Avs Avs Avs Avs succeshistorier tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Rockertand

ja hun får også flaske et par gange om dagen, og har gjort det længe....

Men kan du huske hvor mange flaser i døgnet du gav dit barn, og hvornår brysterne var hærdet? 
Nogle gange gør det ikke ondt på mig, derfor jeg ikke har lyst til at stoppe med at amme, da jeg tror på det KAN lykkes hver gang....
Det kunne være rigtig dejligt at amme fuldtid, hvis vi kan nå det inden hun skal begynde på grød hehe...

Ja der er mange som mener at erstatningen er bare SÅ skidt for børnene, så det er godt du skar igennem :-) 

Appetitten hos børn er jo forskellig, men på sygehuset blev der vel givet ca. 4 flasker på 60 ml i døgnet, og så blev der givet bryst resten af tiden, men det kommer jo også an på, hvor hærdet du er, og hvor hurtigt det går med at tolerere amningen

Jeg kan ikke huske, hvornår vi var på fuldtidsamning, men indenfor en måned i hvert fald.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

linemus

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej... pu ha du har da også været lidt igennem med det amme noget... Ja jeg troede det var så nemt, det kunne da ikke være så svært.. jeg blev klogere
Det creme du beskriver er det det som hedder brystcreme? Sådan noget har jeg købt i går, også får min datter mme engang imellem og ellers ammer jeg med suttebrik.

Altså... jeg har fået af vide at hun ligger rigtig til... Men det kan da godt være hun ikke gør.... hun er ikke altid god til at åbne munden, så der skal nogle forsøg til.. Men giver hende først brystet når hun har munden helt åbent. læben sidder som den skal :-)

Det du skrev med at der ikke må være en kant på når man tager brystet ud, fordi så ligger hun forkert(hvis jeg har forstået rigtigt)
Nu bliver jeg lidt i tvivl om der er det.. så det vil jeg holde oje med

Men kan du beskrev hvordan brystvorten skal se ud så hvis jeg ammer rigtigt? Så har jeg lidt at gå efter... Jeg har indadvendte brystvorter, hvis det har nogen betydning

Sikke en jungle med det amning!

Ja, det er ikke altid så rosenrødt og hyggeligt, som man forventer Men jeg kan fortælle dig, at selvom man har bøvlet og haft mange smerter ved amning af første barn, så behøver der overhovedet ikke at komme nogen gentagelse ved næste barn. Jeg var nemlig meget bekymret, da jeg var gravid 2. gang, men der var slet slet ingen problemer med amningen der.

Jeg skal prøve at finde barnets bog, så jeg kan se, hvilken creme det var, men jeg er ret sikker på, at det var en, jeg fik gennem lægerne, så det er nok ikke noget, man kan købe i håndkøb.

Nu ved jeg ikke helt, hvordan det ser ud med indadvendte brystvorter, så jeg søgte lige og fandt det her: http://www.ammenet.dk/indadvendte-brystvorter. Der kan du sikkert også søge hjælp. Det er da meget muligt, at det er pga. dine indadvendte brystvorter, at det gør så ondt.

Hm, mine brystvorter er bare almindeligt runde, når jeg har ammet, og stritter lidt mere Det er hvis de er lidt flade eller som sagt, der er en mere markant kant, at hun har forkert fat. Så slider det på vorten og gør ondt. Jeg plejer at tage godt fat med to fingre i kanten af det mørke på brystvorten og klemme sammen og så proppe det i munden på hende. Det var der en sygeplejerske, der gjorde ved mig 2. gang, og det virker bare. Så får hun det ordentlig ind i munden og slider ikke bare på spidsen. Forstår du? Ligesom på billedet på ovenstående link.

Håber du får det til at fungere. Du er sej, at du bliver ved

Jeg vender lige tilbage, hvis jeg finder barnets bog... Den har vist gemt sig godt, men det er også 6 år siden

Knus Line

Anmeld

10. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

linemus skriver:

Ja, det er ikke altid så rosenrødt og hyggeligt, som man forventer Men jeg kan fortælle dig, at selvom man har bøvlet og haft mange smerter ved amning af første barn, så behøver der overhovedet ikke at komme nogen gentagelse ved næste barn. Jeg var nemlig meget bekymret, da jeg var gravid 2. gang, men der var slet slet ingen problemer med amningen der.

Jeg skal prøve at finde barnets bog, så jeg kan se, hvilken creme det var, men jeg er ret sikker på, at det var en, jeg fik gennem lægerne, så det er nok ikke noget, man kan købe i håndkøb.

Nu ved jeg ikke helt, hvordan det ser ud med indadvendte brystvorter, så jeg søgte lige og fandt det her: http://www.ammenet.dk/indadvendte-brystvorter. Der kan du sikkert også søge hjælp. Det er da meget muligt, at det er pga. dine indadvendte brystvorter, at det gør så ondt.

Hm, mine brystvorter er bare almindeligt runde, når jeg har ammet, og stritter lidt mere Det er hvis de er lidt flade eller som sagt, der er en mere markant kant, at hun har forkert fat. Så slider det på vorten og gør ondt. Jeg plejer at tage godt fat med to fingre i kanten af det mørke på brystvorten og klemme sammen og så proppe det i munden på hende. Det var der en sygeplejerske, der gjorde ved mig 2. gang, og det virker bare. Så får hun det ordentlig ind i munden og slider ikke bare på spidsen. Forstår du? Ligesom på billedet på ovenstående link.

Håber du får det til at fungere. Du er sej, at du bliver ved

Jeg vender lige tilbage, hvis jeg finder barnets bog... Den har vist gemt sig godt, men det er også 6 år siden

Knus Line

tak for hjælpen :-) Du er god til at forklare så jeg forstår... og jeg holder virkelig øje med den kant

tak

Anmeld

10. januar 2011

linemus

Mor til prinsessen :-) skriver:

tak for hjælpen :-) Du er god til at forklare så jeg forstår... og jeg holder virkelig øje med den kant

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.