Bleer bleer bleer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

msax

TbCp skriver:

Som et velfortjent afbræk i hverdagen hihihi

Man ja.... håber dælme ikke vaskemaskinen brænder sammen de næste dage!!!

ja nogen gange er man da virkelig nød til at se kunne se hen over tørresnoren og lade som om man nyder at hænge vasketøj op og tage det ned igen og ligge det sammen og ind på plads...

læs imellem linjerne at jeg hader det. men hellere selv vil gøre det fordi brian "sjusker" og krøller mit tøj når han ligger det sammen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

TbCp

msax skriver:

ja nogen gange er man da virkelig nød til at se kunne se hen over tørresnoren og lade som om man nyder at hænge vasketøj op og tage det ned igen og ligge det sammen og ind på plads...

læs imellem linjerne at jeg hader det. men hellere selv vil gøre det fordi brian "sjusker" og krøller mit tøj når han ligger det sammen...

Hihihi

Jeg prøver ellers altid på at få Carsten til det.... "Jamen skat, dit kontor er liiiiige ved siden af vores vaskerum" og "kunne du ikke liiiiige nå at vaske en mørk vask her til formiddag"

Nu arbejder vi jo begge hjemmefra, jeg hver dag og Carsten hver 2. dag, så det er lidt nemmere at få det gjort løbet af dagen, men ind imellem hober det sig dog stadig op for det er bare ikke særlig sjovt!

Anmeld

4. januar 2011

JustAnotherName

Vi har måtte tage et skridt frem, og et halvt tilbage igen, herhjemme, mht. Bianca's renlighedstræning.

Hun går uden ble, og klarer det SÅ flot!
Men hun har IKKE held på toilettet ...og heller ikke, hvis vi i stedet prøver potten. Men hun har dog heller ingen uheld i bukserne. Hun holder sig bare!

Så vi er nået til et punkt nu, hvor hun, fordi vi siger at hun skal,  øver sig på at sidde på toilet (som sagt endnu uden held, desværre ...men det MÅ jo komme før eller siden, at hun ser ideen med det), og så bér hun om, at få en ble på, når hun "trænger"...

Så bukserne holder sig tørre, og hun er blefri det meste af tiden - undtagen om natten og når hun bér om en ble.

I børnehaven har de haft det oppe på et møde, og er kommet frem til, at de nu har 3, helt eller delvis, ble-bruger børn på stuen. Og INGEN AF DEM har held på toilettet. Det er meget kaotisk og larmende og med kø-kultur og ræs, når ALLE børn på stuen har "TOILET-TID" omkring middag, inden de skal på legepladsen. Så nu har pædagogerne besluttet, at de 3 mindste (der i bland Bianca), først skal på wc, når de andre børn er begyndt at blive sluset ud på legepladsen. Så der er mere tid og RO til det, for det er måske lidt for stort et virvar for en lille 3-årig, som endnu ikke HELT har lært det.

Jeg håber at det kan hjælpe. Men jeg er overrasket over, at det tager hende så lang tid at ville/kunne. Men jeg har dog fundet tiden, roen og tålmodigheden frem til at tage det i HENDES tempo! - Når HUN er klar!! ....Andet dur jo alligevel ikke.

Vi skal til 3-mdr's samtale henne i hendes børnehave på fredag.
Det er jeg ret så spændt på!

Men altså, herhjemme er Bianca heller ikke blevet endeligt renlig endnu.
Hun prøver, og klarer det godt. Hun skal BARE LIGE lære, at blive dus med wc'et

Anmeld

4. januar 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

Vi har måtte tage et skridt frem, og et halvt tilbage igen, herhjemme, mht. Bianca's renlighedstræning.

Hun går uden ble, og klarer det SÅ flot!
Men hun har IKKE held på toilettet ...og heller ikke, hvis vi i stedet prøver potten. Men dog heller ingen uheld i bukserne.
Så vi er nået til et punkt nu, hvor hun øver sig på wc (som sagt endnu, stadig! uden held, desværre ...men det MÅ jo komme før eller siden, at hun ser ideen i det), og så bér hun om, at få en ble på, når hun "trænger"...

Så bukserne holder sig tørre, og hun er blefri det meste af tiden - undtagen om natten og når hun bér om en ble.

