Drømmen <3 skriver:
ja det kan du måske godt have ret i carina!
men hvordan kan jeg så have de blødninger. det er dem som gør mig så bekymret.. hmm.
Det er meget normalt at nogen kvinder får en lille blødning i det ægget sætter sig fast.
Læs evt. nedenstående som jeg fandt på en anden side
Omkring 7. dage efter befrugtningen har blastocysten udviklet fingerlignende udløbere (chorion villi), som vil hjælpe den med at bore sig ind i livmoderslimhinden.
Sidst i denne uge (omkring 5-6 dagen) vokser blastocysten ind i din livmoderslimhinde. (Det kan dog også tage yderligere op til ca. 4-5 dage førend det sker).
Den udskiller et enzym, der opløser lidt af livmoderens væv, så den kan sætte sig fast - oftest sætter blastocysten sig fast højest i livmoderen, og hellere på livmoderens bagvæg end dens forvæg.
Blastocysten er nu ca. 0,1 - 0,3 mm i diameter. Det svarer ca. til tykkelsen på et ark papir.
Hvis du får en lille blødning sidst i denne uge, skal du ikke være urolig. Tværtimod. Mange kvinder får en svag blødning (måske blot en smule lyserød/bruntligt udflåd), når blastocysten sætter sig fast i livmoderen, og det er ganske normalt.
I nogle tilfælde kan blødningen være lige så kraftig som en alm. menstruation og vare lige så lang tid, og du kan have de samme symptomer som du plejer at have under menstruationen. Det kan være oppustethed, menstruationssmerter m.m.
I disse tilfælde kan du tro at menstruationen kommer før tiden og tror derfor ikke at du er gravid. Graviditeten vil så måske først blive opdaget senere, evt. først næste gang du skal have menstruation, og din forventede fødselstermin vil blive "fejlberegnet" fordi du havde denne "menstruation", som i virkeligheden var barnet som satte sig fast i din livmoder, og ikke var en alm. menstruation.

for at du er gravid, og alt er ok med det lille spir.