barndomshjem fint vs hyggeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Anonym trådstarter

DK skriver:

Uhh jeg ville vælge det store hus.  Men det er fordi jeg elsker store rum og luft omkring mig, og jeg tænker at din mands hus lyder sådan lidt bonde-hus-agtigt, og jeg bliver lidt klaus i sådanne hjem.

Jeg er nok mest til gammelt liebhaveri! Altså store huse med store luftige rum, men hvor de stadig har masser af sjæl og hygge. Jeg er ikke så meget til de helt nye huse, altså sådan beton-kasser, selv om manden min ville ææælske sådan et hus!

Hygge kommer jo ikke kun an på huset, men også på ens ting/møbler og de mennesker der bor der!

Du tænker jo lige præcis som mig.

Det er det vi har ja, og vil lidt kalde det andet lidt for kolonihave stil.

Men ja jeg hælder alligevel til barndomshjemmet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Calliope

Jeg synes det lyder rigtig svært, for det barndomshjem lyder utrolig småt - og jeg kan godt lide der er lidt plads 

- og man jo sagtens gøre et stort hus hyggeligt alligevel..

Vi har også ikea møbler herhjemme, men er mere fordi vi ikke har råd til så meget mere pt, men tilgengæld er både sofa plus stole til og spisestole flotte arvemøbler, vi har sat i stand - og det pynter virkelig og løfter virkelig de andre ting.. Så et stort hus kan sagtens gøres hyggeligt 

Så selvom det andet lyder hyggeligt, så skal du virkelig gøre op med dig selv om du kan undvære pladsen, for det lyder ikke til at I får meget det nye sted - og opgive dine ting samtidig... For hånden på hjertet, så vil det kunne blive svært at skulle bo i din mands barndomshjem, hvis det betyder der ikke er plads til "dig" også, hvis du forstår 

Anmeld

6. januar 2011

Calliope

DK skriver:

Uhh jeg ville vælge det store hus.  Men det er fordi jeg elsker store rum og luft omkring mig, og jeg tænker at din mands hus lyder sådan lidt bonde-hus-agtigt, og jeg bliver lidt klaus i sådanne hjem.

Jeg er nok mest til gammelt liebhaveri! Altså store huse med store luftige rum, men hvor de stadig har masser af sjæl og hygge. Jeg er ikke så meget til de helt nye huse, altså sådan beton-kasser, selv om manden min ville ææælske sådan et hus!

Hygge kommer jo ikke kun an på huset, men også på ens ting/møbler og de mennesker der bor der!

Lige sådan jeg også har det 

Anmeld

6. januar 2011

misslea

Anonym skriver:

Vi har fået mulighed for at bo i min mands barndomshjem. Det er et rigtig lille hyggested med mange små hyggelige kroge en sommer hyggelig have med hyggekroge anneks osv. Indendørs små hyggelige rum og kan se alt hvad der forgår i underetagen fra køkkenet.

Vi bor i et stort hus med tre stuer i forlængelse med hinanden stort køkken kæmpebrygger 4 børneværelser og stort forældresoveværelse. Det hele er meget stort og fint og blær.

Så er det jeg tænker kan jeg finde mig til rette med hygge frem for stort og fint? Jeg vil rigtig gerrne men er så bange for min indre prissese ikke kan undvære alt det her.

Tænker bare at hygge og nærhed har flere værdier end det her.

Kan jo godt lide at vise mit store flotte hjem frem, men så ofte for vi jo heller ikke gæster.

Og kan god lide tanken om at mine børn skal vokse op i deres fars barndomshjem. Det synes jeg er lidt hyggeligt.

Hvadd ville du/i vælge?

Tjaaa.... jeg må jo indrømme, at jeg klart havde valgt det store sted!!! Jeg ELSKER store rum med masser af luft omkring mig!!!

Vi har en RIGTIG stor lejlighed, som mange vil mene er fint og flot.... men ALLE siger altid til os, at vi har det SÅ hyggeligt, og det altid er hyggeligt at besøge os!!!

Jeg mener ikke, at det nødvendigvis er huset, der afgøre, om man bør rart og hyggeligt, men til gengæld den stemning, der møder folk, når de træder ind af døren!!! Lækker musik i baggrunden, masser strearinlys, lækre hyggekroge osv... som man altså sagtens kan få lavet, selvom der er meget plads....!!!

Jeg elsker luksus.... og derfor ville jeg ikke kunne trives i et "bondehus/kolonihave-stil"....!!! MEN.... du/I skal vælge præis dét, der gør jer aller mest tilpasse.....

