Har jeg nu alt til min dåbskage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

ekzunz

birgitte skriver:

hej igen No panic! nu må du endelig ikke gi op det skal såmen da nok gå det er jo bare 3 kager ovenpå hinanden og du kan evt bruge de der trægrillspyd  til at sætte imellem kagerne som afstivníng. der er det så  vigtigt at huske at du sætter én pind i finder længden (som er lige under kageoverfladen med overtrækket på) og klipper den af og derefter klipper du de resterende til samme lag efter den første pind for så er du sikker på at kagen ikke vælter selvom kagen under skulle være lidt skæv. du sætter tre til fire pinde alt efter lagets str. eks vis 4 i den nederste og tre i de to øverste

kagepap kan du evt spørge din bager om du kan få lov at købe et par stykker.. du ved dem de ligger under kagerne. her er det vigtigt at kagepappet klippes til så det ikke ses uden for kagen, jeg plejer gerne at lave det 0,5 cm mindre en den kage der skal stå derpå.

bare spørg hvis der er noget jeg har forklaret på volapyk så skal jeg forsøge at gøre det bedre

Det var jo det jeg sagde - der kommer helt sikkert en klog kvinde...

Trægrillspyd - det er jo lige det jeg selv brugte den ene gang jeg vovede mig ud i flere lag - hvordan har jeg overhovedet kunne glemme det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

birgitte

Det var jo det jeg sagde - der kommer helt sikkert en klog kvinde...

Trægrillspyd - det er jo lige det jeg selv brugte den ene gang jeg vovede mig ud i flere lag - hvordan har jeg overhovedet kunne glemme det...

hi hi klog og klog hmmm men et par kager er det jo blevet til sååå

Anmeld

5. januar 2011

ChatH

birgitte skriver:

hi hi klog og klog hmmm men et par kager er det jo blevet til sååå

oj øv du ikke bor tættere på du du kunne lave den nederste til mig bare i drenge udgaven hvordan har du båret dig ad med de der kløver?

Anmeld

5. januar 2011

birgitte

Chatarina skriver:

oj øv du ikke bor tættere på du du kunne lave den nederste til mig bare i drenge udgaven hvordan har du båret dig ad med de der kløver?

hej ja det er da ærgerligt det ville ha været hyggeligt( var nu en fejl billederne blev sat ind &nbsp

kløverne er hjerter der er formet og sat sammen.

Anmeld

5. januar 2011

ChatH

birgitte skriver:

hej ja det er da ærgerligt det ville ha været hyggeligt( var nu en fejl billederne blev sat ind &nbsp

kløverne er hjerter der er formet og sat sammen.

så forstår jeg bedre de var væk efter mit indlæg

Anmeld

5. januar 2011

birgitte

Chatarina skriver:

så forstår jeg bedre de var væk efter mit indlæg

hæ hæ ja de hørte til i en anden tråd men nu driller det computer skidt hmmm

Anmeld

5. januar 2011

sismofutten

birgitte skriver:

hej igen No panic! nu må du endelig ikke gi op det skal såmen da nok gå det er jo bare 3 kager ovenpå hinanden og du kan evt bruge de der trægrillspyd  til at sætte imellem kagerne som afstivníng. der er det så  vigtigt at huske at du sætter én pind i finder længden (som er lige under kageoverfladen med overtrækket på) og klipper den af og derefter klipper du de resterende til samme lag efter den første pind for så er du sikker på at kagen ikke vælter selvom kagen under skulle være lidt skæv. du sætter tre til fire pinde alt efter lagets str. eks vis 4 i den nederste og tre i de to øverste

kagepap kan du evt spørge din bager om du kan få lov at købe et par stykker.. du ved dem de ligger under kagerne. her er det vigtigt at kagepappet klippes til så det ikke ses uden for kagen, jeg plejer gerne at lave det 0,5 cm mindre en den kage der skal stå derpå.

bare spørg hvis der er noget jeg har forklaret på volapyk så skal jeg forsøge at gøre det bedre

Hold da op hvor du får det til at lyde legende-let - tror også at jeg tager kampen op :-)

Og havde faktisk planlagt at sætte to sugerør sammen og så smide en træpind ind i - det håber jeg holder :-)

Hmm, skal lige se om jeg har forstået det rigtigt..
Skal jeg først stikke en pind ned, og klippe den til - og så klippe de andre efter den?
Skal jeg sætte en i hvert hjørne og en i midten f.eks.?

Hvad så når man spiser kagen - tager man så først det øverste lag af og skære i den?

Anmeld

5. januar 2011

birgitte

sismofutten skriver:

Hold da op hvor du får det til at lyde legende-let - tror også at jeg tager kampen op :-)

Og havde faktisk planlagt at sætte to sugerør sammen og så smide en træpind ind i - det håber jeg holder :-)

Skal jeg først stikke en pind ned, og klippe den til - og så klippe de andre efter den?

Hvad så når man spiser kagen - tager man så først det øverste lag af og skære i den?

super godt at du tager kampen op! glæder mig til at se resultatet

ja du sætter først en pind i det lag du arbejder med eks.vis den nederste kage. sørg for at den er helt igennem til kagepappet/fadet idet kagen ellers kan synke sammen. mål og marker der hvor du skal klippe og tag pinden op af kagen inden du klipper til. derefter klipper du tre andre pinde til efter den første så de er akkurat lige lange. disse placeres så  svarende til en til markeringerne på dette billede. ¤ men selvfølgelig så de er indenfor det næste lags kagepap.

dette gentager du så i det andet lag(her kan du nøjes med tre pinde afhængig af lagets str) inden du sætter dette ovenpå det første og når du så har gjort det kan du begynde at sætte det andet lag på det første og der plejer jeg lige at komme en klat RI på midten så man er sikker på at de to lag ikke skrider fra hinanden og ja så er det bare at gøre det samme med næste lag. så er du klar til at komme border på og pynte

Anmeld

5. januar 2011

birgitte

sismofutten skriver:

ps med hensyn til sugerør og træpind så er det slet ikke nødvendigt med begge dele ta du bare træpinde det skal nok holde og så synes jeg personligt at der er mere lækkert at have i kagen end sugerør!

Med hensyn til at skære kagen så plejer jeg ik at have problemer med at skære lagene mens de stor på hinanden men vil du være sikker ja så kan du jo godt tage det ned men så risikerer man jo lidt at ødelægge den finde pynt osv... men det gør du som du føler er bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.