Hjemmegjorte hagesmække??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.070 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

linemus

Er der nogen der har erfaring med at lave hagesmække til spisesituationen? Jeg vil gerne høre hvilken slags stof I har brugt. Je forestiller mig to lag evt. hvor det bagerste er fleece? Er det ikke lidt vandskyende? Mon man kan bruge voksdug på bagsiden, så der ikke trænger vædske igennem...? Ellers må jeg jo afprøve noget forskelligt

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Pige2009

Jeg ville nok lave i tre lag med det midterste lag som en slags væsketæt materiale a la voksdug

Anmeld

5. januar 2011

Mi

Min kusine laver nogle virkelig fede hagesmække. Hun sælger dem på sin hjemmeside, måske kan du lure hende af hvis du ser på billederne. Ellers tror jeg næsten ikke det kan betale sig at lave dem selv, for hendes er ikke særlig dyre.

Hun er her www.byslyngel.dk

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

5. januar 2011

tingimor

har et lille broderi hygge firma med min mor...og der laver vi også hagesmækker vi bruger tisserlagner vi klipper til som bagside så kan der ikke løbe væske igennem. er et godt matrialle som er nemt at få fat i og nemt at sy i.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. januar 2011

Line Højdal

tingimor skriver:

har et lille broderi hygge firma med min mor...og der laver vi også hagesmækker vi bruger tisserlagner vi klipper til som bagside så kan der ikke løbe væske igennem. er et godt matrialle som er nemt at få fat i og nemt at sy i.

Uhh hvor er de altså bare fine de hagesmække... Er det nogle i laver på bestilling også og i så fald til hvilken pris? De er super fine

Line

Anmeld

5. januar 2011

Ryberg

jeg har selv syet til Lasse, de er hverken søde eller nuttede men hamrende praktiske..

de er syet af tisselagen som du kan købe i jysk for ingen penge, og så 70cm. skråbånd på hver hagesmæk så du kan binde den om halsen... vupti, hagesmække til 5 kr. stykket der kan kogevaskes igen og igen og som er ULTRA vandtætte

Anmeld

5. januar 2011

Katjaro

linemus skriver:

Er der nogen der har erfaring med at lave hagesmække til spisesituationen? Jeg vil gerne høre hvilken slags stof I har brugt. Je forestiller mig to lag evt. hvor det bagerste er fleece? Er det ikke lidt vandskyende? Mon man kan bruge voksdug på bagsiden, så der ikke trænger vædske igennem...? Ellers må jeg jo afprøve noget forskelligt

Line

Jo fleece er rent faktisk vandskyende, hvilket også er grunden til at man kan bruge det i stofbind.

Afhængig af hvordan du har det med ptalater/PVC i nærheden af baby så kan du snildt bruge tisselagen/voksdug som bagside (eller forside hvis det bare er voksdugen) til hagesmæk.

Så jeg synes at ideen med fleece lyder fin. Ellers kan man jo også købe enten Minkee eller PUL, som begge er vandtætte materialer og så bruge det som bagside. Man kan også finde tisselagner/voksduge der ikke er lavet af PVC.

/Katja

Anmeld

5. januar 2011

mor_sabina

Tisselagner lyder da som en super ide, men ellers kan man måske også bruge gæstehåndklæder, som bliver syet til i halsen? Dem havde vi ihvertfal i den vug hvor jeg var og det fungerer fint, selvom der indimellem trænger suppe hele vejen ignnem

Anmeld

5. januar 2011

tingimor

Pipkukkeren skriver:

Uhh hvor er de altså bare fine de hagesmække... Er det nogle i laver på bestilling også og i så fald til hvilken pris? De er super fine

Line

ja det er det da vores hjemmeside er desvære ned for tiden. dem jeg lage foto ind af koster 25 kr stk.

Det så med fornavn og den motiv stil man nu ønsker.  og farve kantbånd alt efter hvad farve stil man er til

Anmeld

5. januar 2011

linemus

MarianneSonne skriver:

Min kusine laver nogle virkelig fede hagesmække. Hun sælger dem på sin hjemmeside, måske kan du lure hende af hvis du ser på billederne. Ellers tror jeg næsten ikke det kan betale sig at lave dem selv, for hendes er ikke særlig dyre.

Hun er her www.byslyngel.dk

Marianne

www.stjerneleg.dk

De er rigtig fede. Tak for link

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.