Manglende B12 vitaminer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Sees

Hej piger.

Jeg har de seneste måneder døjet med et ben, hvor der ingen følelse var i, og har derfor været igennem et hav af undersøgelser.
I mandags fik jeg så den dom, at jeg simpelthen ikke kan optage B12 vitaminer - Og mangel på dette kan godt give følsesforstyrrelser.
Lægen var meget kort for hovedet, og havde faktisk ikke rigtig tid til at sætte mig nærmere ind i det, udover at jeg nu skal til at have sådan nogle sprøjter ved lægen, for at få B12 ind i kroppen igen.

Nu er mit spørgsmål så - Er der nogen af jer der har samme problem, eller som ved hvad mangel på B12 kan gøre ved en?
Kan det være bla. være mangel på B12 der gør at jeg simpelthen husker SÅ dårligt - Eller er det udelukkende min depression der er skyld i det?

Fortsat god onsdag aften til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Faith

5. januar 2011

Maalene

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg har de seneste måneder døjet med et ben, hvor der ingen følelse var i, og har derfor været igennem et hav af undersøgelser.
I mandags fik jeg så den dom, at jeg simpelthen ikke kan optage B12 vitaminer - Og mangel på dette kan godt give følsesforstyrrelser.
Lægen var meget kort for hovedet, og havde faktisk ikke rigtig tid til at sætte mig nærmere ind i det, udover at jeg nu skal til at have sådan nogle sprøjter ved lægen, for at få B12 ind i kroppen igen.

Nu er mit spørgsmål så - Er der nogen af jer der har samme problem, eller som ved hvad mangel på B12 kan gøre ved en?
Kan det være bla. være mangel på B12 der gør at jeg simpelthen husker SÅ dårligt - Eller er det udelukkende min depression der er skyld i det?

Fortsat god onsdag aften til jer alle

Min mor har lige lidt af B12 mangel, og hun fik og vide, at B12 mangel medførte dårligere hukommelse og øget træthed...

og på sigt kunne B12 mangel medføre demens, så det kan vidst godt være rimelig alvorligt, hvis det ikke bliver opdaget...

Håber du snart er frisk igen - alt det bedste herfra

Anmeld

5. januar 2011

Sees

smillaluna skriver:

Her er lige lidt læsestof om B 12 vitamin

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Hvad_er_symptomerne_p%C3%A5_B-12_mangel.asp

Tak for linket - Jeg har godt læst noget ligende, men synes bare der er så mange flotte ord, som jeg ikke forstår

Anmeld

5. januar 2011

morNov2010

Jeg optager heller ikke B12 og får indsprøjtninger hos lægen hver 3. måned.

Når jeg er ved at mangle B12 bliver jeg træt, har dårlig hukommelse, til tider får jeg uro i kroppen eller sitrende fornemmelse i bevægeapparatet. Derudover, når det er slemt, får jeg åndenød.

Der er garanteret mange andre symptomer også, men det er disse ting jeg specielt lægger mærke til, når de 3 måneder er ved at være gået.

Kh Mette

Anmeld

5. januar 2011

Sees

Maalene skriver:

Min mor har lige lidt af B12 mangel, og hun fik og vide, at B12 mangel medførte dårligere hukommelse og øget træthed...

og på sigt kunne B12 mangel medføre demens, så det kan vidst godt være rimelig alvorligt, hvis det ikke bliver opdaget...

Håber du snart er frisk igen - alt det bedste herfra

Seriøst?

Øv, hvor trist, med din mor - Er hun ok?

Hm, så kunne det godt være jeg skulle tage det mere seriøst, end jeg gør. Jeg har bare lallet det sådan lidt væk, og tænkt
"Jaja, det er nok meget fint, jeg får bare de sprøjter, og tager nogle piller og så er det nok meget godt!" .. UPS!

Anmeld

5. januar 2011

Sees

morNov2010 skriver:

Jeg optager heller ikke B12 og får indsprøjtninger hos lægen hver 3. måned.

Når jeg er ved at mangle B12 bliver jeg træt, har dårlig hukommelse, til tider får jeg uro i kroppen eller sitrende fornemmelse i bevægeapparatet. Derudover, når det er slemt, får jeg åndenød.

Der er garanteret mange andre symptomer også, men det er disse ting jeg specielt lægger mærke til, når de 3 måneder er ved at være gået.

Kh Mette

Så faktisk lidt ligesom abstinenser, eller?

Jeg er simpelthen også bare så træt, har intet overskud, følsesforstyrrelser i benet, og så har min ryg (jeg har skoliose) simpelthen overhovedet ikke været samarbejdsvillig på det sidste - Men alt det har jeg bare givet min depression, eller vejret skylden for.

Anmeld

5. januar 2011

Faith

Sees. skriver:

Tak for linket - Jeg har godt læst noget ligende, men synes bare der er så mange flotte ord, som jeg ikke forstår

Du må meget gerne spørge. Jeg er sygeplejerske og kan nok hjælpe dig med nogle af volapyk ordene

Anmeld

5. januar 2011

morNov2010

Sees. skriver:

Så faktisk lidt ligesom abstinenser, eller?

Jeg er simpelthen også bare så træt, har intet overskud, følsesforstyrrelser i benet, og så har min ryg (jeg har skoliose) simpelthen overhovedet ikke været samarbejdsvillig på det sidste - Men alt det har jeg bare givet min depression, eller vejret skylden for.

Mit umiddelbare bud er, at en stor del af dine symptomer vil blive bedret, når du får B12 vitamin.

Har du fået indsprøjtningen? Det plejer at hjælpe på mig allerede i løbet af første døgn.

Jeg er faktisk også i underskud lige p.t. (skal have inj. på fredag), og er også sindssygt træt.

Kommer også lige i tanke om at jeg bliver frygtelig fintfølende. Der skal ikke meget til at vælte mig og jeg har nemt til tårer. Det kan jo være (lad os krydse fingre for det), at du mærker en bedring i dine depressions symptomer.

Kh og rigtig god bedring.

Anmeld

5. januar 2011

Sees

morNov2010 skriver:

Mit umiddelbare bud er, at en stor del af dine symptomer vil blive bedret, når du får B12 vitamin.

Har du fået indsprøjtningen? Det plejer at hjælpe på mig allerede i løbet af første døgn.

Jeg er faktisk også i underskud lige p.t. (skal have inj. på fredag), og er også sindssygt træt.

Kommer også lige i tanke om at jeg bliver frygtelig fintfølende. Der skal ikke meget til at vælte mig og jeg har nemt til tårer. Det kan jo være (lad os krydse fingre for det), at du mærker en bedring i dine depressions symptomer.

Kh og rigtig god bedring.

Synes det er spændende læsning, og tak fordi du vil dele ud af det.

Det sætter jo pludselig en masse ting på plads i mit hoved - Humørsvingninger osv.
Hvis man har tildens til det, ved mangel af B12, og jeg samtidig render med en depression, så er der da ikke noget at sige til at jeg er en stor tikkende bombe  

Tusinde tak fordi du gad at bruge tid på at svare

Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.