skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Det ville være lidt heftigt, ville det ikke? Vi gik fra B til A. Er på A nu, på 3. år og det er stadig super kompliceret. Jeg vil mene at jeg snakker engelsk stort set flydende, men grammatikken er ret hård.

Men jeg forstår dig godt! Det bliver nemt kedeligt hvis det er for nemt Men det er j kun godt at du synes det er nemt.

hmmm det tror jeg ikke. min datter far er fra usa, så har ikke lavet andet de sidste 4 år end at snakke engelsk. vil hellere arbejde ekstra hårdt end at kede mig. men det er også kun til juni vi har på c niveau. så kan jeg vælge a

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lærke90

mor-til-vanessa skriver:

jeps så er jeg startet i skole her 3 jan. og nøj hvor skal jeg vende mig til det. har gået hjemme siden april 09, så det er mega forandring at skulle bruge hovedet igen.

dagen starter kl 05.00 hver dag, så er godt træt om aftenen. har heldigvis kun 3 fag indtil august dansk engelsk og samfundsfag. det er heldigvis kun samfundsfag jeg virkelig skal bruge hovedet i, da jeg aldrig har fulgt med i de timer sidst jeg gik i skole. og engelsk taler jeg næsten lige så godt som dansk, skal bare lige have ekstra styr på min gramatik, så den bliver rigtig god.

bare lidt fra mig..

god aften til alle, der har læst med

puha mind mig ikke om det, skal også til at starte op nu her i næste uge.. jeg er også ved at tage enkelt fags hf, så det næste halve år skal jeg have psykologi c, fysik b og matematik b  og gik på barsel dec 2009..

Kan godt forstå at du synes det er en omvæltning..  her fra og god aften til dig også.

Anmeld

6. januar 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

hmmm det tror jeg ikke. min datter far er fra usa, så har ikke lavet andet de sidste 4 år end at snakke engelsk. vil hellere arbejde ekstra hårdt end at kede mig. men det er også kun til juni vi har på c niveau. så kan jeg vælge a

Men retter han din grammatik? Det er intet negativt, det er bare at når man kommer derop, så er der "alle de dumme regler" såsom and problematikken og hvornår man må bruge but, genitiv grammatikken osv osv osv. 

Men jeg forstår skam godt at du hellere vil arbejde hårdt end at kede dig, det er det samme her - det er derfor jeg går på stx  

Anmeld

6. januar 2011

mor-til-vanessa

Lærke90 skriver:

puha mind mig ikke om det, skal også til at starte op nu her i næste uge.. jeg er også ved at tage enkelt fags hf, så det næste halve år skal jeg have psykologi c, fysik b og matematik b  og gik på barsel dec 2009..

Kan godt forstå at du synes det er en omvæltning..  her fra og god aften til dig også.

det bliver også noget af en omvæltning for dig også.

men det skal vi da nok klare. vi er jo seje os mødre 

Anmeld

6. januar 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Men retter han din grammatik? Det er intet negativt, det er bare at når man kommer derop, så er der "alle de dumme regler" såsom and problematikken og hvornår man må bruge but, genitiv grammatikken osv osv osv. 

Men jeg forstår skam godt at du hellere vil arbejde hårdt end at kede dig, det er det samme her - det er derfor jeg går på stx  

næh det gør hun ikke. jeg kan nogle enkelte gange komme til at bytte om på has og have. men det er også fordi jeg ikke lægger mærke til det til. og så siger jeg cant istedet for can not. men det er nok mit amerikanske der kommer ind. men det er ingen problem, det kan jeg sagten omlægge til brug i skolen

Anmeld

7. januar 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

næh det gør hun ikke. jeg kan nogle enkelte gange komme til at bytte om på has og have. men det er også fordi jeg ikke lægger mærke til det til. og så siger jeg cant istedet for can not. men det er nok mit amerikanske der kommer ind. men det er ingen problem, det kan jeg sagten omlægge til brug i skolen

Du må da godt sige can't?  Du må bare ikke skrive det.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Du må da godt sige can't?  Du må bare ikke skrive det.

Ikke til eksame og i skriftlig opgaver.

Anmeld

7. januar 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

Ikke til eksame og i skriftlig opgaver.

Hvorfor må ikke du ikke sige det??

Kan ikke helt forstå hvorfor du ikke må sige det, når det er talesprog.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Hvorfor må ikke du ikke sige det??

Kan ikke helt forstå hvorfor du ikke må sige det, når det er talesprog.

fordi det ikke er korrekt tale måde, eller sådan noget. man måtte i hver fald ikke skrive det eller sige det til eksame, hun sagde jeg kun måtte bruge det i mine egne notater.

Anmeld

7. januar 2011

Miamaja

Rigtig held og lykke med det. Super flot klaret at faa startet paa det med en lille i huset!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.