Hjemmegjorte hagesmække??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

linemus

har et lille broderi hygge firma med min mor...og der laver vi også hagesmækker vi bruger tisserlagner vi klipper til som bagside så kan der ikke løbe væske igennem. er et godt matrialle som er nemt at få fat i og nemt at sy i.

Ej, hvor er de søde  Smart at bruge tisselagner - det husker jeg lige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

linemus

Katjaro skriver:

Jo fleece er rent faktisk vandskyende, hvilket også er grunden til at man kan bruge det i stofbind.

Afhængig af hvordan du har det med ptalater/PVC i nærheden af baby så kan du snildt bruge tisselagen/voksdug som bagside (eller forside hvis det bare er voksdugen) til hagesmæk.

Så jeg synes at ideen med fleece lyder fin. Ellers kan man jo også købe enten Minkee eller PUL, som begge er vandtætte materialer og så bruge det som bagside. Man kan også finde tisselagner/voksduge der ikke er lavet af PVC.

/Katja

Ah, det aspekt havde jeg ikke lige tænkt på. Tak for det

Et lille sidespring: Er det en hjemmelavet slynge du har på på dit profilbillede? Eller hvor har du købt den? Den er helt vildt flot!

Anmeld

5. januar 2011

Lolli

linemus skriver:

Er der nogen der har erfaring med at lave hagesmække til spisesituationen? Jeg vil gerne høre hvilken slags stof I har brugt. Je forestiller mig to lag evt. hvor det bagerste er fleece? Er det ikke lidt vandskyende? Mon man kan bruge voksdug på bagsiden, så der ikke trænger vædske igennem...? Ellers må jeg jo afprøve noget forskelligt

Line

Jeg har lavet spisesmækker af gæstehåndklæder. Man klipper lige en bue i den ene ende og syer skråbånd i. Hvis du køber nogle gode tykke nogle skal der en del til før væske går igennem. Jeg bruger Kronborg Lux fra Jysk. De er ofte på tilbud til 3 stk for 20-25 kr. Og 5 meter skråbånd kan du få for 15 kr. Og hvis du skal være rigtig sej kan du sætte applikationer på.

Anmeld

5. januar 2011

Katjaro

linemus skriver:

Ah, det aspekt havde jeg ikke lige tænkt på. Tak for det

Et lille sidespring: Er det en hjemmelavet slynge du har på på dit profilbillede? Eller hvor har du købt den? Den er helt vildt flot!

Den er hjemmelavet - men ikke af mig  

Jeg får den desværre ikke brugt - da Theis er blevet for stor til den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.