Lea

Anmeld

6. januar 2011

twinboys

DK skriver:

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du kan da sagtens kombinere.
Hmmm...nu hører jeg til de, der i stor stil kombinerer nyt og gammelt, og altid har kunnet få tingene til at se lækre ud sammen.
Så..hvis du skal have en hånd med indretning, stil m.m. så sig til.
Somme tider skal man heller ikke være bange for at bryde traditionerne og gøre tingene anderledes end forventet.
Blot fordi du bor i et gammelt hus, kan du skam godt have nyt.
Det er kun et spørgsmål om farver og sammensætninger.
hvis der er mange små rum i huset, kan man jo sagtens rive nogle ned og få større rum.

Tak hvor er du sød

Jamen der er ganske enkelt ikke plads til min gamle tunge møbler. Og der kan ikke rigtig rives noget ned. Det ser nok bare ud som det kan.

Jeg er selv ret god til indretning. Lige nu, hvor vi bor nu. Har vi en blanding af store designersofaer, spisestuestole. Og skænke langbord osv er gamle egetræsmøbler. det hele dog sat lækkert i stand. Kunst fra min dygtige moster og diverse andre kunstnere. Pynteting har alle en historie eller minde. Synes selv her er masser af pesonlighed, selvom det er fint stort og dyrt.

Det er en dejlig blanding af nyt og gammelt. Men den stil kan vi på ingen måde kører i det andet hus.

Jeg er vokset op med en enlig ,mor i et rækkehus, så alt det her har jeg kæmpet for at få. Har altid været meget visuel og elsket at se mine veninders fine hjem da jeg var lille, hos os var der altid rodet og beskidt. Så det er noget jeg har gået efter hele livet.

Men det jo ikke frdi jeg skal ud og have det rodet og beskidt, men måske bare have et nemmere liv uden alle de materielle ting.

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak hvor er du sød

Jamen der er ganske enkelt ikke plads til min gamle tunge møbler. Og der kan ikke rigtig rives noget ned. Det ser nok bare ud som det kan.

Jeg er selv ret god til indretning. Lige nu, hvor vi bor nu. Har vi en blanding af store designersofaer, spisestuestole. Og skænke langbord osv er gamle egetræsmøbler. det hele dog sat lækkert i stand. Kunst fra min dygtige moster og diverse andre kunstnere. Pynteting har alle en historie eller minde. Synes selv her er masser af pesonlighed, selvom det er fint stort og dyrt.

Det er en dejlig blanding af nyt og gammelt. Men den stil kan vi på ingen måde kører i det andet hus.

Jeg er vokset op med en enlig ,mor i et rækkehus, så alt det her har jeg kæmpet for at få. Har altid været meget visuel og elsket at se mine veninders fine hjem da jeg var lille, hos os var der altid rodet og beskidt. Så det er noget jeg har gået efter hele livet.

Men det jo ikke frdi jeg skal ud og have det rodet og beskidt, men måske bare have et nemmere liv uden alle de materielle ting.

Ved godt det er at gå ud i ekstremerne at skulle have liebhaveri pga ens opvæskt ikke har været så fantastisk go, måske det er et skridt for mig at give slip på alt det her og acceptere man ikke behøver være den bedste og have det bedste.

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak hvor er du sød

Tjaaa..jeg har aldrig gået på kompromis mellem mine møbler og bolig..har jeg ikke haft plads til det hele, har jeg opmargasineret det..og tro mig..jeg har bjerge af antikke mahognimøbler, men plads til det der betyder mest har jeg altid fået.
Lige pt har vi en lejet garage hvor en del af det står, fordi vi ikke har plads.
Og..som bekendt...lidt skidt i hjørnerne er bedre end et rent helvede
Men held og lykke med indretningen...håber da, at du vil vise billeder, når du engang er færdig

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..jeg har aldrig gået på kompromis mellem mine møbler og bolig..har jeg ikke haft plads til det hele, har jeg opmargasineret det..og tro mig..jeg har bjerge af antikke mahognimøbler, men plads til det der betyder mest har jeg altid fået.
Lige pt har vi en lejet garage hvor en del af det står, fordi vi ikke har plads.
Og..som bekendt...lidt skidt i hjørnerne er bedre end et rent helvede
Men held og lykke med indretningen...håber da, at du vil vise billeder, når du engang er færdig

Har også tænkt på at leje en isoleret container eller sådan noget til det.

Vi har lige besluttet os. Vi tager barndomshjemmet!  

Anmeld

6. januar 2011

Muffinmus

JEG er kalrt til hyggekroge og andet lækkert hyggeligt:-)

Elsker hygge og lækre sommer haver med masser af træer og gemmesteder osv.

Jeg vil til enhver tid gå efter hyggelig og blæse på det fine.

Som du siger, det er blær....og det er mit liv bare for kort til:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.