I børnehaven har de haft det oppe på et møde, og er kommet frem til, at de nu har 3, helt eller delvis, ble-bruger børn. Og INGEN AF DEM lykkes på toilettet. Det er meget kaotisk og larmende og med kø-kultur og ræs, når ALLE børn på stuen har "TOILET-TID" omkring middag, inden de skal på legepladsen. Så nu har pædagogerne besluttet, at de 3 mindste (der i bland Bianca), først skal på wc, når de andre børn er begyndt at blive sluset ud på legepladsen. Så der er mere tid og RO til det, for det er måske lidt for stort et virvar for en lille 3-årig, som endnu ikke HELT har lært det.

Jeg håber at det kan hjælpe. Men jeg er overrasket over, at det tager hende så lang tid at ville/kunne. Men jeg har dog fundet tiden, roen og tålmodigheden frem til at tage det i HENDES tempo! - Når HUN er klar!! ....Andet dur jo alligevel ikke.

Vi skal til 3-mdr's samtale henne i hendes børnehave på fredag.
Det er jeg ret så spændt på!

Men altså, herhjemme er Bianca heller ikke blevet endeligt renlig endnu.
Hun prøver, og klarer det godt. Hun skal BARE LIGE lære, at blive dus med wc'et

Jeg tror slet ikke de træner med Liva nede i børnehaven, ihvertfald har de ikke fortalt os noget om det. Jeg tror vi nu tager bleen af herhjemme omeftermiddagen og så må vi tage vasketøjet med....Jeg håber meget hun snart kommer af med bleen, men vi gør det i hendes tempo, det andet kommer der nok ikke noget godt ud af. Jeg tænker lidt at nu hun selv vil have den af, at det da må være første skridt på vejen.

Anmeld

4. januar 2011

JustAnotherName

Jeg tror slet ikke de træner med Liva nede i børnehaven, ihvertfald har de ikke fortalt os noget om det. Jeg tror vi nu tager bleen af herhjemme omeftermiddagen og så må vi tage vasketøjet med....Jeg håber meget hun snart kommer af med bleen, men vi gør det i hendes tempo, det andet kommer der nok ikke noget godt ud af. Jeg tænker lidt at nu hun selv vil have den af, at det da må være første skridt på vejen.

Ja bestemt. Det er da den største drivkraft til succes! 

Vi startede også med at tage bleen af EFTER hun kom hjem fra børnehave.
Så kom hun på wc, og havde ikke ble på fra eftermiddag og fremtil hun skulle i seng om aftenen. Og det gik super fint, der har aldrig været et uheld.

Men det viser sig jo så, at hun bare holder sig!
Når så endelig hun fik sin nat-ble på, så blev den også brugt!!
Og sikke en lettelse det må være, når man har holdt sig så længe, ikk' - Ihh...!!!

Efter en tid, hvor vi havde taget den af derhjemme og det gik godt (det lykkedes også enkelte, dog meget få, gange, at hun rent faktisk tissede på toilettet), så "advarede" vi børnehaven om, at vi kom med ekstra skifte-tøj og uden ble på. Og det er også bare gået godt.
Men kun fordi Bianca holdte sig fra morgenen, og fremtil at hun fik tilbudt middagslur og dermed fik en ble på ...som blev brugt!!
Men nu er det også slut med middagslure ....Det får hun kun fremover, hvis hun virkelig trænger til det .....For hun sover alligevel aldrig, når hun får muligheden for det. Så det er slut.

Men så stoppede hendes gode vilje pludselig til at ville på wc....og heller ikke potte, som måske kunne virke mindre "farlig" ....Hun gik ligesom tilbage til ble, og vi kunne mærke mere modstand fra hende.

Så derfor besluttede vi, at det er flot at hun kan gå næsten hele tiden uden ble på. Og så er okay, at hun får en på, når hun behøver det ......Så regner jeg med, at hun en dag fanger fidusen med wc'et .......og vi øver det fortsat, både i BH. og herhjemme!

Anmeld

4. januar 2011

anna-jonas

Halløj dér!!!!! Der er nok kommet andre boller på suppen, hva'???

Håber dælme at det går derud af nu.............så hun ikke får et nederlag, hvis det ikke lykkes.

Knus Mette

Anmeld

5. januar 2011

Lilac

Hvor er det alligevel flot at hun selv kommer og siger, at hun ikke behøver ble (selvom det så ikke går så godt når det kommer til stykket) - det skal nok komme! 

Krydser fingre for at hun lynhurtigt får tag på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.