Sees. skriver:
Hej piger.
Jeg har de seneste måneder døjet med et ben, hvor der ingen følelse var i, og har derfor været igennem et hav af undersøgelser.
I mandags fik jeg så den dom, at jeg simpelthen ikke kan optage B12 vitaminer - Og mangel på dette kan godt give følsesforstyrrelser.
Lægen var meget kort for hovedet, og havde faktisk ikke rigtig tid til at sætte mig nærmere ind i det, udover at jeg nu skal til at have sådan nogle sprøjter ved lægen, for at få B12 ind i kroppen igen.
Nu er mit spørgsmål så - Er der nogen af jer der har samme problem, eller som ved hvad mangel på B12 kan gøre ved en?
Kan det være bla. være mangel på B12 der gør at jeg simpelthen husker SÅ dårligt - Eller er det udelukkende min depression der er skyld i det?
Fortsat god onsdag aften til jer alle 

Jamen dog sveske...jep mig!!!
Jeg kan kun meget dårligt selv optage B12 og må i perioder have ekstra tilskud i form af sprøjter.
Jeg udviklede det under graviditeten med den yngste.
For mit vedkommende giver det sig udslag i akut blodmangel.
Det er nemlig sådan at man skal bruge B12 til dannelse af nogle bestemt enzymer, som skal nedbryde og optage jern i kosten, og kan man ikke selv optage B12, så må man have det via sprøjter.
Når jeg får en dosis B12 får jeg en serie på 5 sprøjter over et par uger med 2-3 dage imellem.
Og det virker allerede inden for de første par døgn.
heldigvis er der gerne et års tid eller halvanden imellem, at jeg skal have en kur, men det kommer gerne efter vinteren, men har faktisk ikke været nødvendigt længe, nu jeg tænker over det, for jeg spiser nemlig mange jordbær om vinteren, nu hvor man kan få dem hele året og de ikke er ekseptionelt dyre.
Måske hænger det også sammen med at jeg er ved at gå i overgangsalderen 
Nå anyway...det hjælper helt vildt godt og man får bare et energiboost der vil noget.
Så held og lykke med det.

Kærligst
Sussie
Anmeld