Vi har måtte tage et skridt frem, og et halvt tilbage igen, herhjemme, mht. Bianca's renlighedstræning.
Hun går uden ble, og klarer det SÅ flot!
Men hun har IKKE held på toilettet ...og heller ikke, hvis vi i stedet prøver potten. Men hun har dog heller ingen uheld i bukserne. Hun holder sig bare!
Så vi er nået til et punkt nu, hvor hun, fordi vi siger at hun skal, øver sig på at sidde på toilet (som sagt endnu uden held, desværre ...men det MÅ jo komme før eller siden, at hun ser ideen med det), og så bér hun om, at få en ble på, når hun "trænger"...
Så bukserne holder sig tørre, og hun er blefri det meste af tiden - undtagen om natten og når hun bér om en ble.
I børnehaven har de haft det oppe på et møde, og er kommet frem til, at de nu har 3, helt eller delvis, ble-bruger børn på stuen. Og INGEN AF DEM har held på toilettet. Det er meget kaotisk og larmende og med kø-kultur og ræs, når ALLE børn på stuen har "TOILET-TID" omkring middag, inden de skal på legepladsen. Så nu har pædagogerne besluttet, at de 3 mindste (der i bland Bianca), først skal på wc, når de andre børn er begyndt at blive sluset ud på legepladsen. Så der er mere tid og RO til det, for det er måske lidt for stort et virvar for en lille 3-årig, som endnu ikke HELT har lært det.
Jeg håber at det kan hjælpe. Men jeg er overrasket over, at det tager hende så lang tid at ville/kunne. Men jeg har dog fundet tiden, roen og tålmodigheden frem til at tage det i HENDES tempo! - Når HUN er klar!! ....Andet dur jo alligevel ikke.
Vi skal til 3-mdr's samtale henne i hendes børnehave på fredag.
Det er jeg ret så spændt på!
Men altså, herhjemme er Bianca heller ikke blevet endeligt renlig endnu.
Hun prøver, og klarer det godt. Hun skal BARE LIGE lære, at blive dus med wc'et