Har jeg nu alt til min dåbskage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

sismofutten

Hej tøser,

Til nytårsaften lavede vi for første gang en af de der meget fine kager, og det gik simpelthen så godt, så vi nu er blevet enige om at selv lave vores dåbskage - puha :-)

Men nu har jeg lige brug for Jere hjælp, for at sikre mig at jeg har købt hvad jeg skal bruge, og ikke lige pludselig står med håret i klemme :-)

Planen er, at det skal være en kage i "3 lag" (lægger man forresten noget i mellem lagene?), med alm. marcipan låg - hver "lag" skal have en lyserød kant for neden (denne ville jeg lave med fondant) og til sidst skal der være lidt blomster som pynt, samt lidt hygge-pynt og tekst.

Her er hvad jeg har købt:
- Selvfølgelig alt til indholdet (laver den med toblerunecreme og hindbærmousse)
- Marcipan lågene
- Indfarvet fondant (lyserød) 250 gr.
- Dåbspynt pige 
- Fondant roser
- Alfabet udstikkere

Hvordan lyder det?

:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

birgitte

hmmm synes umiddelbart det lyder fint men tænker på om du har købt ind til/ husket at der skal smøres op med en smørcreme særligt nå du kommer mousse i?... det var lige det eneste jeg kunne se du evt har glemt?

god fornøjelse(og tillykke)

Anmeld

4. januar 2011

ekzunz

Er det 3 kager ovenpå hinanden du vil lave??? For ja - så skal du nok ha' et stykke kagepap under hver kage, eller evt. et alm. stykke pap betrukke med film eller sølvpapir. Du kan/skal også stikke sugerør eller blomsterpinde ned i kagen så den ikke synker sammen. Der kommer jo rimelig meget vægt på den nederste kage når den er i 3 lag.

Glæder mig til at se billeder.

Anmeld

5. januar 2011

sismofutten

birgitte skriver:

hmmm synes umiddelbart det lyder fint men tænker på om du har købt ind til/ husket at der skal smøres op med en smørcreme særligt nå du kommer mousse i?... det var lige det eneste jeg kunne se du evt har glemt?

god fornøjelse(og tillykke)

Helt rigtigt - godt du skrev det, selvom vi vidst har det meste her hjemme i forvejen :-)

Men tusind tak :-)

Anmeld

5. januar 2011

sismofutten

Znuzke skriver:

Er det 3 kager ovenpå hinanden du vil lave??? For ja - så skal du nok ha' et stykke kagepap under hver kage, eller evt. et alm. stykke pap betrukke med film eller sølvpapir. Du kan/skal også stikke sugerør eller blomsterpinde ned i kagen så den ikke synker sammen. Der kommer jo rimelig meget vægt på den nederste kage når den er i 3 lag.

Glæder mig til at se billeder.

Ok - ja, det var smart :-)

Kagepap og blomsterpinde - kan man købe det hos kagebutikken? Det er nemlig der jeg bestilte det andet fra i går, så de kan måske lige smide noget med :-)

Tak for dit svar :-)

Anmeld

5. januar 2011

ekzunz

sismofutten skriver:

Ok - ja, det var smart :-)

Kagepap og blomsterpinde - kan man købe det hos kagebutikken? Det er nemlig der jeg bestilte det andet fra i går, så de kan måske lige smide noget med :-)

Tak for dit svar :-)

Jeg vil tro du kan købe begge dele i en velassorteret kagebutik. Og ellers kan du bruge sugerør - evt. putte et sugerør ned i et andet så det bliver lidt stærkere, meeeen - du skal nok ha de rigtige ihvertfald til den nederste kage (men jeg ved det ikke for jeg har aldrig turde kaste mig ud i en 3 lags....)

Anmeld

5. januar 2011

sismofutten

Znuzke skriver:

Jeg vil tro du kan købe begge dele i en velassorteret kagebutik. Og ellers kan du bruge sugerør - evt. putte et sugerør ned i et andet så det bliver lidt stærkere, meeeen - du skal nok ha de rigtige ihvertfald til den nederste kage (men jeg ved det ikke for jeg har aldrig turde kaste mig ud i en 3 lags....)

Har lige været inde og kigge på kagebutikken.dk og kan ikke finde det :-(

Åh nej, har da overhoved ikke tænkt på at det kunne være svært at lave en tre lags - ej, nu begynder jeg at få kolde fødder..

Anmeld

5. januar 2011

ekzunz

sismofutten skriver:

Har lige været inde og kigge på kagebutikken.dk og kan ikke finde det :-(

Åh nej, har da overhoved ikke tænkt på at det kunne være svært at lave en tre lags - ej, nu begynder jeg at få kolde fødder..

Her kan du ihvertfald få kagepap

http://dinkage.dk/search/3-stk-kagepap-guld-soelv-20-cm-197.html?q=kagepap

Så kan du evt. nøjes med sugerør - eller kigge i blomsterafdelingen i din lokale Brugsen eller Føtex - de har som regel også nogle...

Og ellers kommer der nok en venlig sjæl forbi lige om lidt som ved hvor de kan købes.

Og du skal ikke blive nervøs fordi jeg ikke har turdet - jeg er bare en klaphat til kager og har en gang prøvet en 2 lags - den blev bare ikke særlig pæn....

Anmeld

5. januar 2011

sismofutten

Znuzke skriver:

Her kan du ihvertfald få kagepap

http://dinkage.dk/search/3-stk-kagepap-guld-soelv-20-cm-197.html?q=kagepap

Så kan du evt. nøjes med sugerør - eller kigge i blomsterafdelingen i din lokale Brugsen eller Føtex - de har som regel også nogle...

Og ellers kommer der nok en venlig sjæl forbi lige om lidt som ved hvor de kan købes.

Og du skal ikke blive nervøs fordi jeg ikke har turdet - jeg er bare en klaphat til kager og har en gang prøvet en 2 lags - den blev bare ikke særlig pæn....

Hvor er du fantastisk - mange tak :-)

Tror måske at vi cutter det ned til to lag - det er jo dåbskagEN, så det må ikke gå galt :-)

Anmeld

5. januar 2011

birgitte

hej igen No panic! nu må du endelig ikke gi op det skal såmen da nok gå det er jo bare 3 kager ovenpå hinanden og du kan evt bruge de der trægrillspyd  til at sætte imellem kagerne som afstivníng. der er det så  vigtigt at huske at du sætter én pind i finder længden (som er lige under kageoverfladen med overtrækket på) og klipper den af og derefter klipper du de resterende til samme lag efter den første pind for så er du sikker på at kagen ikke vælter selvom kagen under skulle være lidt skæv. du sætter tre til fire pinde alt efter lagets str. eks vis 4 i den nederste og tre i de to øverste

kagepap kan du evt spørge din bager om du kan få lov at købe et par stykker.. du ved dem de ligger under kagerne. her er det vigtigt at kagepappet klippes til så det ikke ses uden for kagen, jeg plejer gerne at lave det 0,5 cm mindre en den kage der skal stå derpå.

bare spørg hvis der er noget jeg har forklaret på volapyk så skal jeg forsøge at gøre det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.