barndomshjem fint vs hyggeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Anonym trådstarter

Vi har fået mulighed for at bo i min mands barndomshjem. Det er et rigtig lille hyggested med mange små hyggelige kroge en sommer hyggelig have med hyggekroge anneks osv. Indendørs små hyggelige rum og kan se alt hvad der forgår i underetagen fra køkkenet.

Vi bor i et stort hus med tre stuer i forlængelse med hinanden stort køkken kæmpebrygger 4 børneværelser og stort forældresoveværelse. Det hele er meget stort og fint og blær.

Så er det jeg tænker kan jeg finde mig til rette med hygge frem for stort og fint? Jeg vil rigtig gerrne men er så bange for min indre prissese ikke kan undvære alt det her.

Tænker bare at hygge og nærhed har flere værdier end det her.

Kan jo godt lide at vise mit store flotte hjem frem, men så ofte for vi jo heller ikke gæster.

Og kan god lide tanken om at mine børn skal vokse op i deres fars barndomshjem. Det synes jeg er lidt hyggeligt.

Hvadd ville du/i vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Vi har fået mulighed for at bo i min mands barndomshjem. Det er et rigtig lille hyggested med mange små hyggelige kroge en sommer hyggelig have med hyggekroge anneks osv. Indendørs små hyggelige rum og kan se alt hvad der forgår i underetagen fra køkkenet.

Vi bor i et stort hus med tre stuer i forlængelse med hinanden stort køkken kæmpebrygger 4 børneværelser og stort forældresoveværelse. Det hele er meget stort og fint og blær.

Så er det jeg tænker kan jeg finde mig til rette med hygge frem for stort og fint? Jeg vil rigtig gerrne men er så bange for min indre prissese ikke kan undvære alt det her.

Kan jo godt lide at vise mit store flotte hjem frem, men så ofte for vi jo heller ikke gæster.

Og kan god lide tanken om at mine børn skal vokse op i deres fars barndomshjem. Det synes jeg er lidt hyggeligt.

Hvadd ville du/i vælge?

Jeg synes de hyggeligste hjem er dem der har personlighed, jeg synes ikke ILVAhjem er hyggelige at komme i, så jeg ved godt hvad jeg havde valgt

Anmeld

6. januar 2011

Mumto3

Albertesmor skriver:

Jeg synes de hyggeligste hjem er dem der har personlighed, jeg synes ikke ILVAhjem er hyggelige at komme i, så jeg ved godt hvad jeg havde valgt

ÅH JA, jeg hader også ILVA/IKEA hjem!!! -men er alligevel endt om i sådan et  Vi har endda ILVA -'kunst' hængende på væggen

Men min mand kan desværre ikke lide alt mit 'skrammel' som han kalder alle mine fine gamle ting med historie. Han vil hellere have at vi har en 'stil' og kun EN. Jeg vil gerne blande det hele.....

Anmeld

6. januar 2011

Karina84

Anonym skriver:

Hvadd ville du/i vælge?

Det lyder som et rigtig hyggeligt sted og ren idyl - kan lige se det for mig  

Hvis der er værelser nok til det i har brug for, så ville jeg helt klart vælge hygge frem for stort og fint. Tanken om at bo i ens mands barndomshjem er da også super hyggelig, hvis man kan li stedet og huset

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvadd ville du/i vælge?

Til hver en tid barndomshjemmet.
Men nu er jeg heller ikke til nogen former for blær, som du kalder det
Jeg er totalt ligeglad med hvad folk forventer eller mener.
Og så er der lige det...Hvad tror du tæller mest hos folk?
Hygge..hvor de siger: "Neeejjj..hvor er der bare hyggeligt at komme hos NN"
eller
"Ja, de bor da flot og fint"
Jeg elsker når folk siger: "Ihhh Sussie, at besøge jer, er bare noget af det hyggeligste i verden."
For mig tæller det mere end noget andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Til hver en tid barndomshjemmet.
Men nu er jeg heller ikke til nogen former for blær, som du kalder det
Jeg er totalt ligeglad med hvad folk forventer eller mener.
Og så er der lige det...Hvad tror du tæller mest hos folk?
Hygge..hvor de siger: "Neeejjj..hvor er der bare hyggeligt at komme hos NN"
eller
"Ja, de bor da flot og fint"
Jeg elsker når folk siger: "Ihhh Sussie, at besøge jer, er bare noget af det hyggeligste i verden."
For mig tæller det mere end noget andet.

Kærligst
Sussie

årh hvor er det bare nogle dejlige kommentarer. Lige hvad jeg håbee på.Det er bare lidt svært at give slip på alt det man har brugt årene på at bygge op. Men i har ret. Hygge og barndomshjem er mere værd end designer møbler. Men mit fine gamle herregårdsmøbler (skrammel mener min mand også) og store guldspejle og store sofaer er der ikke plads til. Men det må andre få glæde af så.

Vi vælger hyggestile tror jeg

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

ÅH JA, jeg hader også ILVA/IKEA hjem!!! -men er alligevel endt om i sådan et  Vi har endda ILVA -'kunst' hængende på væggen

Men min mand kan desværre ikke lide alt mit 'skrammel' som han kalder alle mine fine gamle ting med historie. Han vil hellere have at vi har en 'stil' og kun EN. Jeg vil gerne blande det hele.....

Har intet fra ilva ikea mm. Bryder jeg mig heller ikke om.

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Det lyder som et rigtig hyggeligt sted og ren idyl - kan lige se det for mig  

Hvis der er værelser nok til det i har brug for, så ville jeg helt klart vælge hygge frem for stort og fint. Tanken om at bo i ens mands barndomshjem er da også super hyggelig, hvis man kan li stedet og huset

Der er 3 værelser i det hele! og en stue. indtil videre har vi et barn og et på vej.

Anmeld

6. januar 2011

DK

Uhh jeg ville vælge det store hus.  Men det er fordi jeg elsker store rum og luft omkring mig, og jeg tænker at din mands hus lyder sådan lidt bonde-hus-agtigt, og jeg bliver lidt klaus i sådanne hjem.

Jeg er nok mest til gammelt liebhaveri! Altså store huse med store luftige rum, men hvor de stadig har masser af sjæl og hygge. Jeg er ikke så meget til de helt nye huse, altså sådan beton-kasser, selv om manden min ville ææælske sådan et hus!

Hygge kommer jo ikke kun an på huset, men også på ens ting/møbler og de mennesker der bor der!

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

årh hvor er det bare nogle dejlige kommentarer. Lige hvad jeg håbee på.Det er bare lidt svært at give slip på alt det man har brugt årene på at bygge op. Men i har ret. Hygge og barndomshjem er mere værd end designer møbler. Men mit fine gamle herregårdsmøbler (skrammel mener min mand også) og store guldspejle og store sofaer er der ikke plads til. Men det må andre få glæde af så.

Vi vælger hyggestile tror jeg

Du kan da sagtens kombinere.
Hmmm...nu hører jeg til de, der i stor stil kombinerer nyt og gammelt, og altid har kunnet få tingene til at se lækre ud sammen.
Så..hvis du skal have en hånd med indretning, stil m.m. så sig til.
Somme tider skal man heller ikke være bange for at bryde traditionerne og gøre tingene anderledes end forventet.
Blot fordi du bor i et gammelt hus, kan du skam godt have nyt.
Det er kun et spørgsmål om farver og sammensætninger.
hvis der er mange små rum i huset, kan man jo sagtens rive nogle ned og få større rum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.