

6. januar 2011

Lullaby

Okay, jeg er så åbenbart den eneste der synes at det ikke er okay at frivilligt arbejde mindre og så bare få penge den anden vej. Men sådan er vi forskellige..

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Lullaby skriver:

en af mine mands arbejdskollegaer er enlig mor. Hver 2 onsdag har hun taget tidligere fri fra arbejde (betaler hun selv) for at være sammen med sine børn. Fint.

Men nu har hun søgt tilskud til at få dækket en af hendes børns skolepenge og dem har hun fået. Og det synes jeg er megagroft. For hun har selv valgt at tage tidligere fri.

Jeg forstår ærligt talt ikke din sammenligning... 

Hvad har de selvbetalte frie time med skolepenge at gøre??? 

Anmeld

7. januar 2011

Lullaby

KaLee skriver:

Jeg forstår ærligt talt ikke din sammenligning... 

Hvad har de selvbetalte frie time med skolepenge at gøre??? 

Hun søger om penge til at betale hendes børns skole fordi hun ikke har nok penge men tager tidligere fri og derved får mindre penge..

Anmeld

7. januar 2011

eElak

Lullaby skriver:

Hun søger om penge til at betale hendes børns skole fordi hun ikke har nok penge men tager tidligere fri og derved får mindre penge..

Betale hendes børns skole - går de da i privatskole?

Altså jeg arbejder pt 37 timer, og min søn går i dagpleje.. ja gæt selv hvor meget, men det er sq over 37 timer... Ikke med min gode vilje.. 

Så når jeg skal søge job inden for den nærmeste fremtid, så vil jeg da helt klart søge om færre timer, så jeg kan bruge det mere tid sammen med min søn... Så er jeg ligeglad med om nogen mener at jeg ikke skulle have friplads for min søn... 

Jeg vil nu sige at hun varetager børnenes tarv ved at tage fri og bruge tid sammen med dem... Hun arbejder i det mindste, og yder derved en indsats, men samtidig tænker hun på hendes børn ve og vel, og vælger derfor at arbejde en smule mindre.. 

Det kan jeg ikke klandre hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.