Så kom den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

RiUL

Ja, så kom kvalmen. Men sjovt nok for det meste når jeg drikker varme drikke.

Er der nogle der har nogle gode råd? Jeg har hørt at ingefær skulle være godt, men har så også læst at der er nogle der mener at det er sikrest for baby, hvis gravide ikke indtager ingefær?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Amso

Det bliver anbefalet IKKE at spise ingefær under graviditet. Hvis du googler -. ingerfær under graviditet kan du læse om det der

Men pøj med det i hvert fald..

Anmeld

6. januar 2011

Enayia

Hvis du kaster op en del eller bare generelt har kvalme er det godt med noget der "suger" Altså f.eks hvidt brød, kiks, tvebakker og den slags, men det er jo ikke just det man har lyst til

God bedring. Kram

Anmeld

14. januar 2011

CamillaValby

RiUL skriver:

Er der nogle der har nogle gode råd? Jeg har hørt at ingefær skulle være godt, men har så også læst at der er nogle der mener at det er sikrest for baby, hvis gravide ikke indtager ingefær?

Mandler plejer at være rigtig gode.

Og tillykke med de to streger

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

RiUL skriver:

Jeg plejer at sige til gravide at man må prøve sig frem, for hvad der ikke virker på den ene, virker nogle gange på den anden.
Men så lidt syreholdige ting som muligt, er en god timmelfingerregel.
Drikkecultura, danskvand uden citrus, og som en anden siger..noget der suger..er en god beskrivelse.
Sørg for at maven aldrig er helt tom, så spis fx gulerødder og rugkiks. Æbler og pærer er der nogle der har det godt med..det har jeg selv holdt en del af kvalmen på afstand med.
Kamilelte beroliger også maven.
Men som sagt...prøv dig frem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

JustMe

Jeg får stadig kvalme, hvis jeg har det varmt, så måske er det fordi du får varmen, at kvalmen intensiveres?  

Anmeld

15. januar 2011

RiUL

CamillaValby skriver:

Mandler plejer at være rigtig gode.

Og tillykke med de to streger

Tak for det

Nu krydser jeg alle mine fingre for at det snart er jeres tur 

Anmeld

15. januar 2011

Lambi

RiUL skriver:

Hejsan....

jeg er kommet nogenlunde lige så langt som dig, 7+2, og min kvalme begyndte for ca. 2 uger siden rigtig at tage til....arrgg er næsten hele tiden dårlig...men at sørge for at maven aldrig bliver helt tom og spise lidt grov kiks, det plejer at hjælpe lidt på den...ellers så må vi bare håbe at den forsvinder hurtigt igen...med min pige havde jeg kvalme i 1 uge, så var det over, men det ser ikke ud til at jeg slipper så let denne gang

Hvornår har du ellers termin?

(synes at det er så mange der lige er blevet gravid, at det er svært at finde runt i)

Anmeld

15. januar 2011

RiUL

SussieThyssen skriver:

Jeg plejer at sige til gravide at man må prøve sig frem, for hvad der ikke virker på den ene, virker nogle gange på den anden.
Men så lidt syreholdige ting som muligt, er en god timmelfingerregel.
Drikkecultura, danskvand uden citrus, og som en anden siger..noget der suger..er en god beskrivelse.
Sørg for at maven aldrig er helt tom, så spis fx gulerødder og rugkiks. Æbler og pærer er der nogle der har det godt med..det har jeg selv holdt en del af kvalmen på afstand med.
Kamilelte beroliger også maven.
Men som sagt...prøv dig frem.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar søde Sussie 

Men ja, må prøve mig frem Og finde ud af hvad der hjælper på min kvalme

Knus 

Anmeld

15. januar 2011

RiUL

Lambi skriver:

Hejsan....

jeg er kommet nogenlunde lige så langt som dig, 7+2, og min kvalme begyndte for ca. 2 uger siden rigtig at tage til....arrgg er næsten hele tiden dårlig...men at sørge for at maven aldrig bliver helt tom og spise lidt grov kiks, det plejer at hjælpe lidt på den...ellers så må vi bare håbe at den forsvinder hurtigt igen...med min pige havde jeg kvalme i 1 uge, så var det over, men det ser ikke ud til at jeg slipper så let denne gang

Hvornår har du ellers termin?

(synes at det er så mange der lige er blevet gravid, at det er svært at finde runt i)

Jeg har termin omkring den 4. september, hvad med dig?

Ja, der er rigtig mange der er blevet gravide, og hvor er det bare dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.